Beetje hopeloos

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Boazdehamster

Beetje hopeloos

Bericht door Boazdehamster » 19 jan 2020, 20:59

Boaz heeft nu in mijn ogen alles wat hij nodig heeft. Een ruim verblijf, goed volgebouwd, een goed radje zonder schimmel, hij is weer op gezond gewicht, en hij heeft enorm veel bodembedekking en toch is hij nog steeds gefrustreerd. Nu zit ik eraan te denken om een enorme ren op te zetten en dan de duna fun volproppen met goede bodembedekking zodat hij alles heeft. Ik ben echt hopeloos, en als dit niet werkt zit ik eraan te denken om mijn lieve Boaz te gaan verkopen aan iemand die hem wel alles kan geven.

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Re: Beetje hopeloos

Bericht door larrice » 19 jan 2020, 21:17

Hoe ziet je verblijf eruit? Boaz wegdoen lijkt me wat overdreven

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 19 jan 2020, 21:28

larrice schreef:
19 jan 2020, 21:17
Hoe ziet je verblijf eruit? Boaz wegdoen lijkt me wat overdreven
Als iemand Boaz wel kan geven wat hij nodig heeft...

Afbeelding

larrice

Bericht door larrice » 19 jan 2020, 21:30

Je zou kunnen kijken naar een groter verblijf, misschien een traliekooi? Een ren opzetten met de duna fun lijkt me geen goed idee omdat hij dan weinig verstopplekjes heeft

larrice

Bericht door larrice » 19 jan 2020, 21:32

En misschien hem niet meer elke dag ergens anders heen tillen, het verblijf elke keer verplaatsen zorgt voor stress

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 19 jan 2020, 21:34

larrice schreef:
19 jan 2020, 21:30
Je zou kunnen kijken naar een groter verblijf, misschien een traliekooi? Een ren opzetten met de duna fun lijkt me geen goed idee omdat hij dan weinig verstopplekjes heeft
Ik kan het proberen aan de binnenkant van mijn kast. Daar is het beschut. Een traliekooi die groter is?? Dan zou het dus een meterkooi worden.

Tips voor traliekooien??

P.s. Hij word niet meer elke dag verplaatst. Maar als hij dat wel word dan word hij niet opgetild. En het lijkt me niet dat dat dit gedrag veroorzaakt

larrice

Bericht door larrice » 19 jan 2020, 22:42

Dit is misschien een optie? Ik weet niet hoe groot je budget is. De duna fun is toch maar iets van 50x30 dacht ik?
https://www.budgetkooien.nl/a-41558603/ ... escription

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 20 jan 2020, 07:07

Op dit moment heb ik helemaal geen geld, aangezien ik een ziek konijn heb die op sterven ligt. Maar ik als meisje van 14 mag niet klagen over mijn inkomen dus in principe maakt het niet zo heel veel uit. Ik vind de criceti 100 ook wel een hele mooi kooi. Ik denk zolang de kooi onder de 100 euro zit dat het dan prima is.

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 20 jan 2020, 07:09

Ik heb trouwens ook nog een kooi hier staan van 1 meter bij 60 cm, die is voor het konijn, maar ik kan eens kijken of ik die zodanig om kan bouwen dat de hamster erin kan. Ik moet eerst even werken maar ben op tijd thuis voordat ik naar mijn andere werk moet dus zou het vandaag nog kunnen proberen.

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 20 jan 2020, 13:00

Afbeelding

Andrew
Leeftijd: 28

Bericht door Andrew » 21 jan 2020, 02:25

Ik lees al eventjes mee met dit forum en heb meer van je posts gezien. Ik heb dus meegekregen dat je de laatste tijd heel erg in de weer bent geweest met wisselen van kooien om je hamster het beste te bieden. Hoeveel tijd zat er tussen het overplaatsen van de kooi van de bovenste post en de kooi daarvoor? Misschien heeft hij meer tijd nodig om even te settlen. Hebben de spulletjes en de bodembedekking in zijn nieuwe verblijf wel zijn geur of zijn het allemaal nieuwe materialen?

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 21 jan 2020, 08:01

Andrew schreef:
21 jan 2020, 02:25
Ik lees al eventjes mee met dit forum en heb meer van je posts gezien. Ik heb dus meegekregen dat je de laatste tijd heel erg in de weer bent geweest met wisselen van kooien om je hamster het beste te bieden. Hoeveel tijd zat er tussen het overplaatsen van de kooi van de bovenste post en de kooi daarvoor? Misschien heeft hij meer tijd nodig om even te settlen. Hebben de spulletjes en de bodembedekking in zijn nieuwe verblijf wel zijn geur of zijn het allemaal nieuwe materialen?
Alles incl bodembedekking heeft al zijn geur.

Andrew

Bericht door Andrew » 21 jan 2020, 12:43

Boazdehamster schreef:
21 jan 2020, 08:01
Andrew schreef:
En heb je ook antwoord op mijn andere vraag? Hoeveel tijd zat er tussen het verplaatsen van de ene naar de andere kooi? Je hamster heeft de afgelopen tijd natuurlijk wel wat meegemaakt, voor ons lijkt het niets, maar voor zo'n klein beestje heeft het natuurlijk wel veel impact. Daar ben je je volgens mij ook wel van bewust. Je geeft ook aan dat je hamster gefrustreerd lijkt, wat voor gedrag vertoont hij/zij?

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 21 jan 2020, 13:04

Andrew schreef:
21 jan 2020, 12:43
Boazdehamster schreef:
Andrew schreef:
En heb je ook antwoord op mijn andere vraag? Hoeveel tijd zat er tussen het verplaatsen van de ene naar de andere kooi? Je hamster heeft de afgelopen tijd natuurlijk wel wat meegemaakt, voor ons lijkt het niets, maar voor zo'n klein beestje heeft het natuurlijk wel veel impact. Daar ben je je volgens mij ook wel van bewust. Je geeft ook aan dat je hamster gefrustreerd lijkt, wat voor gedrag vertoont hij/zij?
Dat weet ik niet precies. Ik wil hem gewoon niet onnodig gefrustreerd maken dus zodra er een grotere kooi mogelijk is verplaats ik hem. Maar hij klom en beet in de tralies. Zoals hij ook al deed bij de duna fun, nu doet hij het niet. Kijken hoelang hij het volhoudt. Groter gaat het echt niet worden, dus dan heeft hij gewoon pech

Andrew

Bericht door Andrew » 21 jan 2020, 13:23

Boazdehamster schreef:
21 jan 2020, 13:04
Andrew schreef:
21 jan 2020, 12:43
Boazdehamster schreef:

Dat weet ik niet precies. Ik wil hem gewoon niet onnodig gefrustreerd maken dus zodra er een grotere kooi mogelijk is verplaats ik hem. Maar hij klom en beet in de tralies. Zoals hij ook al deed bij de duna fun, nu doet hij het niet. Kijken hoelang hij het volhoudt. Groter gaat het echt niet worden, dus dan heeft hij gewoon pech
Dat begrijp ik, dat wilt niemand natuurlijk. Bij die traliekooi, lijkt het er alleen op dat de bodembak niet diep genoeg is. (Snap dat deze kooi nu een tijdelijke oplossing voor je is) Verder zie ik niet echt een reden voor het gedrag. Ook je vorige plasticbak ziet er volgens mij prima uit. Eet en drinkt hij voldoende? Staat de kooi ergens waar het rustig is? Krijgt hij overdag genoeg licht en is het goed donker 's nachts? Ook allemaal factoren die mee kunnen spelen volgens mij.
Hoe reageert hij op jou als hij zo gestresst is?

Plaats reactie