Houten wiel

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Axjd
Hamsters: Iggy

Houten wiel

Bericht door Axjd » 24 sep 2020, 23:55

Beste allemaal, ik heb 2 dagen geleden een houten hamsterwiel gekocht. Nu werd ik vanochtend wakker met de schrik van mijn leven. Het wiel zat onder het bloed. Komt dus doordat het hout te ruw is voor iggy zijn pootjes. Pas alsjeblieft op als jullie een houten wiel kopen. Lak hem af met hamsterveilig spul zodat hij niet meer ruw is, of nog beter. Koop er een van plastic.
Hier de foto's van het rad nadat mijn lieve iggy hierop heeft gelopen... :(

Weet iemand wat ik nu moet doen met zijn pootjes? Ze zien er prima uit, hij doet zelf normaal en is gewoon actief.
Afbeelding

Afbeelding

Sylvia.
Hamsters: Kody

Re: Houten wiel

Bericht door Sylvia. » 25 sep 2020, 10:19

Ach wat sneu! Ik zie inderdaad vaker dit soort berichten met houten radjes.

Als er geen wondjes aan de poten zijn te zien, hoef je niets te doen. Anders kun je de pootjes ontsmetten in een oplossing van flink wat druppels (Iso)Betadine in water. Of wat honingzalf er op doen en even op schoot houden om goed in te laten trekken.

Sowieso moet je uiteraard een oplossing zoeken voor dit rad. Welk merk rad is dit?
Ik heb zelf voor mijn rusje een molen met kurk van Getzoo.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Hendrikje, Jozefje, Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie