Ratten kooi

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
boenbritt
Hamsters: Sherlock

Ratten kooi

Bericht door boenbritt » 19 jul 2018, 13:13

Hoi! Ik weet dat dit een hamsterforum is maar wie weet zittenhier ook wel rattenhouders dus ik dacht, laat ik het hier ook maar even vragen!

De laatste tijd ben ik me een beetje aan het verdiepen in het houden van ratten. Ik heb nu wat kooien bekeken en vroeg me af of de lengte van de bodem veel uitmaakt want ratten klimmen toch erg graag.

Zou er veel verschil zitten als ik een lengte neem van 80 of 100 cm? De hoogte is allebei boven de 60cm.

Heeft iemand trouwens ervaring met de site little pet warehouse?

En wat zou de beste bodembedekking zijn?

Groetjes Britt

melson

Re: Ratten kooi

Bericht door melson » 19 jul 2018, 17:25

ik zal in elk geval voor de 100cm gaan, ratten worden echt groot! en voor een hogere kooi, meer dan twee verdiepingen krijg je daar niet in. het licg geeft als advies minimum 100x50x70cm.
als bodembedekking had ik toen papiersnippers (ecobed). ik zag bij andere dat ze gewoon krantenpapier gebruiken, maar dit vind ik niet zo een fijn gezicht.
ik zal bij het rattenforum gaan kijken, daar heb je ook gelijk foto's van ingerichte kooien.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

boenbritt
Hamsters: Sherlock

Bericht door boenbritt » 19 jul 2018, 21:38

Bedankt voor je reactie!

Jammer genoeg zijn er in Overijssel zover ik weet geen ratterys en onze dierenwinkels verkopem ze ook niet. (niet dat ik ze daar zou kopen). Dus het is eerst wel handig om uberhaupt ratten te kunnen kopen :)

lush000000
Leeftijd: 36

Bericht door lush000000 » 30 jul 2018, 13:27

boenbritt schreef:
19 jul 2018, 13:13
Hoi! Ik weet dat dit een hamsterforum is maar wie weet zittenhier ook wel rattenhouders dus ik dacht, laat ik het hier ook maar even vragen!

De laatste tijd ben ik me een beetje aan het verdiepen in het houden van ratten. Ik heb nu wat kooien bekeken en vroeg me af of de lengte van de bodem veel uitmaakt want ratten klimmen toch erg graag.

Zou er veel verschil zitten als ik een lengte neem van 80 of 100 cm? De hoogte is allebei boven de 60cm.

Heeft iemand trouwens ervaring met de site little pet warehouse?

En wat zou de beste bodembedekking zijn?

Groetjes Britt
Hoi Britt,

Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt voor een kooi, maar hou er rekening mee dat oudere ratten liever een groot bodemoppervlak hebben dan hoogte om te klimmen. Ook raad ik je aan om te kijken naar kooien met grote deuren, dit maakt niet alleen de inrichting makkelijker, maar ook het hanteren van de ratten. Wij hebben voor onze 20 ratten 2x de royal suite XL, echt superfijne kooien, maar echt niet goedkoop helaas. Als je de plaats en de financien hebt raad ik je deze ook echt aan. De ratten hebben echt de ruimte in deze kooi, en aangezien ratten heel erg leuk zijn heb je meteen plaats voor uitbreiding :lol:
De kooie staan wel eens op marktplaats. Of heb je zelf al een kooi in gedachten?

Plaats reactie