Nieuwe kooi

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Cinnamon
Hamsters: Cinnamon

Nieuwe kooi

Bericht door Cinnamon » 20 mar 2019, 18:46

Hey hoi! :D
Sinds ik erachter ben gekomen dat mijn hamsterkooi waar ik nu mijn hamster in houd te klein is, ben ik flink bezig geweest om een alternatief te vinden. Nu heb ik een kooi op internet gevonden, maar ik weet niet of die kooi wel goed is voor mijn hamster. Ik zal een foto toevoegen van de kooi en de afmetingen
Afbeelding

Afbeelding
Is deze kooi geschikt voor mijn goudhamster?

isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Re: Nieuwe kooi

Bericht door isabog » 21 mar 2019, 19:52

Ik geloof dat deze wel geschikt is ja! Als je de bodembedekking tot de rand vult kan de hamster ook nog lekker graven.

Kali
Hamsters: Tanya

Bericht door Kali » 20 apr 2019, 16:23

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe kooi om dezelfde reden en zag een variant hiervan ook staan op de site!
Het is alleen een konijnenkooi; de afmetingen zijn ongeveer hetzelfde, alleen is de afstand tussen de tralies 2,6 cm in plaats van 0,7 cm in jouw afbeelding.

Zou mijn Russische dwerghamster zich hier doorheen kunnen wurmen en ontsnappen of blijft zij nog zitten?

Het kost namelijk minder dan de helft om de konijnen variant te kopen en in de omschrijving staat dat het ook voor twee kleine knaagdieren geschikt is.

De links ter vergelijking:
Konijnen variant
Hamster variant

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 20 apr 2019, 17:44

Ja daar kan je hamster met gemak doorheen. 2,6 cm is echt veel te breed voor een dwerghamster

Plaats reactie