Tijdelijk andere kooi

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
BrianFerry
Hamsters: Ferry

Tijdelijk andere kooi

Bericht door BrianFerry » 25 okt 2018, 22:10

Hallo allemaal, even een vraagje. Ik ga binnenkort 2 weken op vakantie, ik wil dan graag mijn hamster mee nemen, alleen is de kooi die ik thuis heb staan veel te groot om mee te nemen. Nu kwam ik op het idee om een 2e, kleinere kooi te halen (uiteraard niet te klein) en em dan die 2 weken daarin te laten zitten. Maar kan dit, of is dit een slecht idee.

Gr, Brian & Ferry

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Tijdelijk andere kooi

Bericht door xAnnick » 26 okt 2018, 08:01

Hoii :-)

Allereerst de vraag: waarom wil je je hamster meenemen? Het zal veel stress opleveren voor het diertje, dus vandaar dat ik het me afvraag. Daarnaast vraag ik me ook af of er een kooi is die en groot genoeg is, en die makkelijk te transporteren is...
Is er geen mogelijkheid dat er iemand thuis voor je hamstertje zorgt? Ik doe dat ook op die manier, de oppas komt iedere 2 dagen even kijken. Wellicht is dat nog een optie?
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

BrianFerry
Hamsters: Ferry

Bericht door BrianFerry » 26 okt 2018, 09:04

xAnnick schreef:
26 okt 2018, 08:01
Hoii :-)

Allereerst de vraag: waarom wil je je hamster meenemen? Het zal veel stress opleveren voor het diertje, dus vandaar dat ik het me afvraag. Daarnaast vraag ik me ook af of er een kooi is die en groot genoeg is, en die makkelijk te transporteren is...
Is er geen mogelijkheid dat er iemand thuis voor je hamstertje zorgt? Ik doe dat ook op die manier, de oppas komt iedere 2 dagen even kijken. Wellicht is dat nog een optie?

Ik ga 2 weken weg, en blijf in Nederland. Stress valt wel mee aangezien het een rit is van 1 uur en veder wordt hij daarna met rust gelaten, hij wordt ook op een rustige plek gezet. Veder is de kooi die ik nu heb 80 bij 55, de andere kooi is 55 bij 40, scheelt toch aardig wat.

RononNL
Hamsters: Max, Coco,
Leeftijd: 22

Bericht door RononNL » 27 okt 2018, 09:07

Ik zou hem inderdaad ook gewoon thuis laten en er iemand om de paar dagen even laten kijken hoe het gaat.

Want hij krijgt al stress van de "nieuwe" en iets kleinere kooi dan moet die ook nog 1 uur in een hobbelige auto zitten. En ik neem aan ook nog 1 uur terug rijden?

Ik vind dat persoonlijk veel te veel onnodige stress voor hem.

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 27 okt 2018, 13:55

Voor 2 weken en in Nederland zou ik niet moeilijk doen en je hamster gewoon meenemen. Hamsters die meegaan naar een show zitten op 1 dag wel langer in de auto en dat zonder problemen of stress. Wat vertrouwde spulletjes en gebruikt nestmateriaal mee voor in de vakantie kooi, en de meeste hamsters vinden het wel prima.
Als vakantiekooi is een alaska van zooplus ook erg makkelijk omdat het traliedeel helemaal in te klappen is.

Lsve
Hamsters: Bubbels

Bericht door Lsve » 31 okt 2018, 14:16

Mijn hamster zit in een glazen bak en kon deze ook niet verhuizen naar de "oppas" toen ik met vakantie ging. Ik had hem dus voor een weekje verhuisd naar een veel kleinere kooi, wel thuis er een aantal keer aan laten wennen en zijn eigen spulletjes en bodembedekking in gedaan etc..
Bij de oppas thuis werd hij elke avond even losgelaten in een ruimte waar dat kon :)

Plaats reactie