Hoelang kan een hamster in het vervoerbakje?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
cece
Hamsters: Bijoux

Hoelang kan een hamster in het vervoerbakje?

Bericht door cece » 30 okt 2018, 10:48

Hoihoi,

Gisteren heb ik voor het aanschaffen van mijn hamstertje online een kooi besteld die groot genoeg is en die vandaag geleverd zou worden. Vervolgens heb ik in de dierenwinkel alles aangeschaft en ook mijn hamstertje heb ik daar gehaald. Ik heb bij het personeel aangegeven dat ik de kooi vandaag pas zou krijgen, maar zij gaf aan dat ik de hamster alvast mee kon nemen als ik er een vervoerbakje bij zou kopen, daar kon ze best een dagje in zitten met voldoende voer en drinken. Op deze manier zou ik alvast kunnen beginnen met het tam maken van de hamster door er tegen te praten en in de avond kon ik haar wat beweging geven door haar in de hamsterbal te doen.

Nu ben ik net door de post op de hoogte gebracht dat er een dag vertraging zit in de bezorging van de kooi en nu maak ik me een beetje zorgen over het welzijn van het hamstertje. Hoe lang kunnen ze in zo'n kleine ruimte zitten? Ik heb er knaagspeeltjes en wcrollen ingelegd zodat ze in ieder geval iets te doen heeft, maar ik vraag me af of ik niet toch naar de dierenwinkel moet voor een iets grotere kooi of dat ze hier nog een dagje in kan blijven.

Bedankt voor de informatie alvast!

p.s.: Het is een vervoerbakje voor een cavia, hij is 30 x 23 x 21 cm

Sylvia.

Re: Hoelang kan een hamster in het vervoerbakje?

Bericht door Sylvia. » 30 okt 2018, 11:24

Heb je niet een grote curverbak in huis? Of, kun je anders niet even van iemand een kooi lenen?

Wat voor hamster is het? Een rusje of een Syrtje?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

cece

Bericht door cece » 30 okt 2018, 11:33

Sylvia. schreef:
30 okt 2018, 11:24
Heb je niet een grote curverbak in huis? Of, kun je anders niet even van iemand een kooi lenen?

Wat voor hamster is het? Een rusje of een Syrtje?
Het is een russische, ze is nu 7 weken. De curverbakken die ik heb zijn niet veel groter dan het bakje waar ze nu in zit, en daar heeft ze inmiddels wel een holletje in gebouwd. Dit is eigenlijk de volgende vraag, of het überhaupt zin heeft om haar nu voor een nachtje te verplaatsen aangezien ik net op het forum gelezen heb dat dat ook weer stress oplevert.. de kooi wordt morgen uiterlijk om 11.00 in de ochtend geleverd.

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 30 okt 2018, 11:45

Als het een rusje is moet het wel kunnen, lijkt me. Ik zou het dan inderdaad zo laten. Zo klein is je vervoersmand niet. Als het echt zo'n piepklein bakje zou zijn, zou ik het weer wat anders vinden.

Als ze nog jong zijn slapen ze ook nog vrij veel. En te veel verhuizen kan inderdaad ook stress en onduidelijkheid opleveren.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Mirkku
Leeftijd: 27

Bericht door Mirkku » 30 okt 2018, 11:48

Het is een beetje jammer, maar het kan wel hoor. Vooral jammer dat de dierenwinkel koste wat kost z.s.m. een hamster wil verkopen... maar ook jammer dat er überhaupt dieren in winkels worden verkocht.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

cece

Bericht door cece » 30 okt 2018, 11:59

@Mirkku, de vrouw van de dierenwinkel wilde haar niet z.s.m. verkopen hoor, ik mocht haar ook afrekenen en nog een dagje laten zitten en dat was eigenlijk ook mijn intentie toen ik daarheen ging. Echter vertelde zij me dat je het beste vroeg kan beginnen met het tam maken van een hamster en dat je dat sowieso de eerste paar dagen doet door veel bij de kooi te praten en niet al op te pakken etc. Om die reden adviseerde zij me om haar alvast mee te nemen omdat ze in de dierenwinkel op voer en drinken na geen aandacht krijgen, zodat ze vast aan mijn stem kon wennen. Uiteraard gingen wij er allebei vanuit dat zij vandaag overgeplaatst kon worden naar haar nieuwe verblijf.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Plaats reactie