Hamster meenemen?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Wendy1997
Hamsters: Loulou

Hamster meenemen?

Bericht door Wendy1997 » 12 nov 2018, 12:33

Hoihoi!

Even een vraagje, ik woon op kamers en heb een hamstertje (Loulou). Nu vind ik het heel zielig als ze dus een weekendje alleen is als ik naar mijn ouders ga. Kan ik daar ook een kooi neerzetten zodat ik haar mee kan nemen als ik langer dan twee nachten wegga? En kan ik haar dan met het OV meenemen in een bakje?

Ik hoor graag tips en ervaringen.

Groetjes Wendy en Loulou

amberiscool
Hamsters: Molly
Leeftijd: 21

Re: Hamster meenemen?

Bericht door amberiscool » 12 nov 2018, 17:46

Ik ben ook student en in de kerstvakantie en zomervakantie neem ik mijn hamstertje mee naar huis. Ik zou het niet te vaak doen omdat het wel stressvol is en zeker als je dat vaak doet.
Ik ga in het weekend vaak vrijdagavond weg en zondagavond kom ik terug, dit is prima te doen omdat hamsters niet per se aandacht nodig hebben, wel vers water en genoeg eten.
Als ik langer weg ben, zorg ik dat ik tussendoor af en toe langs kom om te zorgen dat ze goed verzorgd is

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 12 nov 2018, 20:51

Ik heb mijn hamster altijd gewoon op mijn kamer gelaten, 2 dagen kan echt prima. Ze zullen eerder gestresst raken van de verhuizing en 2x per week in een andere kooi moeten doorbrengen dan een dagje langer zonder stukje vers eten.

Tijdens vakanties moet je natuurlijk wel iets regelen, maar ook in dat geval heb ik het liefste dat er iemand langs komt om voor mijn hamster te zorgen dan dat ik ermee ga slepen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Wendy1997

Bericht door Wendy1997 » 13 nov 2018, 13:28