Zandbadje en cerea kauw borstel

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
ElysianFudge

Zandbadje en cerea kauw borstel

Bericht door ElysianFudge » 15 mar 2019, 16:12

hallo,

Binnenkort krijg ik eindelijk weer een hamster
Ik heb vroeger toen ik kleiner was twee keer een Rus gehad, speedy en dushi. Ik was toen echter nog erg jong en als ik terug kijk op mijn petcare liep het heeeeeel erg achter van nu.

Na genoeg research over eten,hok, knaagspeeltjes, wiel, bedding enz. Had ik nog twee vragen
1. Zijn de cerea vegetarian dog treats ook goed voor de hamster ? Ik Weet dat je ze zo af en toe die whimzees mag geven maar vroeg mij af of dit merk ook goed was?
En 2. Wat is een goede maat zandbad voor een syrische hamster? Ik heb nu beahar chinchilla zand in huis gehaald omdat het zand van tiny friends niet meer te vertrouwen is maar vroeg mij af wat leuke/goede opties zijn voor het zandbakje

Vriendelijke groeten,

Elysian

melson

Re: Zandbadje en cerea kauw borstel

Bericht door melson » 15 mar 2019, 16:18

ik kan je alleen op de tweede vraag antwoorden omdat ik zo een kauw borstel niet ken/ niet zal geven.
een zandbad voor een syr mag wel 25cm doorsnede hebben en 10cm diep zijn. Ze graven graag in het zand. ik zal dit dan op een plateautje zetten zodat er onder zaagsel kan, dan heb je geen 'ruimteverlies' want de hamster kan eronder nog graven.

ik heb al vaker een zandbad zelf gebouwd, maar je kunt ook een glazen/keramieken schaal kopen.

aan de rechter kant zie je mijn plateau met zandbad, weliswaar voor een dwerg, dus iets vlakker
Afbeelding
Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie