Kooi voor Syrische Hamster waar muizen niet in kunnen breken.

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
KoenP

Kooi voor Syrische Hamster waar muizen niet in kunnen breken.

Bericht door KoenP » 19 mei 2019, 14:35

Hoi, ik ben Koen, en ik ben (hopelijk) een aankomend nieuwe hamster-eigenaar.

Als eerste ben ik op zoek naar een goeie kooi. Het extra probleempje hier is dat ik in een oud huis woon waar redelijk wat muizen zitten. Op dit moment blijven ze weg uit mijn appartement omdat ik het goed schoon houdt, maar zodra er hamstervoer aanwezig is gaat dit natuurlijk mis.

Ik weet dat muizen zich nog door een gaatje van een centimeter kunnen wurmen, dus het wordt sowieso een aquarium of terrarium. Nou zag ik dit terrarium https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/te ... 40-cm.html en ik vroeg mij af of iemand daar ervaring mee had?

Als jullie alternatieven weten hoor ik het ook graag! De prijs maakt me niet heel veel uit, gaat me er vooral om dat er geen gaten van een centimeter of groter inzitten (die muizen zijn echt wonderbaarlijk goed in inbreken...).

Alvast bedankt! :-)

melson

Re: Kooi voor Syrische Hamster waar muizen niet in kunnen breken.

Bericht door melson » 19 mei 2019, 14:52

hallo,
ik heb er geen ervaring mee, maar het terrarium is niet voor knaagdieren gemaakt en de ventilatie is te slecht.
Ik zal gewoon voor een aquarium gaan en er een deksel van gaas opmaken. gaas heb je ook in verschillende maten.

of een knaagdieren terrarium met betere ventilatie en een hogere zaagselstop.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

KoenP

Bericht door KoenP » 19 mei 2019, 15:01

Bedankt voor je reactie! Stom dat de ventilatie te slecht is, staat wel bij dat 'ie voor knaagdieren is :-(

Ik ben niet superhandig, dus idealiter koop ik een goeie basis. Hoe zit het met de "gerbil terrarium" van Queenies?https://www.gerbilshopqueenies.nl/terra ... /100x40x50. Of heeft een terrarium eigenlijk alleen maar nadelen voor een hamster?

(Ik vermoed dat ik alsnog extra gaas over de deksel moet spannen, maar dat gaat me nog wel lukken).

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 19 mei 2019, 19:05

Ik ben van plan volgend jaar deze aan te kopen https://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren ... out/434304
Misschien ook een ideetje voor jou?

melson

Bericht door melson » 20 mei 2019, 18:56

het terrarium van Queenie's kun je nemen, als de prijs geen bezwaar is. ;)

bij de kooi Marrakesch van zooplus zal ik wel bedenken, dat je het hout van binnen nog moet lakken om te voorkomen dat er urine het hout in trekt. je kunt het ook niet doen, maar voor die prijs zal mij het risico te hoog zijn.

ik zelf ben geen fan van terraria, met name vanwege de schuifdeuren. die kunnen hier zoveel herrie maken (omdat er zand tussen zit) en de dieren ervan schrikken en gelijk weg zijn. ik weet ook, dat heel veel mensen die ingebouwde plateaus heel erg waarderen, maar die vind ik persoonlijk ook heel onhandig. ze zijn niet flexibel en vaak te klein. Ik pas liever alles aan mijn inrichting aan. Zo kon ik bv. ons zelfgebouwde degoe-kooi met aanpassingen bij de inrichting ook al voor gerbils, hamster en ratten gebruiken. vooral als je er veel geld voor betaald mag zo een kooi ook lang meegaan en wie weet, wat je er later nog in wilt houden... (daarom zal ik ook altijd zo groot mogelijk aanraden)
Maar hier moet natuurlijk iedereen naar zijn eigen situatie/wensen kijken. ;)
groetjes
Melanie

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 21 mei 2019, 13:34

melson schreef:
20 mei 2019, 18:56
het terrarium van Queenie's kun je nemen, als de prijs geen bezwaar is. ;)

bij de kooi Marrakesch van zooplus zal ik wel bedenken, dat je het hout van binnen nog moet lakken om te voorkomen dat er urine het hout in trekt. je kunt het ook niet doen, maar voor die prijs zal mij het risico te hoog zijn.

ik zelf ben geen fan van terraria, met name vanwege de schuifdeuren. die kunnen hier zoveel herrie maken (omdat er zand tussen zit) en de dieren ervan schrikken en gelijk weg zijn. ik weet ook, dat heel veel mensen die ingebouwde plateaus heel erg waarderen, maar die vind ik persoonlijk ook heel onhandig. ze zijn niet flexibel en vaak te klein. Ik pas liever alles aan mijn inrichting aan. Zo kon ik bv. ons zelfgebouwde degoe-kooi met aanpassingen bij de inrichting ook al voor gerbils, hamster en ratten gebruiken. vooral als je er veel geld voor betaald mag zo een kooi ook lang meegaan en wie weet, wat je er later nog in wilt houden... (daarom zal ik ook altijd zo groot mogelijk aanraden)
Maar hier moet natuurlijk iedereen naar zijn eigen situatie/wensen kijken. ;)
Ik dacht dat de Marrakesch van Zooplus enkel hout aan de buitenkant had? Binnenkant afgewerkt met glas... er staat bij hoge hygienische blabla en iets van glas.. nou dat moet ik zelf nog eens even bekijken dan. Op de foto's kan je het niet goed zien haha. Ik heb ook een terraria van Queenie's (basic zonder schuifdeuren en zonder plateaus). Is handig en mooi.

melson

Bericht door melson » 21 mei 2019, 18:30

Ik dacht dat de Marrakesch van Zooplus enkel hout aan de buitenkant had? Binnenkant afgewerkt met glas...
dat zou ook kunnen, maar ik denk niet dat ze over het hout ook nog glas hebben gemaakt. zo als ik het begrijp is alleen de bodem, voor- en achterkant van glas
groetjes
Melanie

Kaela1

Bericht door Kaela1 » 21 mei 2019, 19:17

KoenP schreef:
19 mei 2019, 15:01
Bedankt voor je reactie! Stom dat de ventilatie te slecht is, staat wel bij dat 'ie voor knaagdieren is :-(

Ik ben niet superhandig, dus idealiter koop ik een goeie basis. Hoe zit het met de "gerbil terrarium" van Queenies?https://www.gerbilshopqueenies.nl/terra ... /100x40x50. Of heeft een terrarium eigenlijk alleen maar nadelen voor een hamster?

(Ik vermoed dat ik alsnog extra gaas over de deksel moet spannen, maar dat gaat me nog wel lukken).
In deze gaat echt geen muis komen hoor, hoef je ook geen extra gaas voor te spannen.

Ik heb een iets kleinere variant hiervan en ben super tevreden. Ik vind de plateaus wel leuk en handig en de schuifdeuren gaan makkelijk en geruisloos. Er kan ook lekker veel bodembedekking in, zodat er gangen gegraven kunnen worden.

Ik vond de levering en de service daaromtrent wel erg slecht. Dus bereid je wel voor op geduld hebben als je hier besteld.

Plaats reactie