Aquarium is zo goed als klaar! Nog do's and don't-s voor mij?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Bux19
Hamsters: Unknown

Aquarium is zo goed als klaar! Nog do's and don't-s voor mij?

Bericht door Bux19 » 10 sep 2019, 22:28

Hoi allemaal,

Volgende week krijg ik mijn hamster!

Ik heb mn aquarium gereed gemaakt maar ik weet niet zeker of ik nog iets mis of dat ik iets helemaal verkeerd heb geplaatst. Misschien heb ik er wel te veel in of juist te weinig. Knabbel dingetjes heb ik nog in verpakking laten zitten.

Hebben jullie nog wat tips? Hartstikke leuk om hiermee bezig te zijn :D 🤗

Afbeelding
Afbeelding

2 Be continued...<3

melson

Re: Aquarium is zo goed als klaar! Nog do's and don't-s voor mij?

Bericht door melson » 11 sep 2019, 15:55

het is wel te zien dat je het leuk vind om te knutselen... :-)

ik persoonlijk zal over de gehele lengte hoge bodembedekking indoen en de rest op tafeltjes of poten zetten. Zo kan de hamster de ruimte goed gebruiken (en het maakt zin om gangen te graven) en het aqua lijkt niet zo leeg aan de rechter kant.
ik vind je kooi nog wel leeg, maar ik stop mijn kooien ook graag vol met kurken buizen en takken/wortels zodat de hamster er ook onder/boven/tussendoor kan lopen, klimmen en klauteren. ;) Maar je kooi is op zich niet verkeerd ingericht en je hamster zal je wel laten zien wat hij leuk vind en wat niet en dan kun je het nog steeds aanpassen.

Wat voor een hamster wordt het? voor een dwerg zal ik een groter (oppervlakte) zandbad aanbieden, voor een syr sowieso groter maar ook dieper. een dwerg krijgt misschien ook moeite om op het plateau van het looprad te komen, maar dat zie je ook in de praktijk ;)

heb je een deksel?

met de staande grote wilgenbrug zal ik wel voorzichtig zijn. als de hamster er over heen klimt kan die met een pootje blijven hangen. Dit heb ik een keertje gehad, sindsdien gebruik ik wilgenbruggen nog maar liggend en/of vul de gaten/spleten op.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 42

Re: Aquarium is zo goed als klaar! Nog do's and don't-s voor mij?

Bericht door Sicos » 11 sep 2019, 16:52

Ziet er leuk uit, je hamster gaat het goed bij je krijgen.

Plaats reactie