Koppel of trio roborovski’s

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
JelleG
Hamsters: Binkie
Leeftijd: 14

Koppel of trio roborovski’s

Bericht door JelleG » 04 okt 2020, 21:05

De bedoeling is dat ze in een bak van ongeveer 75 bij 45 komen. Hoeveel robo’s kunnen hierin? Drie, of is twee beter? Of toch 1? Het lijkt me wel leuk als ze niet alleen zitten, dan vertonen ze (denk ik) toch wat ander gedrag! Alvast bedankt!

Kaizo
Hamsters: Lucy, Luna & Alica

Re: Koppel of trio roborovski’s

Bericht door Kaizo » 04 okt 2020, 21:17

Je kan er drie nemen, maar zorg er dan ook voor dat je genoeg aparte verblijven hebt voor als het mis zou gaan. Wees ook zeker dat ze uit het zelfde nest komen. Maar in ieder geval, een groepje kan maanden aan een stuk in vrede leven en dan ineens op een dag wordt er één wakker en besluit om een andere te doden.

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 05 okt 2020, 10:22

Je hebt meer kans van slagen met 2 robbies dan met 3.Maar zelfs dan kan het mis gaan.Je moet met 2 of 3 robbies altijd veel beter in de gaten houden ivm met vechten en/of er 1 niet kan eten of drinken omdat de ander dit niet toelaat.

Een robbie alleen is niet zielig en/of vertoont ander gedrag dan als ze samen zitten.

JelleG
Hamsters: Binkie
Leeftijd: 14

Bericht door JelleG » 05 okt 2020, 15:59

Jaimz schreef:
05 okt 2020, 10:22
Je hebt meer kans van slagen met 2 robbies dan met 3.Maar zelfs dan kan het mis gaan.Je moet met 2 of 3 robbies altijd veel beter in de gaten houden ivm met vechten en/of er 1 niet kan eten of drinken omdat de ander dit niet toelaat.

Een robbie alleen is niet zielig en/of vertoont ander gedrag dan als ze samen zitten.
Ik heb een extra verblijf, die is wel wat kleiner (60 cm uit mijn hoofd), maar daar kan dan een van de hamsters verblijven tot die weg kan mocht het mis gaan. Ik had filmpjes gezien van robo’s die tegen elkaar aan liggen te slapen of samen in het rad rennen, dat bedoelde ik met ander gedrag😊.

Aangezien ik maar één extra kooi heb neem ik denk ik twee meisjes, ik had ook gezien dat meisjes minder snel vechten.

Bedankt voor alle reacties!

Plaats reactie