Twee verblijven

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Jebentleuk
Hamsters: Bikkel

Twee verblijven

Bericht door Jebentleuk » 11 dec 2019, 20:32

Hoi allemaal, ik heb even een vraagje. Ik heb sinds kort een nieuwe hamster en die heb ik nu voor het eerst mee genomen naar mijn vriend. Hij heeft zowel thuis als hier een verblijf van 80x45x45 en een uitdagend ingerichte kooi. Echter merk ik dat hij hier nu een stuk schuwer dan dat hij thuis was, daar was hij heel snel gewent. Mijn vorige hamster vond het geen probleem om naar een ander verblijf te gaan en heeft tijdens vakanties wel vaker bij andere gelogeerd. Kan het komen omdat mijn hamster nu jonger is en is het een kwestie van wennen voordat dit goedgaat of kan het toch stres zijn? Ik ben namelijk de ene week hier en de andere week thuis maar er is thuis niemand die op zou kunnen passen (vandaar de 2 verblijvrn). Ik hoor graag hoe jullie dit doen!

I
Moderator
Hamsters: Jax en Nina
Leeftijd: 37

Re: Twee verblijven

Bericht door I » 15 dec 2019, 08:07

Hoe oud is je hamster en hoe lang heb je hem precies? Hij was natuurlijk al net naar jou verhuisd, daar moest hij wennen aan de nieuwe geluiden en geuren, en daarna werd hij weer even tijdelijk verhuisd, met weer nieuwe geluiden en geuren. Zeker voor een jonge hamster kan dat best stressvol zijn.
Ik denk wel dat hij er prima aan kan wennen, maar ik zou het even tijd geven.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Re: Twee verblijven

Bericht door layla » 16 dec 2019, 08:21

Als je hamster nog jong is en je hem nog niet zo lang hebt is het normaal dat hij bang is. Hij is waarschijnlijk ook nog niet helemaal gewend en dan wordt hij al terug verhuisd... Hij zal het normaal gezien wel gewoon worden, al kan dit natuurlijk wel een tijdje duren.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Plaats reactie