2 goudhamsters bij elkaar

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
denniss112
Hamsters: Gelly, Dikkie

2 goudhamsters bij elkaar

Bericht door denniss112 » 17 jun 2018, 22:26

Hallo allemaal,

nou zal het onderwerp sommigen misschien schrikken, ben ik nog een beetje verward.

Ik wil graag een nestje van mijn 2 lieve goudhamsters. Ze zijn beide handtam, en doen geen vlieg kwaad.

Nu heb ik ze bij elkaar in gezet voor de dekking, en volgensmij is het vrouwtje ondertussen zwanger, aangezien
het gewicht met 8 gram is gestegen afgelopen 2 dagen.

Ze doen het super goed samen, slapen wel apart maar ze zijn graag bij elkaar in de avond.

Nou heb ik gelezen dat je goudhamsters of syrische hamsters(is volgens mij precies het zelfde?) niet langer dan 30 min bij elkaar
moet hebben. Moet ik ze nu echt uit elkaar halen? Ze zitten nu een paar dagen bij elkaar zonder enige opmerkingen aan de beestjes.

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: 2 goudhamsters bij elkaar

Bericht door xAnnick » 18 jun 2018, 11:38

Ik zou ze inderdaad weer uit elkaar halen, ze hebben namelijk niks aan elkaar, omdat ze solitair leven. Enkel dat ze af en toe samen liggen betekent niet dat ze elkaar tolereren, het hoeft maar een keer fout te gaan en dan gaat het ook goed fout (vechten tot de dood, of anders zwaargewond). Dat risico zou ik niet lopen, voor het mannetje niet en zeker niet voor een mogelijke moeder en haar baby's.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Assiehamsters
Hamsters: Belle

Re: 2 goudhamsters bij elkaar

Bericht door Assiehamsters » 28 jul 2018, 22:20

Ja je moet ze zeker uit elkaar halen. Ook is het niet aan te raden om te gaan "fokken" met hamster ( ook al is het maar 1 keer) als je geen verstand van Alles wat er wel niet bij komt hebt

Plaats reactie