curvebak als kooi?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
mamboxo
Hamsters: mambo

curvebak als kooi?

Bericht door mamboxo » 14 apr 2019, 19:09

hallo leden :zwaai:

is er iemand op dit forum die ervaring heeft met een curvebak als kooi? ik zag dit voorbij komen op google en vond het een super leuk idee, maar ik heb er wel een paar vragen over namelijk: is het ook geschikt ( met de juiste maten) voor syrische hamsters?, hoe hebben jullie voor goede ventilatie gezorgd? kan de deksel er bijvoorbeeld afblijven?, hoe kan je het beste klim mogelijkheden bieden in zoon kooi? en of ze hem niet kapot gaan knagen aangezien het natuurlijk wel van plastic is. een aquarium kan ik helaas niet vinden bij mij in de buurt en nieuwe zijn nogal prijzig dus vroeg ik mij af of een curvebox ook als goede kooi kan dienen voor mijn syr, ik zie ze namelijk wel veel voor dwergjes.

hopelijk is er iemand die mij kan helpen met de ervaringen met curvebakken! :D

groetjes

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: curvebak als kooi?

Bericht door xAnnick » 14 apr 2019, 19:35

Hoii

Ik heb mijn hamster een poosje in een curverbak gehad vanwege mijten. Dit vond ik niet echt praktisch en daarnaast was deze ook te klein (70x40 of zo?). Ik weet niet hoe groot de grootste is, maar ik betwijfel of je een curver kunt vinden die groot genoeg is voor een syr. En dan moet je er ook nog rekening mee houden dat er geen uitsteeksels aan zitten, in die van mij zaten "vouwen" en er zaten wieltjes onder, dat kan namelijk een mooi begin zijn om aan te knagen.

Wat eventueel wel zou kunnen, als je handig bent, is er meerdere aan elkaar maken, zodat je zelf de minimale maat of zelfs groter kunt creëren.

Qua deksel: die zou ik er altijd op maken. Zeker syren kunnen flink springen, dat is niet te onderschatten.

Klimmogelijkheden kun je aanbieden door bijvoorbeeld takken (wijnranken) of kurktunnels te plaatsen. Echt heel behendig zijn hamsters echter niet, dus takken en tunnels zijn prima als klimmateriaal.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie