Foto van je Kooi Topic, Deel 16

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Mariska1808
Leeftijd: 23

Re: Foto van je Kooi Topic, Deel 16

Bericht door Mariska1808 » 23 dec 2016, 13:33

Schopje voor dit topic! Kooi voor mijn syr Indy, met een home made plateau. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Hamstersam
Leeftijd: 17

Bericht door Hamstersam » 23 dec 2016, 13:42

Mooi zeg!
Groetjes van Sam!
RIP Nemo en Dorus, er wordt altijd aan jullie gedacht!

Noastic
Hamsters: 1
Leeftijd: 19

Bericht door Noastic » 23 dec 2016, 14:51

Prachtig! Wat voor kooi is dat?
Rust zacht Aviva Rose ♥

Mariska1808
Leeftijd: 23

Bericht door Mariska1808 » 23 dec 2016, 15:05

Bedankt beide! Het is de Borneo L, komt uit Duitsland. :) Ik heb het destijds besteld van zoostore.de goede service!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

Angelinah
Hamsters: Sassy
Leeftijd: 16

Bericht door Angelinah » 26 dec 2016, 19:56

:D Super mooi!! Ook de plateau!
Mens: Angelina
Hamster: Momenteel geen

Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
Rust zacht lieve Balou (20-04-2016 - 23-01-2018) Ik ga je missen x
Rust zacht Gijsje, mijn schatje (17-01-2018 - 17-10-2018) x

Romata

Bericht door Romata » 04 apr 2017, 16:13

Kooitje van Frits :)

Afbeelding
Afbeelding

felixdehamster
Hamsters: Felix
Leeftijd: 24

Bericht door felixdehamster » 19 mei 2017, 20:56

Wat een leuke verblijven allemaal! En wat een poepie, Frits hierboven :+:

Ik heb mijn rusje, Felix, nu bijna twee weken. De kooi was eerst in de basic vorm, maar het begint ergens op te lijken. Felix is mijn eerste hamster dus ik krijg graag jullie feedback :D

Aan de rechterkant heb ik zijn "leef"plateau met zijn huisje en etensbakje. Dit plateau kan die bereiken middels een trapje. Boven dit plateau zit nog een mini plateau waar ik iets lekkers op kan leggen. Aan de linkerkant heb ik een iets kleiner plateau waarboven een klimspeelgoedje hangt. Op dit plateau staat ook een badhuisje met chinchilla zand en wederom een trapje naar een mini plateau, ook voor wat lekkers bijvoorbeeld!

De bodembedekking is ongeveer 15cm. Dit is de max, ik heb de Alaska kooi. In/op de bodembedekking ligt een gezandstraalde wijntak, een wilgenbruggetje, een kurkbuis, knaagbal en wat wc rolletjes en wc papier. Ik wilde de kooi eigenlijk zo natuurlijk mogelijk houden maar ik had al de silent spinner aangeschaft en zijn paarse knisperbuis vindt ie ook fantastisch. Deze heb ik er in gelaten. Momenteel heb ik hennepvezel als bodembedekking, de volgende keer als ik bodembedekking ga bestellen combineer ik dit met carefresh en maak ik een hoekje met basiszand met bijv. een wilgenbruggetje als scheiding.

Verder hangt er nog een kokosnoot huisje voor als ie eens ergens anders wilt slapen + een hangmatje voor tussen de plateaus.

Het bleek dat ik veel te veel besteld had, moeilijk inschatten wat er in de kooi past. Ik heb nog een kurkplaat, een paar wilgenbruggetjes, een houten wipje, en een lange loopbrug over. Dit kan ik de volgende keer gebruiken om af te wisselen :D

Felix zit sinds vanmiddag in zijn nieuw ingerichte kooi en hij lijkt het gelukkig leuk te vinden. Hij is flink op verkenningstocht gegaan en inmiddels vanuit de kurkbuis lekker aan het graven.

http://oi64.tinypic.com/10drrmb.jpg
http://oi65.tinypic.com/2s8n3bq.jpg
http://oi64.tinypic.com/2ugfdco.jpg
http://oi68.tinypic.com/2qstiew.jpg

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 19 mei 2017, 22:06

Ziet er super uit :D
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Angelinah
Hamsters: Sassy
Leeftijd: 16

Bericht door Angelinah » 20 mei 2017, 13:33

Leuk gedaan! :D
Mens: Angelina
Hamster: Momenteel geen

Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
Rust zacht lieve Balou (20-04-2016 - 23-01-2018) Ik ga je missen x
Rust zacht Gijsje, mijn schatje (17-01-2018 - 17-10-2018) x

Weemism
Hamsters: Wim
Leeftijd: 41

Bericht door Weemism » 18 mar 2018, 22:11

Ik kwam er net achter dat ik onderstaande in een verkeerd topic had geplaatst, bij deze dan alsnog ook wat foto's van mijn kooi en inrichting :).

Afbeelding

Zoals ook in het voorstelforum aangegeven gaat het om een houten Ferplast Hamsterville van 60x34x49 cm. De (oorspronkelijk) blank houten kist eronder heb ik gisteren bij de Leenbakker op de kop kunnen tikken voor 55 euro en vandaag in de beits gezet. Voordeel is dat de verzorgingsspullen dus in de kist onder de kooi kunnen, naast evt. andere hamsterspullen.

Qua inrichting heb ik nog een steen in de kooi gelegd in de hoop dat Wim daar z'n nagels wat op kan slijten, en evt. verkoeling kan bieden in de zomer als ik de steen in de vriezer heb gelegd zoals ik ergens ooit als tip heb gelezen.

Afbeelding

Het ernaast liggende speeltje was een cadeautje van iemand, maar is voor een Rus niet echt iets waar ie wat mee kan, dus hoogstens ter versiering.

Verder ook wat hooi in de kooi gelegd met het idee dat ie dat zou prefereren boven het wc papier dat ie tot dusver gebruikte voor de inrichting van z'n huisje, maar dat laat ie verder eigenlijk links liggen. Het hooi is oorspronkelijk bedoeld als voer las ik op de verpakking, weet niet of dat ook voor hamsters geldt, maar ik denk dat ik het maar blijf neerleggen en verversen zo nu en dan mocht ie het toch eten of alsnog besluiten te gebruiken als nestmateriaal voor z'n huis.

Afbeelding

Verder is de inrichting nog standaard met op de 3e verdieping z'n (voor hem behoorlijk oversized) voerbak:

Afbeelding

En op de tweede verdieping z'n looprad en drinkfles:

Afbeelding

Ik heb inmiddels begrepen dat het looprad met 14cm diagonaal te klein is met het risico op rugproblemen, en had zelf ook al gemerkt dat ie moeite had er langdurig in te rennen. Dit rad wordt waarschijnlijk komende week dus vervangen door een exemplaar met een doorsnee van 21cm.

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 26

Bericht door Septimus » 27 mar 2018, 14:33

De kooi waarin ik Peaches ophaalde:

Afbeelding

Ze heeft eventjes in een verbouwde rittenwenkooi gezeten, een Teddy duvo giant, en kreeg dan gisteravond haar eigen Barney:

Afbeelding

En natuurlijk een shot van Peaches! Ja het is allemaal wat rommelig hier met de dieren :lol:

Afbeelding

Voor de energieke dame hieronder, en omdat ik het al een tijdje zelf wilde:

Afbeelding

Afbeelding

Een Borneo XL uit Duitsland. Echt een giga kooi ;)

Elliottt

Bericht door Elliottt » 01 apr 2018, 13:26

Septimus schreef:
27 mar 2018, 14:33

Afbeelding

Ze heeft eventjes in een verbouwde rittenwenkooi gezeten, een Teddy duvo giant, en kreeg dan gisteravond haar eigen Barney:

Afbeelding

En natuurlijk een shot van Peaches! Ja het is allemaal wat rommelig hier met de dieren :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar heb jeje plateaus vandaan? Zou ik de afmetingen mogen weten? Ik ben denk ik ook van plan om een Borneo XL aan te schaffen voor mijn hamster. Zit op het moment in een Alaska kooi. :D

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 26

Bericht door Septimus » 01 apr 2018, 13:58

Elliottt schreef:
01 apr 2018, 13:26
Septimus schreef:
27 mar 2018, 14:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar heb jeje plateaus vandaan? Zou ik de afmetingen mogen weten? Ik ben denk ik ook van plan om een Borneo XL aan te schaffen voor mijn hamster. Zit op het moment in een Alaska kooi. :D

Die blauwe zat bij een andere kooi, maar de Grijze zijn ferplast plateau's. Die zijn 38 x 38 x 3 cm en zijn met geluk in dierenwinkels te vinden, maar ook goed online. Marktplaats heeft ze soms ook, daar kwam mijn partij vandaan. Hier heb je twee linkjes waar je kan kijken ;)

https://www.ranzijn.nl/ferplast-373-gri ... rettenkooi
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... h=31_38_39

En stoer dat je een Borneo XL wilt halen, het is een fijne kooi! Alleen de deurtjes sluiten soms niet zo lekker, maar met kracht aanduwen wel :D

I
Moderator
Hamsters: Mees, Sunny, Jax en Nina
Leeftijd: 36

Bericht door I » 16 apr 2019, 10:04

Jeetje, was dit voorheen één van de populairste topics, nu vis ik hem van de derde pagina af :shock:

Ik wilde eens een beetje een tegengeluid geven, aangezien aquaria van minimaal 1 meter de norm schijnen te zijn geworden. Zeker voor syren vind ik een aquarium niet de beste optie. Als ik zie hoe nieuwsgierig ze zijn en gericht op hun omgeving, dan vind ik een traliekooi veel beter passen. Bovendien houd ik mijn syren als gezelschapsdier en niet als kijkhamster.
Daarom woont ons nieuwe syrtje in deze Ferplast Jenny, voor een prikkie op Marktplaats gescoord:

Afbeelding

Afbeelding
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 16 apr 2019, 21:40

I schreef:
16 apr 2019, 10:04
Jeetje, was dit voorheen één van de populairste topics, nu vis ik hem van de derde pagina af :shock:

Ik wilde eens een beetje een tegengeluid geven, aangezien aquaria van minimaal 1 meter de norm schijnen te zijn geworden. Zeker voor syren vind ik een aquarium niet de beste optie. Als ik zie hoe nieuwsgierig ze zijn en gericht op hun omgeving, dan vind ik een traliekooi veel beter passen. Bovendien houd ik mijn syren als gezelschapsdier en niet als kijkhamster.
Daarom woont ons nieuwe syrtje in deze Ferplast Jenny, voor een prikkie op Marktplaats gescoord:

Afbeelding

Afbeelding
Leuk ingericht!
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie