hamster verveelt zich

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Amarynn
Hamsters: Mashiro

hamster verveelt zich

Bericht door Amarynn » 19 aug 2019, 01:48

Hey, ik heb een syrtje van 6 maanden oud en hij verveelt zich enorm. zijn kooi is 120 lang, 60 breed, 50 hoog.

Afbeelding

ik begrijp dus niet zo goed waarom hij zich verveelt. zoals je op de foto ziet klimt hij daar altijd op en begint aan de tralie te knagen, van wat ik weet betekent het meestal dat je hamster zich verveelt of niet genoeg knaagmateriaal heeft. hij heeft verschillend knaaghout, en krijgt af en toe noten die hij nog zelf open moet kraken. ik heb al boredom breakers / slowfeeders gemaakt maar die zijn na een halfuur al helemaal vernielt, of hij vind ze al niet meer interessant. weet iemand want dit nog kan betekenen of heeft iemand nog tips voor me?

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper
Leeftijd: 17

Re: hamster verveelt zich

Bericht door hamsterpowerrr » 19 aug 2019, 10:21

Hoi Amarynn,

Ik zag dit laatst op youtube. Misschien heb je dit nog niet geprobeerd.

Groetjesss

Pampiedammie
Hamsters: Spookje, Pareltje, etc.

Bericht door Pampiedammie » 19 aug 2019, 11:53

Trouwens dit merk je ook alleen in traliehoeken. In terrariums die veel hebben kunnen ze dat niet. Hoe zie je dan dat ze zich vervelen? Ik kan me voorstellen dat zitten in een hok sowieso uiteindelijk verveelt

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 19 aug 2019, 12:25

Hoii

Wat lastig dat je hamster ontevreden is. Hoe voer je? Het voer strooien op de bodembedekking biedt ook een bezigheid. Ook plantjes, aren en rispen of dat soort dingen bieden ook wat uitdaging.

Anders zou je nog kunnen kijken of je ergens een mogelijkheid hebt om je hamster los te laten lopen. Dit kan bijvoorbeeld in een kamer zonder gevaarlijke kabels of planten of in de badkuip. Je kunt dan ook wat spulletjes neerzetten om te ontdekken.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

melson

Bericht door melson » 20 aug 2019, 17:00

Als je hamster sowieso aan het gaas komt, zal ik proberen om de hele kooi hoger met bodembedekking/zaagsel te vullen. Dan maak je ook van de hoge deksel goed gebruik. Het zandbad en looprad gewoon op een plateau/ tafeltje, dan kan die er ook onder langs graven. Ik zal ook veel meer wortels/takken en kurken buizen er in doen.
wat ook afwisseling kan geven zijn bakken met verschillende ondergronden waar je iets lekker in verstopt. die ook op poten zodat hij er onder langs kan graven.

een labyrinth van een Ikea-kastje:
Afbeelding

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie