kokosvezel in hok? help?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Assiehamsters
Hamsters: Belle

kokosvezel in hok? help?

Bericht door Assiehamsters » 14 aug 2018, 14:57

hallo, ik heb vandaag (fijne) kokosvezel voor mijn hamster gekocht. Alleen nu lees ik op de verpakking dat het de bedoeling is dat je het in water doet en het dan veel meer wordt. alleen mijn vraag is dus... droogt dit wel weer helemaal op? of is het voor hamsters de bedoeling dat je het in het hok legt zonder het nat te maken?

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: kokosvezel in hok? help?

Bericht door Sicos » 14 aug 2018, 15:24

Kan me niet bedenken dat dat zo werkt. Lijkt wel of je een pak kokos potgrond hebt. Ik heb namelijk hier een pak staan waar je inderdaad water aan moet toevoegen maar dat is dan wel echt bedoelt om de planten in te zetten.

Assiehamsters

Bericht door Assiehamsters » 14 aug 2018, 15:32

Sicos schreef:
14 aug 2018, 15:24
Kan me niet bedenken dat dat zo werkt. Lijkt wel of je een pak kokos potgrond hebt. Ik heb namelijk hier een pak staan waar je inderdaad water aan moet toevoegen maar dat is dan wel echt bedoelt om de planten in te zetten.
nee het is voor reptielen gemaakt, ik weet al wel zeker dat het veilig is voor hamsters maar weet niet hoe ik het moet gebruiken

melson

Bericht door melson » 14 aug 2018, 16:54

dat is hetzelfde kokos... dat droogt wel weer op, maar lijkt mij dan wel heel erg stoffig. ik zal dit niet als complete strooi gebruiken, maar in een apart bakje aanbieden.
in het terrarium is het ook meer bedoeld om bij vochtige lucht of water in de buurt in te zetten, want het schimmelt niet zo makkelijk.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Assiehamsters

Bericht door Assiehamsters » 14 aug 2018, 18:31

melson schreef:
14 aug 2018, 16:54
dat is hetzelfde kokos... dat droogt wel weer op, maar lijkt mij dan wel heel erg stoffig. ik zal dit niet als complete strooi gebruiken, maar in een apart bakje aanbieden.
in het terrarium is het ook meer bedoeld om bij vochtige lucht of water in de buurt in te zetten, want het schimmelt niet zo makkelijk.
ja ik was ook niet van plan het in het hele hok te doen alleen in een klein gedeeltje

Plaats reactie