Aquarium of Terrarium

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Milka
Hamsters: Milka

Aquarium of Terrarium

Bericht door Milka » 29 aug 2018, 09:04

Hoi,

Onze goudhamster zit nu in een traliekooi. Ik ben op zoek naar iets anders omdat er altijd wel zaagsel op de grond ligt.
Ik wil graag een aquarium of een terrarium, maar wat is beter?
Een terrarium lijkt mij handig omdat er dan schuifdeurtjes inzitten, maar lijkt me ook erg benauwd omdat de bovenkant ook van glas is( wel met ventilatieroostertje )
Maar met een aquarium moet ik haar vanaf de bovenkant benaderen en ik weet niet hoe ze daar op reageert.
Wat zijn jullie ervaringen?

Gr

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Aquarium of Terrarium

Bericht door xAnnick » 29 aug 2018, 12:52

Super dat je uitkijkt naar een ander verblijf :-)

Ik heb zelf geen ervaring met een terrarium, wel met een aquarium. Het voordeel daarvan is dat je geen rekening moet houden met bodembedekking die door deurtjes naar buiten kan vallen, maar dat je overal ongeveer gelijk veel in kunt doen of kunt variëren afhankelijk van de spullen die je erin zet.
Ventilatie is er dan ook genoeg, ook wanneer je er een deksel op plaatst, wat ik voor de zekerheid wel aanraad.
Ik heb ook het idee dat je een aquarium sneller tweedehands in een grote maat vind dan een terrarium, maar ik heb nooit uitgebreid naar terra's gezocht, dus wie weet is het nu anders.

Voor inspiratie kun je trouwens ook het "foto van mijn aquarium/terrarium"-topic bekijken :D

Weet je al wat voor maat je gaat zoeken?

Hieronder nog twee foto's van mijn ingerichte aquarium(100x50), er zit ongeveer een halfjaar en een hamster tussen.
Afbeelding

(Hier met zelfgemaakte "renbaan" en zandbak)
Afbeelding
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017