Hamster sloopt houten inrichting

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
syrischegoudhamster

Hamster sloopt houten inrichting

Bericht door syrischegoudhamster » 02 apr 2020, 05:57

Hoi allemaal,

Mijn syrtje heeft een groot hamsterscaping aquarium, maar maakt veel houten dingen stuk. Knaagt een gat in de houten huisjes etc. Knaagt de houten voet van het looprad stuk. Als ik straks iedere keer nieuwe inrichting moet kopen, word het wel duur. Want de hamsterscaping spulletjes zijn best wel prijzig vind ik. Hoe doen jullie dat? Hij krijgt genoeg te knagen, wilgenhout stokjes, wilgenbruggetjes, van die knaag krokodillen en tandenborstels en heeft genoeg ruimte.

_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 28

Re: Hamster sloopt houten inrichting

Bericht door _mona_ » 02 apr 2020, 10:59

Het zijn nu eenmaal knaagdieren, daar kom je niet onderuit :)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥

xAnnick
Hamsters: Sir Camelot <3
Leeftijd: 24

Bericht door xAnnick » 02 apr 2020, 11:20

Je kunt overwegen om een plastic rad aan te schaffen. Ik heb het looprad van trixie in het zwart en die misstaat niet in de inrichting. En blijft ook nog eens heel. Hoewel je uiteraard niet uit kunt sluiten dat er aan geknaagd wordt. Zoals gezegd zijn het nou eenmaal knaagdieren :razz:

Misschien kun je ergens aan hout van fruitbomen komen? Dan kun je dat als alternatief aanbieden, kleine korte knaagstokjes zoals deze in de winkel verkrijgbaar zijn vallen meestal niet zo in de smaak.
Syr: Sir Camelot <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04.10.13 - 04.11.15
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29.11.15 - 14.05.17
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03.07.17 - 03.04.19
♥ Penelope ♥ Het is goed, mups. 27.11.18 - 05.08.20

melson

Bericht door melson » 02 apr 2020, 14:36

zolang het niet gevaarlijk wordt voor de hamster doordat bv. het looprad omvalt vind ik zoiets niet erg. afhankelijk van jou looprad kun je de voet ook makkelijk vervangen of misschien zelfs ophangen.
ik vond het altijd leuk als iets tot vervanging toe was kapot geknaagd, dan kon ik weer iets vervangen en/of nieuw bouwen. houten huisjes zijn bv. makkelijk en goedkoop zelf gebouwd.
verder zal ik je ook adviseren om te kijken of je hamster misschien ook iets aan ander hout lekker vind. geschikt zijn in elk geval: wilg, fruitbomen, hazelaar (met alles erop en er aan). ik zelf gebruik ook berk en beuk.

misschien kun je betere tips krijgen als je een foto van je kooi laat zien

hier het looprad van Trixie met een haak om het op te hangen (bij de gerbils toen):
Afbeelding

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie