Terrarium

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
boenbritt
Hamsters: Sherlock

Terrarium

Bericht door boenbritt » 11 aug 2018, 22:56

Hoi!

Ik heb nu een mannelijke syrische hamster al een paar maanden in een alaska kooi, en opzich heeft ie wel genoeg ruimte maar soms tralie knaagt hij nog wel even. Ook kan daar niet zoveel bodembedekking in.

Nu heb ik een lek aquarium van 100x40x50 op het oog, en vroeg me af of dit beter is? Mij lijkt het wel ook al is de breedte jammer genoeg wel 10 cm minder, maar er kan dan een dikke laag bodembedekking in wat hij erg fijn vind sinds hij graag holletjes graaft en daarin slaapt.

Ook zat ik na te denken om in de alaska kooi dan iets van een dwerghamstertje dan te doen. Of weten jullie nog andere dieren die in ren 80x50x40 kooi kunnen?

Mvg Britt

melson

Re: Terrarium

Bericht door melson » 12 aug 2018, 10:22

De oppervlakte is dezelfde, kooi en aquarium hebben allebei 4000cm2.
is het een terrarium (zoals in de titel staat) of een aquarium? een terrarium zou je op de rug kunnen draaien en dan is het oppervlak nog iets groter.

bij een aquarium van 50cm hoog kun je inderdaad. lekker veel bodembedekking kwijt. ik zal dan het zandbad en looprad op plateaus of poten zetten.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie