Type huisvesting

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Bux19
Hamsters: Unknown

Re: Type huisvesting

Bericht door Bux19 » 06 aug 2019, 17:26

melson schreef:
06 aug 2019, 16:54
uitgaand van 100x50 als minimum is de nieuwe bak wel voldoende groot. wat je kunt doen om te kijken of je er zelf mee gelukkig wordt: de maten van de inrichting (zandbak, huisje, oppervlak looprad en andere inrichting van karton uitknippen en plaatsen. Vooral de huisjes zijn natuurlijk groter bij syren. Dan zie je hoeveel loopruimte je over houdt en of je dat leuk vind of toch te geperst ;) of misschien heb je ook zo voldoende ruimtelijke inzicht?! ik namelijk niet :lol:
ik heb wel vaker gelezen, dat vooral vrouwtjes syren veel bewegingsruimte nodig hebben en anders gaan ze vervelend doen en veel knagen. maar ik had nooit syren dus kan ik geen eigen ervaring bijdragen
Bedankt voor je reactie Melanie. Ik ben nu inderdaad alle spullen aan het verzamelen. Het is mij opgevallen dat de spullen voor syren een stuk duurder zijn! 😅 maar dat heb ik er wel voor over, het is niet dat ik elke week zulke bedragen moet uitgeven gelukkig haha

De hamster is van mij en mijn verantwoordelijkheid. Maar ik zou het ook leuk vinden als mijn zoontje van 8 hem ook af en toe kan vasthouden (onder begeleiding uiteraard).

Ik schaf de spullen aan en richt de bak in om eerst even te zien hoe dat eruit ziet. Mocht ik het toch te krap vinden, dan gaat het op marktplaats en ga ik toch voor een dwergje 🙂

2 Be continued...<3

Bux19

Bericht door Bux19 » 02 sep 2019, 21:03

Hoi allemaal,

Ben ik weer!
Ik ben bezig met de aquarium. Er zat een achterwand in van hardschuim.
Ik ben deze nu aan het verwijderen (wat een klus! Maar alles voor de veilheid van de hamster).
Maar er zit een soort van siliconenlijm onder.

Weet iemand misschien hoe ik deze er af kan krijgen? Ik ben de achterwand met een plamuurmesje aan het verwijderen. Maar ik ben bang dat ik krasjes op het glas maak als ik de lijm er ook mee verwijder.

Groetjes,
Kiki

P.s. mijn hamstertje is geboren en mag 16-9 mee! :-D Een mooie crème mannetje <3

Afbeelding

Afbeelding
2 Be continued...<3

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 03 sep 2019, 06:35

Dat gaat prima met een verf krabbertje, die heb je bij de praxis voor onder de 2 euro.

https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... as/5113502

Als je hem dan een beetje plat houd dan krijg je de kit er zo af zonder krassen te maken.

Je hebt overigens ook spul om kit mee op te lossen maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... ml/0375824

Bux19

Bericht door Bux19 » 03 sep 2019, 07:04

Sicos schreef:
03 sep 2019, 06:35
Dat gaat prima met een verf krabbertje, die heb je bij de praxis voor onder de 2 euro.

https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... as/5113502

Als je hem dan een beetje plat houd dan krijg je de kit er zo af zonder krassen te maken.

Je hebt overigens ook spul om kit mee op te lossen maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... ml/0375824
Bedankt! Ik heb de dikke lagen voorzichtig met een stanley mesje weten te verwijderen. Ik ga vandaag even langs de Gamma voor een verfmesje om de restjes te verwijderen 👍🏽👍🏽

En gelijk langs de dierenshop om inkopen te doen 🤗🤗
2 Be continued...<3

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 03 sep 2019, 08:02

In principe is een verfkrabbertje ook een stanley mes maar dan zit die er meer plat in. Er zit meestal hetzelfde mesje in als bij een stanley mes.

Bux19

Bericht door Bux19 » 03 sep 2019, 12:58

Sicos schreef:
03 sep 2019, 08:02
In principe is een verfkrabbertje ook een stanley mes maar dan zit die er meer plat in. Er zit meestal hetzelfde mesje in als bij een stanley mes.
Ja klopt, dat wist ik we, maar niet bij stilgestaanl =)
Maar met een stanleymes vind ik het wat aan de gevaarlijke kant om dat je em een beetje moet buigen. En wat je zegt, een verfmesje is meer plat. Krijg het werk waarschijnlijk ook sneller gedaan =)

Thanks!
2 Be continued...<3

Bux19

Bericht door Bux19 » 08 sep 2019, 03:21

Hoi allemaal,

Het is gelukt! De hele aquarium heb ik schoon gekregen. Het was een klus maar het ging redelijk vlot met het verfmesje.

Ik heb bodembedekking gekocht maar te weinig. Ik heb de bak wel alvast een beetje ingericht om zo een beeld te krijgen.

Er komt dus nog meer bodembedekking en ik ga ook nog een plateau maken van +/- 30cm.
Het huisje heeft een gat in de bodem :)

Formaat is 100x50x60.

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij? Of wat ik misschien niet juist heb ingericht?

Afbeelding
2 Be continued...<3

Plaats reactie