Hamster meenemen?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Wendy1997
Hamsters: Loulou

Hamster meenemen?

Bericht door Wendy1997 » 12 nov 2018, 12:33

Hoihoi!

Even een vraagje, ik woon op kamers en heb een hamstertje (Loulou). Nu vind ik het heel zielig als ze dus een weekendje alleen is als ik naar mijn ouders ga. Kan ik daar ook een kooi neerzetten zodat ik haar mee kan nemen als ik langer dan twee nachten wegga? En kan ik haar dan met het OV meenemen in een bakje?

Ik hoor graag tips en ervaringen.

Groetjes Wendy en Loulou

amberiscool
Hamsters: Molly
Leeftijd: 21

Re: Hamster meenemen?

Bericht door amberiscool » 12 nov 2018, 17:46

Ik ben ook student en in de kerstvakantie en zomervakantie neem ik mijn hamstertje mee naar huis. Ik zou het niet te vaak doen omdat het wel stressvol is en zeker als je dat vaak doet.
Ik ga in het weekend vaak vrijdagavond weg en zondagavond kom ik terug, dit is prima te doen omdat hamsters niet per se aandacht nodig hebben, wel vers water en genoeg eten.
Als ik langer weg ben, zorg ik dat ik tussendoor af en toe langs kom om te zorgen dat ze goed verzorgd is

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 12 nov 2018, 20:51

Ik heb mijn hamster altijd gewoon op mijn kamer gelaten, 2 dagen kan echt prima. Ze zullen eerder gestresst raken van de verhuizing en 2x per week in een andere kooi moeten doorbrengen dan een dagje langer zonder stukje vers eten.

Tijdens vakanties moet je natuurlijk wel iets regelen, maar ook in dat geval heb ik het liefste dat er iemand langs komt om voor mijn hamster te zorgen dan dat ik ermee ga slepen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Wendy1997

Bericht door Wendy1997 » 13 nov 2018, 13:28

Ja terug komen in dat weekend is voor mij niet te doen en ga dus vaak van donderdagavond tot maandag weg! Dat vind ik dan wat lang.. en is eens in de maand ofzo?

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 13 nov 2018, 13:43

Ik vind dat je voor eventueel meenemen naar je ouders ook naar de hamster zelf moet kijken. Met de ene hamster zou dat wel te doen zijn, met de andere niet. De ene gaat lief in een vervoersmandje slapen en de andere breekt de tent af (lees: is het te stressvol voor).

Wat voor hamster is het? Hoe oud is hij/zij?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 13 nov 2018, 17:15

Heb je niet een huisgenoot die dan op zaterdag even wil checken en/of eten/drinken geven? Lijkt me sowieso de makkelijkste optie
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Wendy1997

Bericht door Wendy1997 » 24 nov 2018, 01:35

Het is een Russische hamster van nu 4 maanden ongeveer !

Romy S

Bericht door Romy S » 26 nov 2018, 19:25

Toen ik nog op kamers woonde nam ik hem gewoon mee in zn kooi als ik vrij was en naar huis ging, was geen probleem, ze slapen overdag toch omdat het avond en nachtdieren zijn, afgelopen zaterdag heb ik nog een uk meegenomen naar alkmaar en weer terug naar enschede, ook hier lekker geslapen in de trein en thuis in een nieuwe grotere kooi voor hem, hij was lekker relaxed hoor, geen problemen.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Plaats reactie