Goed verblijf?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Leonoor
Hamsters: Mia
Leeftijd: 11

Goed verblijf?

Bericht door Leonoor » 02 nov 2018, 14:00

Haii ik ga vanmiddag mijn eerste hamster halen op de foto zien je zijn nieuwe verblijf ( ikea samla) is hij goed ingericht? Zijn voer word jr farm dwerghamster basis voer is 2 eetlepels per 2 dagen dan goed? ( minder natuurlijk als hij het niet allemaal op eet ) de bodembedeking is carefresh met een gratis proefzakje cotton fibre er door heen
Groetjes leonoor en toekomstige hamster willow
Afbeelding

isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Re: Goed verblijf?

Bericht door isabog » 02 nov 2018, 15:39

Wat is de omtrek van het verblijf en hoe hoog is de bodembedekking?

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 02 nov 2018, 16:01

Hoi en welkom!

Persoonlijk vind ik het wat klein ogen. Een hamster is misschien een klein diertje, maar wel ongelofelijk actief en met heel veel energie. Vandaar dat de geadviseerde minimummaat 80x50 of nog liever 100x50 (lengte keer breedte is), met ook een goede hoogte voor veel bodembedekking om goed te kunnen graven.

Als het goed is zijn de samlas er in vrij grote maten, wellicht dat je er eentje kunt vinden die aan de genoemde maten voldoet?

Qua voer is het heel erg bekijken wat de hamster eet. Ik voer niet met eetlepels en ik weeg het ook niet af, ik strooi gewoon wat rond en als het op is, was het genoeg en als er nog wat ligt, was het te veel. Ik voer dus meer op het oog, maar om een beetje een gevoel te krijgen hoeveel je moet geven kun je het eerst in een bakje doen.

Succes!
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Leonoor
Hamsters: Mia
Leeftijd: 11

Bericht door Leonoor » 02 nov 2018, 16:22

De bak is 78x56x43 de bodembedekking is ongeveer 10 cm

melson

Bericht door melson » 04 nov 2018, 14:11

ik vind die bak niet zo geschikt, omdat een hamster zich er makkelijk kan uitknagen.
de inrichting is natuurlijk ook een kwestie van eigen smaak, maar ik zal er in elk wel meer bodembedekking in doen, het looprad op een plateau zetten en een zandbak er in doen (ook op een plateau, niet direct op het zaagsel)
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie