Hamster zit bijna hele dag in zand

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

jojo_4_life
Hamsters: oreo
Leeftijd: 13

Re: Hamster zit bijna hele dag in zand

Bericht door jojo_4_life » 27 jun 2020, 22:36

Hambamdehamster schreef:
27 jun 2020, 21:49
melson schreef:
07 jun 2020, 15:33
ook de hoogkant staande wilgenbruggen kunnen gevaarlijk zijn als de hamster er in/aan blijft hangen. mij is ook niet geheel duidelijk waarom er nog een wilgenbrug in het midden van de kooi staat. je kunt de hamster liever de mogelijkheid geven om door de hele kooi te graven en gangen te bouwen.
Ik ben niet OP, maar ik schrik hiervan. Ik wist dus helemaal niet dat dit gevaarlijk was. Zie dat overal op internet dus dacht oh wat leuk dat kan wel. Meteen maar eruit gehaald.
je kan een wilgenbrug wel zo neer zetten, maar je moet tussen de spleten wat mos of andere bodembedekking proppen zodat er geen ruimte meer tussen zit

groetjes jojo_4_life

r.i.p.
speedy ❤
boefje❤

Hermank2018

Bericht door Hermank2018 » 27 jun 2020, 23:03

Ik zou er inderdaad wel voorzichtig mee zijn, helaas heeft onze hamster in het verleden ook zo'n ongeluk gehad (vandaar ook de naam Hermank :')). Overigens, als je goed je spullen checkt en er zeker van bent dat er geen kieren inzitten of deze kieren eventueel 'dicht' met mos kan het prima! Het is meer een kwestie van goed opletten.

Hambamdehamster

Bericht door Hambamdehamster » 28 jun 2020, 13:03

jojo_4_life schreef:
27 jun 2020, 22:36
Hambamdehamster schreef:
27 jun 2020, 21:49
melson schreef:
ook de hoogkant staande wilgenbruggen kunnen gevaarlijk zijn als de hamster er in/aan blijft hangen. mij is ook niet geheel duidelijk waarom er nog een wilgenbrug in het midden van de kooi staat. je kunt de hamster liever de mogelijkheid geven om door de hele kooi te graven en gangen te bouwen.
Ik ben niet OP, maar ik schrik hiervan. Ik wist dus helemaal niet dat dit gevaarlijk was. Zie dat overal op internet dus dacht oh wat leuk dat kan wel. Meteen maar eruit gehaald.
je kan een wilgenbrug wel zo neer zetten, maar je moet tussen de spleten wat mos of andere bodembedekking proppen zodat er geen ruimte meer tussen zit
Ah ok fijn dank je wel. Dan ga ik mos kopen. Altijd een leuk excuus om naar hamster spulletjes te kijken.

michellevb
Hamsters: Tequilla Sunrise

Bericht door michellevb » 19 nov 2020, 11:07

melson schreef:
het ziet er al iets 'drukker' uit, met meer schuilmogelijkheden. is de hamster nu al vaker in het witte gedeelte?

ik wil jullie nog het dringend advies geven om zware spullen zoals het looprad en dat blauwe bakje , maar ook de huizen niet maar zo op de bodembedekking te zetten. als de hamster eronder graaft kan hij geplet worden als deze spullen ineens afzakken.
Hey ik ben ook even verward. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als hierboven. Dat mijn hamstertje een groot deel van haar kot niet gebruikt, ik zie nu dat het waarschijnlijk ook komt omdat dat nogal kaal is. Maar langs de andere kant had ik dit express zo gelaten om net te zorgen dat ze zorgeloos kon graven zonder dat er dingen op haar hoofd kunnen vallen.
Het is nu eenmaal moeilijk om alles op verhoogjes te zetten toch?
Bijvoorbeeld het deel met de kokosvezels heb ik bewust niet te vol gezet omdat ik gelezen had dat ze hier echt graag eens in graven, maar nu heeft ze hier nog geen gebruik van gemaakt?

Heeft iemand tips om mijn raar wezentje wat beter te begrijpen? ;)

melson

Bericht door melson » 19 nov 2020, 19:24

Het is nu eenmaal moeilijk om alles op verhoogjes te zetten toch?
ik vind het niet moeilijk ;)
ik heb pootjes onder mijn zware spullen en een tak waarop de kurken buizen liggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie