Wisselen tussen twee verblijfplaatsen?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Euridicey
Hamsters: Pip
Leeftijd: 17

Wisselen tussen twee verblijfplaatsen?

Bericht door Euridicey » 15 sep 2018, 21:16

Hoi hoi,

overigens ook mijn eerste post hier. Ik heb sinds gisteren een hamster (Russische dwerghamster). Nou is dit mijn eerste hamster ooit en ben ik nog veel aan het leren, maar ik zoek eigenlijk een oplossing voor het volgende. Natuurlijk zijn er vele oplossingen of andere mogelijkheden, maar dit leek mij een optie;

Ik woon officieel bij mijn moeder, maar ben soms ook veel bij mijn vriend, soms wel vier dagen achter elkaar. Vriend heeft gelukkig niks tegen een hok in zijn huis of hamsters over het algemeen. Ik het volgende een goed idee; Een hok bij mij thuis en bij hem thuis en elke keer als ik van te voren weet dat ik een tijd daar ga zijn Pip dan meeneem? Het is een kwartiertje met de auto. Op die manier kan ik nog steeds veel aandacht geven.

Natuurlijk ben ik bewust dat het geen stressbestendige beestjes zijn, maar ik zoek wel een oplossing tussen mijn liefde voor vriend en voor hamster :p

Ik hoor heel graag of jullie ideeën hebben beter dan de mijne <3

inb4 "Had je geen hamster moeten nemen"

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 22

Re: Wisselen tussen twee verblijfplaatsen?

Bericht door xAnnick » 15 sep 2018, 22:45

Hoi en welkom hier!

Goed dat je nadenkt over een oplossing, al denk ik dat die waarschijnlijk simpeler is dan je denkt, maar dat hangt wel ergens van af. Hoe vaak zou deze wissel plaatsvinden? Je schrijft soms 4 dagen achterelkaar bij je vriend te zijn, gaat de hamster dan weer mee terug? Dit continue wisselen binnen korte tijd lijkt mij voor zo'n diertje niet prettig en zou dus niet mijn voorkeur hebben.
Als de hamster nou niet regelmatig zou moeten verhuizen, dan zou het inderdaad een optie kunnen zijn om een tweede verblijf bij je vriend neer te zetten.

Mocht het mogelijk zijn, zou ik het vaste verblijf bij je moeder zetten en vragen of zij voert en aandacht geeft in de tijd dat jij er niet bent. Regelmatig van verblijf wisselen betekent stress voor de hamster, dus dat zou ik proberen te voorkomen.

Wie weet zie ik nog wat over het hoofd, maar dat zien we dan wel, haha.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

melson

Bericht door melson » 15 sep 2018, 22:49

Ik zal je hamster ook lekker thuis laten zitten in zijn verblijf. Vaak wisselen betekend stress voor het diertje, voor al als je hem daarvoor nog wakker moet maken.
Aandacht heeft een hamster niet perse nodig, dus als je moeder voer en water geeft is het ook goed. (ervan uitgaande dat je huisvesting groot genoeg en uitdagend genoeg is ingericht)
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 17 sep 2018, 10:41

4 dagen vind ik precies te lang om de hamster helemaal 'alleen te laten', maar aangezien je zegt dat je moeder er ook nog is zou ik kiezen voor óf een verblijf bij je vriend die er voor wil zorgen als je bij je moeder bent, óf een verblijf bij je moeder en je moeder vragen de hamster te verzorgen als jij bij je vriend hebt. Het is voor de hamster gewoon niet echt fijn om regelmatig 4 dagen te verhuizen, ze zijn echt wel 1-2 dagen bezig om aan de 'nieuwe plek' gewend te raken (ook na een kooiverschoning bijvoorbeeld) dus dan hebben ze er niet zoveel aan als ze 1-2 dagen later weer weg moeten.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 17 sep 2018, 10:55

Hallo,

Ik kan me heel goed inbeelden in jouw situatie. Ik heb precies hetzelfde. Mijn beestje blijft gewoon lekker thuis en mijn moeder vezorgt haar als ik voor een paar dagen weg ben. De hamster merkt er niet veel van en haar gedrag is nog nooit veranderd, mocht je daar toevallig bang voor zijn.

Euridicey
Hamsters: Pip
Leeftijd: 17

Bericht door Euridicey » 18 okt 2018, 15:49

Update over de vraag. Pip leeft nu een prettig leventje thuis waar ik af en toe zelf in de avond ook ben. Dus onze levens lopen gelijk. Ik ben weg als zij slaapt en terug als zij wakker is. Ze heeft een mooi groot hok gekregen en een schoonradje. Water en eten genoeg. En ze hoeft niet te verhuizen :)

Plaats reactie