Nieuw verblijf voor Lilly

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Hamstervipe

Nieuw verblijf voor Lilly

Bericht door Hamstervipe » 15 sep 2020, 18:32

Vorige week hebben wij een hamster gekocht. Natuurlijk zoals vele mensen zonder enige research een VEEL te kleine kooi gekocht. Dit hebben we 2 dagen aangezien en zijn toen tot actie gekomen. Allerlei sites afgespeurd naar informatie, materialen en een verblijf. Nu hebben we inmiddels een mooi aqarium van 80x50x50 voor onze russische dwerghamster. Deze voor de eerste keer ingericht volgends de hamsterscaping methode. Nu zullen we vast nog dingen niet juist hebben gedaan. Daarom zijn wij ook heel erg benieuwd of er tips en tricks vanaf jullie kant komen na het zien van de foto’s.

Lilly is in ieder geval zoveel happier dan een paar dagen geleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 43

Re: Nieuw verblijf voor Lilly

Bericht door Sicos » 15 sep 2020, 19:10

Dat ziet er leuk uit en haar meteen voorzien van trostgier ... dat vinden de meeste hamsters erg lekker.

En ja ik ken het, de fouten die je aan het begin maakt. Ik ben helaas ook door schade en schande wijs geworden en heb heel veel gehad aan dit forum.

xAnnick
Hamsters: Sir Camelot <3
Leeftijd: 24

Bericht door xAnnick » 15 sep 2020, 20:34

Hoii

Super dat jullie meteen verder zijn gaan kijken en dat Lilly nu zo'n prachtig paleisje heeft! Ik vind het er prima uitzien :D
Syr: Sir Camelot <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04.10.13 - 04.11.15
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29.11.15 - 14.05.17
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03.07.17 - 03.04.19
♥ Penelope ♥ Het is goed, mups. 27.11.18 - 05.08.20

xDenies
Leeftijd: 27

Bericht door xDenies » 16 sep 2020, 16:16

Wat een ontzettend mooie ruimte heb je aangeschaft & wat leuk dat je bent gaan Scapen! Dat doe je al hartstikke goed hoor ;) Mooi gebruik gemaakt van je hele ruimte en een opbouw zit je ook al in de vingers. Als tip geef ik je graag mee om er de volgende keer meer rekening mee te houden dat je de bodembedekking echt tot de rand van je ladders vult (en goed aanduwen, niet overdrijven) en vanaf daar weer verder bouwt. Dan blijft de boel ook wat stabieler staan! :D

Ben je al lid van de HamsterScaping groep? Of heb je al wel eens mijn filmpjes op Youtube bekeken? @HamsterScapingOfficial
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

melson

Bericht door melson » 27 sep 2020, 08:29

ik geef je nog het advies om goed te kijken of er spleten zijn bij de omhoogstaande wilgenbruggen. Als de hamster er namelijk in kan blijven hangen kan dit iets minder mooi aflopen. je kunt deze met houtlijm en mos of zo dicht maken.
ook zal ik de hoogte van het aquarium meer gebruiken en meer zaagsel er in doen. zaagsel kunnen hamsters gebruiken - lucht (behalve om te ademen) niet ;)
zware spullen en het looprad zal ik op een tafeltje of plateau stellen. de hamster kan er dan niet onder graven en wordt geplet door zware spullen of het looprad wat op hem valt. zo een tafeltje is makkelijk te bouwen, gewoon vier poten en een plaat, en de hamster kan er onder langs.
bij mij ziet het dan bv zo uit:
Afbeelding

Afbeelding
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie