Harry’s holletje

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Chantal_1978

Harry’s holletje

Bericht door Chantal_1978 » 29 okt 2018, 22:36

Afbeelding

Onze Harry bivakkeert altijd in zijn ondergrondse mencave. Op zich leuk dat we ‘m daar kunnen zien of course. Maar zag gisteren dat er zelfs condens op het glas stond, lijkt me niet gezond. Holletje weghalen lijkt mij zielig aangezien dit zijn veilige plekje is. Maar veel contact krijgen we op deze manier ook niet. Iemand tips?

TammeHam
Hamsters: Milksheikh, Iscream en R.I.P 3

Re: Harry’s holletje

Bericht door TammeHam » 30 okt 2018, 09:54

Ik ben geen professional, maar condens kan veroorzaakt worden door vocht, of plas, er kunnen gevaarlijke gassen bij vrijkomen als het door plas wordt veroorzaakt.

Chantal_1978

Bericht door Chantal_1978 » 30 okt 2018, 10:23

TammeHam schreef:
30 okt 2018, 09:54
Ik ben geen professional, maar condens kan veroorzaakt worden door vocht, of plas, er kunnen gevaarlijke gassen bij vrijkomen als het door plas wordt veroorzaakt.
Precies daar was ik dus bang voor. Ik denk dat ik anders zijn holletje toch maar weg ga halen. Hij heeft nog genoeg alternatieven.
Ik kan niet goed zien of het van plas komt, maar better safe than sorry

Angelinah
Hamsters: Sassy
Leeftijd: 15

Bericht door Angelinah » 30 okt 2018, 15:43

Staat het aqua/terra bij een chauffage of juist in een koude kamer? Ik had ook zo'n holletje voor mijn hamster en heb dit nooit echt meegemaakt, ook al plaste ze gewoon daar. Ik gebruik 'Back 2 Nature' bodembedekking als basislaag en dat absorbeert echt super. Als zaagsel eenmaal nat is blijft het nat om het zo te zeggen. Het weghalen is echt wel zonde, ze hebben er zoveel plezier aan :)

Afbeelding