Ervaringen terrariumstunt?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Noastic
Hamsters: 1
Leeftijd: 19

Ervaringen terrariumstunt?

Bericht door Noastic » 14 nov 2018, 16:34

Ik zat te zoeken naar een nieuw hamsterverblijf en ik vond veel dure sites, marktplaats was het allemaal net niet en toen kwam ik hierop uit

http://terrariumstunt.nl/knaagdier-terrarium-120x50x50
Een groot knaagdierterrarium voor maar 95 euro, gratis verzending en ze kunnen aanpassingen maken op maat (bv deurtjes hoger maken zodat er meer bodembedekking inpast.

Nou kon ik nergens vinden dat iemand hiervandaan heeft bestelt en zie ik nergens reviews dus ben een beetje aan het twijfelen of het wel betrouwbaar is. Wil niet 100 euro dokken voor iets dat ik nooit ontvang. Iemand hier toevallig ervaringen met deze website?

Rust zacht Aviva Rose ♥

melson

Re: Ervaringen terrariumstunt?

Bericht door melson » 14 nov 2018, 16:39

ik heb er geen ervaring met de winkel, maar als ze aanpassingen doen, zal ik vooral vragen om de ventilatiestrook te verwijderen en door een gehele ventilerende bovenkant te vervangen. Anders lijkt mij de ventilatie niet voldoende.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 14 nov 2018, 22:04

Ik denk niet dat het zó gek is hoor, ik heb wel eens 80 betaald voor een compleet op maat gemaakte bak van 80 x 50. Denk dat je met wat contact wel 'voelt' hoe betrouwbaar het is?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 15 nov 2018, 07:08

Het feit dat je ze kunt mailen, zegt al wat over hun bettouwbaarheid. Er staat ook vermeld waar hun kantoor zit. Daarbij zijn ze ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Het koophandelnummer is te vinden op hun website.
http://terrariumstunt.nl/algemene-voorwaarden#intro

Als je het dan nog niet helemaal vertrouwt, dan kun je altijd nog het kvk-nummer googelen of even invullen op de website van de Kamer van Koophandel, maar op basis van deze kenmerken lijkt de webshop mij 100% betrouwbaar.

Het ziet er trouwens wel heel goed uit: dat prijsje en de aanpassingen. Ik was zelf ook op zoek naar een terrarium van die afmeting. Mocht je hem kopen, laat dan hier nog maar eens weten hoe die bevalt!

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Bericht door Sicos » 15 nov 2018, 17:11

De kosten van een op maat gemaakte bak heeft vaak te maken met het soort glas dat wordt gebruikt. Heb je bijvoorbeeld een aquarium voor vissen en is deze vrij groot dan moet er dikker glas worden gebruikt wat weer het 1 en ander kost. Een terrarium daar in tegen kan vaak van goedkoper glas gemaakt worden wat de prijs weer drukt. Dus een prijs van 95 euro vind ik niet overdreven veel of weinig. In principe is het maken van een terrarium ook niet echt heel erg ingewikkeld, het is een kwestie van glaspanelen op maat snijden en deze aan elkaar kitten.

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 16 nov 2018, 09:18

Sicos schreef:
15 nov 2018, 17:11
De kosten van een op maat gemaakte bak heeft vaak te maken met het soort glas dat wordt gebruikt. Heb je bijvoorbeeld een aquarium voor vissen en is deze vrij groot dan moet er dikker glas worden gebruikt wat weer het 1 en ander kost. Een terrarium daar in tegen kan vaak van goedkoper glas gemaakt worden wat de prijs weer drukt. Dus een prijs van 95 euro vind ik niet overdreven veel of weinig. In principe is het maken van een terrarium ook niet echt heel erg ingewikkeld, het is een kwestie van glaspanelen op maat snijden en deze aan elkaar kitten.

Is dit niet veel duurder eigenlijk? Want glasplaten zijn echt heel erg duur om te kopen.

melson

Bericht door melson » 16 nov 2018, 18:03

De prijs is afhankelijk van waar je het koopt.
Een aquabouwer/ terriumbouwer komt daar wel goedkoper aan.
Toen ik voor mijn degoekast glas heb bestelt viel dit reuze mee. Iets later moest ik bij een andere winkel glas bestellen en die waren bijna 4 keer zo duur. Dus daar heb je echt veel verschil in.
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Plaats reactie