ZILVERVISJES???

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Jelly_dehamster
Hamsters: Mona, Chubs, Jelly

ZILVERVISJES???

Bericht door Jelly_dehamster » 21 sep 2020, 23:07

Hoi allemaal,
Ik weet even niet wat te doen. Ik ging even kijken bij mijn campbelli dwerghamster Jelly omdat hij wakker was. Ik ga voor zijn kooi zitten en die ineens tussen de exotic kokos van joris no smell een zilvervisje zitten... IEUWWWLLLLLLL. Ik wilde hem weghalen, maar zoals al die stomme beestjes, was hij me te snel af. Ik heb de kooi net 2 weken geleden verschoond en ben nog nooit een zilvervisje in het huis tegengekomen. Wat nu? Kunnen ze in de zak bodembedekking zitten? Ik bewaar al mijn zakken in een bepaalde lade die vast zit onder mijn bed en alle zakken probeer ik altijd zo goed mogelijk af te sluiten. Wat zeggen jullie? Moet ik alle bodembedekking eruit halen? Er zit ook joris no smell cotton n cotton, carefresh en chipsi snake in. Kan ik nog iets doen om de beestjes te doden stel ze zitten in de zakken bodembedekking, zonder ze in de vriezer te leggen, want daar heb ik nu ook echt geen ruimte voor?? plss help! Zijn zilvervisjes eigenlijk schadelijk voor hamsters? Ik merk niet dat mijn hamster zich anders gedraagt dan normaal en heb tot nu toe ook maar 1 zilvervisje gespot, maar vind die beestjes zo vies niet normaal. Jelly is trouwens bijna 1 jaar en woont in een terrarium van 100 bij 40. Ik hoop dat ik jullie zo voldoende informatie heb gegeven en hoop dat er iemand is die dit leest en raad heeft of misschien wel ervaring?? Want dit vind ik echt te vies. Wil het liefst alle bodembedekking er uit halen, maar daar is het nu een beetje laat voor en moet morgen weer vroeg op.... Ben ook bang dat die beestjes nu in alle bodembedekking zakken zitten.. Ieewwlll de gedachte alleen al geeft me rillingen over mijn lichaam heen. Heb trouwens ook nog even gezocht door het verblijf heen, maar kon hem niet meer vinden...
Groetjes en alvast bedankt!!

Gabriëlle
Leeftijd: 37

Re: ZILVERVISJES???

Bericht door Gabriëlle » 22 sep 2020, 01:38

Zilvervisjes zitten (bij bijna iedereen) door het hele huis heen, je hamsterkooi zal een verkenningstochtje zijn geweest, ze zijn erg (licht)schuw dus is meer dat je ze per toeval tegenkomt.
Laminaat schijnt super zijn om ze te kweken, de ruimte tussen de muur en het laminaat waar de plint overheen zit is lekker rustig en donker. Onder je bed vinden ze ook een ideale woonplaats. Heel klein beetje vlooienspray langs de randen van alle kamers en ze zijn zo weg.
En die vlooienspray help ook om beestjes te voorkomen.

Onder je bed dingen opslaan die niet luchtdicht verpakt zijn is misschien niet zo handig, het vocht uit je matras blijft in die lades "hangen". Mocht je geen andere plek voor die spullen hebben zou ik er zo een vacuümzak voor kleding omheen doen, voorkomt ook meteen in en uitlopers.

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 22 sep 2020, 09:27

Als je bezorgd ben dat ze misschien in de zakken bodembedekking zitten dan kun je die een dag in de diepvries doen.Of alleen de hoeveelheid die je gaat gebruiken om te verschonen mocht een zak te groot zijn voor de diepvries.

Jelly_dehamster

Bericht door Jelly_dehamster » 22 sep 2020, 11:36

Bedankt voor beide reacties! Ik ben bezig met onderzoeken waar ik de bodembedekking kan bewaren. En kleine beetjes in de vriezer is ook een goed idee. Nu ben ik bezif met de bodembedekking door zoeken en ineens zag ik iets lopen, heeft iemand enig idee wat voor beestje dit is?
Afbeelding

Afbeelding

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie en 1 rusje
Leeftijd: 43

Bericht door Sicos » 22 sep 2020, 11:40

Lijkt mij gewoon een torretje, zilvervisjes (of papiervisjes) hebben een stuk of 5 lange sprieten

Jelly_dehamster

Bericht door Jelly_dehamster » 22 sep 2020, 11:51

Oke gewoon een torretje. Zilvervisjes hebben dat inderdaad, die heb ik 100% zeker door de bodembedekking zien lopen en kwam er net nog 1 tegen tussen de zakken

Plaats reactie