Welke kit veilig voor hamster?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
AlisiaBibble
Hamsters: Bibble

Welke kit veilig voor hamster?

Bericht door AlisiaBibble » 16 jul 2019, 18:02

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik krijg mijn antwoord niet echt gevonden.

Ik wilde iets nieuws uitproberen: 'Hamsterscaping'. Nu heb ik een tweedehands aquarium (120x50x40) gekocht. Alleen de vorige eigenaar heeft hier ook een hamster ingehad en er zit knaagschade aan de kitrand die aan de binnenkant zit. Nu wil ik deze opnieuw gaan kitten, maar ik weet niet of de aquarium kit veilig is voor mijn hamstertje.

Heeft iemand ervaring met bepaalde soorten kit? Ik was wel op de hoogte dat het goed uit moet harden en dat is geen enkel probleem. Maar ik wil natuurlijk niet dat Bibble dalijk dood in zijn kooi ligt door een fout van mij. :(

Ik vind het allemaal best spannend.

melson

Re: Welke kit veilig voor hamster?

Bericht door melson » 16 jul 2019, 18:23

allereerst: je hoeft de knaagschade van de kitrand niet te herstellen, het aqua zal niet zomaar uit elkaar vallen ;)

als je het toch wilt doen kun je aquarium-silicone gebruiken of silicone voor in de keuken, maar dan zonder fungicide, dus levensmiddelenecht.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

AlisiaBibble
Hamsters: Bibble

Re: Welke kit veilig voor hamster?

Bericht door AlisiaBibble » 16 jul 2019, 22:13

De angst zit hem bij mij er vooral in dat de vorige eigenaar een hamster had met bijvoorbeeld een ziekte. En aangezien de kit een beetje naar eruit zag, wil ik deze graag vervangen met die reden.

Bedankt voor de tip, ik ga morgen meteen aquarium silicone halen!

Plaats reactie