Foto van je Aquarium/Terrarium-Topic

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Hamster Bibi
Hamsters: Midas
Leeftijd: 52

Re: Foto van je Aquarium/Terrarium-Topic

Bericht door Hamster Bibi » 27 feb 2016, 14:06

Dankjewel. Ja, dat is zeer zeker mijn bedoeling! En aan haar te zien is dat wel geslaagd! :D

Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 28 feb 2016, 09:18

Wat leuk, begint er al leuk uit te zien! Welke maat looprad zit er nu in? En ga je nog een keer heel de bak vullen of houd je het hier bij?

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 28 feb 2016, 11:07

Nee, ik laat het hierbij. Ik zou anders niet weten hoe ik het met het rad, de tunnel en de zandpot moet doen. Al probeert ze daar ook te graven... En de kurktunnel is ook meteen een tunnel hè, hihi. Mijn volgende rusje gaat wel in de 1meterbak van mijn syr. Dan heb ik nog wat meer uitbreidingsmogelijkheden. Mss nog een hoekje met stenen op elkaar. 'begint er al leuk uit te zien' schrijf je. Wat bedoel je hiermee? Heb jij nog iets wat je anders zou doen dan? :)

Rip:

Nimfee

Bericht door Nimfee » 28 feb 2016, 16:49

Ja ik zou nog een hoop andere dingen doen ja :mrgreen: het ziet er al leuker uit met de tunnels en het hoekje waar meer bodembedekking ligt. Ik zou wat meer gaan werken met je verdieping. Ik geef mijn hamsters grotere oppervlakte aan badzand waar ik een huisje op zet. Ik merk bij meerdere dwergen dat ze dat echt geweldig vinden. Ik zie overal voetjes waar ze gelopen hebben. Echt graven doen ze dan weer niet zoals bij mijn syr, dus er hoeft geen dikke laag in. Gewoon 2 cm ongeveer. Ik zou dan zelf een verdieping geven, waar badzand op ligt, daaronder gevuld met bodembedekking (geeft daaronder weer mogelijkheid tot graven) waar je b.v. ook de kurktunnel in kan graven (dan heb je weer een begin van een tunnel, werkt hier in ieder geval goed). Maar dat is wat ik zou doen ;)

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 28 feb 2016, 17:51

Nimfee schreef:Ja ik zou nog een hoop andere dingen doen ja :mrgreen: het ziet er al leuker uit met de tunnels en het hoekje waar meer bodembedekking ligt. Ik zou wat meer gaan werken met je verdieping. Ik geef mijn hamsters grotere oppervlakte aan badzand waar ik een huisje op zet. Ik merk bij meerdere dwergen dat ze dat echt geweldig vinden. Ik zie overal voetjes waar ze gelopen hebben. Echt graven doen ze dan weer niet zoals bij mijn syr, dus er hoeft geen dikke laag in. Gewoon 2 cm ongeveer. Ik zou dan zelf een verdieping geven, waar badzand op ligt, daaronder gevuld met bodembedekking (geeft daaronder weer mogelijkheid tot graven) waar je b.v. ook de kurktunnel in kan graven (dan heb je weer een begin van een tunnel, werkt hier in ieder geval goed). Maar dat is wat ik zou doen ;)
Bedankt voor de ideeën. Ja, zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar Bibi plast en graaft wel in haar zandbak. Dus dat is wel minder dan. En dan zou ik het plexiglazen plateau moeten vervangen door een houten. Het graafgedeelte is trouwens niet een hoekje maar die hele rechterkant he. Misschien moeilijk te zien op de foto. Waar de fles hangt tot en met de kokosnoot en breedte is tot aan plateau over gehele breedte. :)

-- 28 feb 2016 19:43 --

Verder lijkt het me ook wel fijn voor d'r als ze ook een stuk verhard kan lopen. En jij zou het rad dan op die hoge bodembedekking zetten? Want Bibi rent in het rad en springt dan ook steeds even eruit of rent een rondje om dan weer verder in het rad te rennen. Dus er moet iets naast zijn om eruit te 'stappen' tussendoor. En zet ik het op een graafgedeelte (hoge bodembedekking dus) dan graaft ze het rad ook om. Rad op een stenen plateau zetten geeft hetzelfde probleem, maar minder, maar dan gaat het rad al gauw 'wandelen' als ze erachter gaat zitten of klimmen.
Laatst gewijzigd door Hamster Bibi op 28 feb 2016, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Rip:

MACYYY
Hamsters: Ed
Leeftijd: 25

Bericht door MACYYY » 28 feb 2016, 19:47

Wat een mooie creaties zie ik voorbij komen! Nu wil ik ooook!
Hoe komen jullie aan de mooie terraria? Marktplaats of zo? Ik vind ze altijd zo prijzig!
Edje ~

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 28 feb 2016, 19:54

MACYYY schreef:Wat een mooie creaties zie ik voorbij komen! Nu wil ik ooook!
Hoe komen jullie aan de mooie terraria? Marktplaats of zo? Ik vind ze altijd zo prijzig!
Ik heb deze aquarium inderdaad 1,5 jaar geleden op mp gekocht voor 10.00. Ik vind het ideaal! Tegenwoordig verkopen ze ze ook al bij dierenwinkels, maar dat is wat duurder. Een detolf als nimfee krijg je bij ikea voor ik meen iets van 55.00. Maar als je detolf op mp opzoekt heb je ook resultaat. Dat is een vitrinekast op z'n kant gelegd. :)

Rip:

MACYYY
Hamsters: Ed
Leeftijd: 25

Bericht door MACYYY » 28 feb 2016, 20:45

Zo hee 10 euro, ik zie ze alleen maar voor minimaal 70 tweedehands!

Heb in de buurt wel twee Detolf kasten gezien voor 25 eu per stuk. Maar vind die misschien iets te groot voor mn kleine huisje. En ik heb hier geen auto staan..
Misschien dinsdag eens bij de kringloop neuzen..
Edje ~

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 28 feb 2016, 22:46

MACYYY schreef:Zo hee 10 euro, ik zie ze alleen maar voor minimaal 70 tweedehands!

Heb in de buurt wel twee Detolf kasten gezien voor 25 eu per stuk. Maar vind die misschien iets te groot voor mn kleine huisje. En ik heb hier geen auto staan..
Misschien dinsdag eens bij de kringloop neuzen..
Ja, ik denk dat mss mensen nu doorhebben dat ze ze kunnen verkopen voor hamsters, wat toen nog niet zo bekend was en er meer voor vragen? Toen ik ernaar zocht stonden ze vaker voor die prijzen op mp. Ebay misschien?

Rip:

Nimfee

Bericht door Nimfee » 02 mar 2016, 07:26

Hamster Bibi schreef:Ik ben benieuwd of ze gaat graven! :D. Bibi mijn rusje heeft nu een tunnel gegraven in het graafgedeelte nu ik het zaagsel heb aangedrukt daar! Bij Pip de syr heb ik de kurktunnel in de kooi gelegd en ze vindt em prachtig! Bij Bibi ben ik aan het twijfelen omdat de aqua een stukje kleiner is en de tunnel erg groot haha.

-- 02 feb 2016 20:01 --

En wat ga je doen met het deksel? Gaat ze niet aan het gaas knagen via het rad en links, die verhoging?
Isa heeft nu echt de smaak te pakken! Het viel mij een aantal dagen al eerder op dat ze aan het graven was, maar gisteravond kon ik eindelijk de tunnels zien aan de zijkant! Ze heeft ook niet meer gezeurd om aandacht, ze is alleen maar bezig geweest met haar tunnels. Begint er ook echt mooi uit te zien.

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 02 mar 2016, 11:44

Nimfee schreef:
Hamster Bibi schreef:Ik ben benieuwd of ze gaat graven! :D. Bibi mijn rusje heeft nu een tunnel gegraven in het graafgedeelte nu ik het zaagsel heb aangedrukt daar! Bij Pip de syr heb ik de kurktunnel in de kooi gelegd en ze vindt em prachtig! Bij Bibi ben ik aan het twijfelen omdat de aqua een stukje kleiner is en de tunnel erg groot haha.

En wat ga je doen met het deksel? Gaat ze niet aan het gaas knagen via het rad en links, die verhoging?
Isa heeft nu echt de smaak te pakken! Het viel mij een aantal dagen al eerder op dat ze aan het graven was, maar gisteravond kon ik eindelijk de tunnels zien aan de zijkant! Ze heeft ook niet meer gezeurd om aandacht, ze is alleen maar bezig geweest met haar tunnels. Begint er ook echt mooi uit te zien.
Oh wat goed! Ik vond met schoonmaken vh aquarium een hele voorraad voer bij Bibi. Dit kan ik nu niet meer controleren hihihi. Ik vraag me alleen af, ik gooi de tunnel dus alleen nog om een keer per maand als nieuwe bodembedekking erin moet. Nu plast Bibi gelukkig in haar zand, maar wat zou jij doen als je hamster in de tunnels plast? Dan moet je de plasjes toch om de twee dagen weg halen. Dus ook de tunnels verstoren. Hoe zou jij dat doen?

Rip:

annette
Leeftijd: 31

Bericht door annette » 04 mar 2016, 20:44

Net het terrarium van onze campbelli's schoon gemaakt.
We zijn toch weer overgestapt op Back2Nature.. want met zaagsel en carefresh begonnen ze wel snel te ruiken.

Afbeelding

Nimfee

Bericht door Nimfee » 05 mar 2016, 15:11

Hamster Bibi schreef:
Nimfee schreef:

Oh wat goed! Ik vond met schoonmaken vh aquarium een hele voorraad voer bij Bibi. Dit kan ik nu niet meer controleren hihihi. Ik vraag me alleen af, ik gooi de tunnel dus alleen nog om een keer per maand als nieuwe bodembedekking erin moet. Nu plast Bibi gelukkig in haar zand, maar wat zou jij doen als je hamster in de tunnels plast? Dan moet je de plasjes toch om de twee dagen weg halen. Dus ook de tunnels verstoren. Hoe zou jij dat doen?
Dat vond ik dus een goeie vraag. Want Isa heeft nu ergens anders haar toilet, ergens bij de tunnels. Nu kan ik het niet weghalen. Ik heb het gevraagd op het Duitse hamsterforum, maar ik geloof dat ze daar de bakken niet schoonmaken en dus ook geen plekjes weghalen want die zitten in de tunnels, ergens. Het wordt dus niet zo vies. Ik denk dat het grote verschil is hoeveel bodembedekking er in zit. Er zit bij mij nu zo veel in, dus ik geloof wel dat het niet vies wordt dan wanneer je er weinig in hebt zitten. Ik ben er nog meer vragen over aan het stellen.

Hamster Bibi

Bericht door Hamster Bibi » 05 mar 2016, 15:24

Oh super. Tja, plassen doen ze toch dan in die tunnel. Zaagsel wordt nat, je krijgt plek die stinkt in de aquarium, dus viezigheid krijg je ook. Mss ruik je het minder als er veel bodembedekking overheen ligt, maar het is er toch en het gaat niet vanzelf weg. Syren produceren toch flinke plasjes. Ik ben benieuwd wat je hierover te weten komt. :D

Rip:

sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle » 05 mar 2016, 15:32

Mooi Annette!
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety