Kippengaas voor hamsterhok??

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
LauravD
Hamsters: Winnie en Olaf

Kippengaas voor hamsterhok??

Bericht door LauravD » 11 jul 2019, 22:56

Hallo!
Morgen ga ik mijn nieuwe hamstertje ophalen en ik had een vraagje. Ik heb een hok van 100 x 60 met 2 “verdiepingen” veel speeltjes en dingetjes maar ook veel graaf ruimte, dit was vroeger een normale kast maar de deuren zijn nu vervangen met kippengaas (zie foto)

Kan dit kippengaas kwaad voor de hamster? Ik heb hier al een keer eerder een hamster in gehad en bij haar ging het prima..
Ik maak me toch alleen wat zorgen 😅

Ik hoor het graag
Grtjes Laura
Afbeelding

Afbeelding

_mona_
Hamsters: 3
Leeftijd: 27

Re: Kippengaas voor hamsterhok??

Bericht door _mona_ » 12 jul 2019, 08:12

Hangt er vanaf hoe groot de gaten zijn, maar als dit de standaard maat is zou ik toch heel goed opletten. Ik heb het ook ooit gebruikt voor een hamsterhok en mijn toenmalige syr kroop er gewoon door....
Kuikengaas, dat met vierkante gaten van ongeveer 1x1cm groot is een veiligere optie! Het zou zonde zijn als je je hamster kwijt raakt omdat hij door het gaas kruipt.

Mooi hok verder!
Ik zou alleen vanvoor nog een lat maken zodat je meer een onderbak creeert en meer bodembedekking kan geven zonder dat het eruit valt :)
Groetjes van Mona
En van syrtje Taran, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

LauravD
Hamsters: Winnie en Olaf

Re: Kippengaas voor hamsterhok??

Bericht door LauravD » 12 jul 2019, 12:01

_mona_ schreef:
12 jul 2019, 08:12
Hangt er vanaf hoe groot de gaten zijn, maar als dit de standaard maat is zou ik toch heel goed opletten. Ik heb het ook ooit gebruikt voor een hamsterhok en mijn toenmalige syr kroop er gewoon door....
Kuikengaas, dat met vierkante gaten van ongeveer 1x1cm groot is een veiligere optie! Het zou zonde zijn als je je hamster kwijt raakt omdat hij door het gaas kruipt.

Mooi hok verder!
Ik zou alleen vanvoor nog een lat maken zodat je meer een onderbak creeert en meer bodembedekking kan geven zonder dat het eruit valt :)

Hai!
Bedankt voor de snelle reactie 😊 ik heb er nu Kuikengaas overheen gedaan :D

Ik wil inderdaad nog een latje of iets aan de voorkant doen zodat het zaagsel er niet uit valt. Onder de plank zit trouwens wel veel meer zaagsel hoor en geen speeltjes zodat ze daar lekker kan graven en een nest kan maken 😁

Afbeelding

Plaats reactie