Ikea detolf kast door tweeën

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Ikea detolf kast door tweeën

Bericht door isabog » 29 jan 2019, 02:06

Hoi allemaal, binnenkort ga ik verhuizen en dan krijg ik een kleinere kamer. Ik heb op dit moment twee hamsters en ben dus opzoek naar hamsterhokken die ook nog ruimte besparen.
Nu kwam ik uit op die ikea detolf kast, 163x43x43.
Ik zit er dus aan te denken om deze dan in tweeën te splitsen, zodat ik twee hokken van 81,5x43 heb. Kan ik tussen deze twee hokken dan gewoon een glazen plaatje zetten? Die normaal gebruikt wordt als plank? Of moet ik dan echt een houten plateau ervoor maken?

Als dit een erg slecht idee is: Zijn er dan nog ideeën voor hokken die niet te veel ruimte innemen en budgetproof zijn?

Gr Isa

xmereltjeexo
Hamsters: -
Leeftijd: 16

Re: Ikea detolf kast door tweeën

Bericht door xmereltjeexo » 29 jan 2019, 20:59

Ik zou persoonlijk niet alleen glas gebruiken omdat dit stress kan opleveren bij de diertjes (omdat ze elkaar continu zien) maar als je dit glas afdekt met iets zou het geen probleem moeten opleveren. De detolf is trouwens maar 37 cm diep en 80x37 te krap voor twee hamstertjes. Ik heb nu één syrtje in een detolf en het lijkt een enorme ruimte maar dit valt echt heel erg tegen.

isabog

Bericht door isabog » 29 jan 2019, 21:06

Dan probeer ik een houten scheiding te maken, het is voor twee russische dwerghamsters. De diepte is 37 cm (dus als hamsterhok de hoogte) en de breedte 43 cm (dus de diepte als hamsterhok).
Helaas heb ik in het nieuwe huis niet meer ruimte voor grotere hokken, dus ben ik al blij met 81x43. Andere ideeën zijn altijd welkom dus :)

Ik bedoel trouwens dat allebei de hokken 81x43 zijn!

melson

Bericht door melson » 30 jan 2019, 00:03

wat vind je van gewoon zelf bouwen? dan kun je twee kooien boven elkaar maken en precies in de maat die kunt weg zetten.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

isabog

Bericht door isabog » 30 jan 2019, 01:12

Ik ben helaas zelf niet heel erg handig, dus zou dan wel heel goed moeten zoeken. Het in elkaar zetten lukt nog wel, maar ervoor zorgen dat het er presentabel uitziet is weer heel wat anders. Daarom dacht ik, lekker makkelijk met een glazen kast die alleen in elkaar gezet hoeft te worden.

Plaats reactie