flying saucer veilig?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

flying saucer veilig?

Bericht door mar77 »

hoi,
ik vond heel vaak de naam flying saucer hier bij forum, tot paar dagen geleden nog nooit van gehoord.
Is dat veilig? denkend aan mijn rus als die stopt valt die soms uit zijn loopren.
denkend aan nw robbies..... als ze met zijn 2en lopen en er valt er eentje valt die hard tegen een zijkant ipv de grond.
vind zijkant toch wat heftiger.

grote kans dat ik het veel enger vind dan het is maar ik ken het niet.

gr.

groetjes Marielle
Mimosa
Leeftijd: 27

Re: flying saucer veilig?

Bericht door Mimosa »

Ik blijf een van de weinige tegenstanders op het forum denk ik. Ik vind het echt ondingen. Ik kreeg er eentje bij mijn habbitrail kooi, toendertijd. Maar echt, ik vond het sneu om te zien hoe mijn rus erin liep. De hele tijd schuin (dus met gebogen lichaam), wat mij niet gezond lijkt. Als ze te hard ging, werd ze er ook met enige kracht en snelheid uitgeslingert. Dus nee, ik vind het geen aanrader.
antje32
Hamsters: PIP

Bericht door antje32 »

Ik hoor er eigenlijk niet zulke slechte ervaringen over, veel mensen vinden het volgensmij ook hele fijne loopwielen!

Maar ik spreek niet uit ervaring,heb er geen een, en ook nooit gehad omdat het best veel plaats inneemt als je een syr hebt en die heeft 30cm nodig.

Als je bij het zoekrubriek, flying saucer intypt kom je er al heel veel over te weten :-)
pip je bent een beetje gek, maar wel een schatje !
Silly.
Hamsters: Merlin
Leeftijd: 24

Bericht door Silly. »

Mij lijken het verschrikkelijke dingen.

1) Ik vind ze niet mooi ogen
2) Het lijkt me geen fijn radje voor mijn hamster
3) Ze nemen teveel ruimte in beslag
Merlin
Happy.13
Leeftijd: 23

Bericht door Happy.13 »

Ik heb een Flying Saucer medium voor mijn Rus, ik vind het wel fijne dingen! Hij loopt er niet echt schuin in, en is er alleen in het begin een keer uitgevlogen. Het neemt inderdaad wel wat ruimte in beslag, maar dat vind ik niet erg.
† Happy, Oscar, Chismo en Jip †
layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door layla »

Het ziet er mij toch maar iets gevaarlijks uit. Als ze een beetje snelheid hebben en ze worden eraf gekatapulteerd...
Nee; mijn hammies krijgen zoiets niet. Een gewoon looprad is veel veiliger!

Voor muizen kan het misschien nog (onder toezicht) want die zijn wat 'flexibeler'.
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.
Ivory Beach
Hamsters: Crow Nomad Alastor FluffBucket

Bericht door Ivory Beach »

ik heb gehoord dat ze een ontiegelijke herrie maken , dit niet uit ervaring want ik heb er geen.
I wonder how they can put so much love in such a tiny hamster shape...
Willemijn14
Hamsters: Dobby en Bobby ♥
Leeftijd: 25

Bericht door Willemijn14 »

Ik heb sinds vandaag één medium wiel en mijn Rosita vindt het prachtig! Ik heb gehoord dat het beter was voor haar rugje.
Enne.... Het maakt geen geluid!
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk
Ik mis jullie liefjes...
Havik
Leeftijd: 53

Bericht door Havik »

Die van 30 cm voor syrtjes is geweldig!
Sinds een paar dagen hebben we er een syrtje bij. Om de verhuizing iets makkelijker te maken(?) kreeg ze een aantal fleece hangmatjes mee en zo'n flying saucer. Ik heb ze nog niet eerder in gebruik gezien maar Sara vind het helemaal te gek :D
Ze loopt er niet met een gebogen ruggetje op, vliegt niet uit de bocht en herrie maakt hij al helemaal niet. 8)
Misschien is het rusje dat wel met een gebogen ruggetje loopt/liep wel een beetje dom? :razz: Niet onaardig bedoeld hoor, ik heb ook vaak zat gedacht bij hamsters (syr,rus of camp) waarom ze steeds dezelfde fout maken (vallen wat niet nodig was bv, of ergens langs een wandje jumpen terwijl 10 cm verder een klimplekje is)

Probleem bij dwergjes die met meer in een kooi kunnen zitten vind ik dat ze domweg over de ander heen lopen die al in het radje zat. Het gevolg is dan een hamster die een rondje op zn kop vliegt of zelfs er uit wordt gestoten ( met mogelijke bezeringen)
Dit probleem speelt al heel lang en fabrikanten zijn dus al even lang hèt perfecte radje/loopmanier te ontwikkelen.... vandaar die vele verschijnings-vormen.
Die enge dingen met de zijspijlen , waar hamsters haast door onthoofd worden, zijn óók ooit als geweldig uitgevonden :razz:

Een extra nadeel aan radjes vind ik dat een hamster zijn pootjes zeer kan doen aan de anti wegglijd balkjes. Ze zitten op de eenvoudige en de wodent-hout bv
Hoe vaak ik ook niet een hamster zag die zijn neusje aan die drempeltjes stootte? tot bloedens toe.... of nageltjes die daardoor gingen ontsteken?

Sorrie dus, maar ik ben VÒÒR de saucer
:D :D :D :D
O ja, en ik heb al vele klem-gekropen hamstertjes tussen de bevestiging en de kooi geprutst :evil: ( moet je voorstellen dat een ander dwergje dan net lekker wil lopen in het radje :-? )
De saucer is stabiel, en er kan ook nog onder geslapen worden ;)
hamsterbeer
Hamsters: 2.

Bericht door hamsterbeer »

Ik vind het geen slechte radjes, alleen de allerkleinste versie vind ik toch wel te klein voor welke hamster dan ook. In het begin moeten ze er wel even mee leren lopen, en willen ze er nog wel eens uitvliegen. Maar dat heb ik hier toch bij Silent Spinners ook gezien.
En ze zijn nog stil ook.

Wel een nadeel is dat als je ze op zaagsel heb staan ze er wel eens onder willen kruipen, ik dacht dat ik Kees (robo) kwijt was... Blijkt hij onder die saucer te slapen :lol: (Nouwja dat is mijn mening, is was toen wel even bang dat hij verdwenen was :P)

Ik weet alleen niet hoe het bij syrtjes zit :)
Groetjes Berend ~ Isana, Tisty Tosty de 3 ratjes: Tess, Tiff & Tara! En nu ook 3 muisjes!
Rust zacht beestjes.
Lisa&Pien
Leeftijd: 28

Bericht door Lisa&Pien »

Ik vind ze heel goed ik heb een medium en ze rent er liever in als haar wieltje.
Ze zijn helemaal stil. En dat ruimte verschil maakt voor mij niet uit ik heb een groot Genoeg hok :razz:
Dus ik zou zeggen nemen het Sietske het zijn super dingen :+:

Groetjes :zwaai:
Pien ooit zullen we elkaar weer kunnen zien R.i.p.
melissacupcake.
Hamsters: Geen meer, helaas
Leeftijd: 23

Bericht door melissacupcake. »

Ik heb er een voor Noef en ik ben er tevreden over. De saucer is stil, eten en poepjes rollen eraf (zaagsel niet :lol:) en qua innemen van ruimte valt wel mee. Noef rende niet zo vaak in haar rolly en toen ik de saucer voor haar kocht, wilde ze alleen nog maar daar op. Haar rolly werd gedumpt, om het zo maar te zeggen. Ze loopt er niet op met gebogen lichaam, ze rent altijd op een stukje waar ze recht rent. Ook is ze er maar één keer afgevlogen, maar dat was op het begon toen ze veel te enthousiast was.
Liefs Melissa en snuffels van konijntje Mus.
snorkel
Leeftijd: 35

Bericht door snorkel »

Ze zijn SUPERstil (je hoort echt helemaal niks, hoogstens de nageltjes van je hamster), ze zijn erg makkelijk schoon te maken, 't is een simpel model waar dus ook weinig aan kapot kan en zowel mijn syr (large) als mijn rus (medium) lopen er prima op (ofja, liep in het geval van mijn syr, hij is overleden). Mijn muizen hebben nu de grote van mijn syr en ze lopen er makkelijk met 4 tegelijk op. Er is nog nooit iemand uit de bocht gevlogen, ook niet mijn supersnelle dwerg.

En ja, ze nemen wat ruimte in. Maar als je een mooie ruime kooi hebt dan is dat geen enkel probleem.

Bovendien zijn ze qua prijs ook aantrekkelijker dan veel andere radjes (zoals de karlie of grote silent spinner).

Ik ben dus helemaal overtuigd!
1 rusje: Hercules
_AnimalFreakk_

Bericht door _AnimalFreakk_ »

Ik wil hier graag ook nog even op reageren. Ik heb sinds gister ook een flying saucer gekocht alleen hoe kan ik weten dat hij er in rent? het radje is zo stil. mijn hamster gaat er wel op zitten en klimt dan naar het hoogste gedeelte en dan draait het radje ineens en dan rent hij weer weg. ik probeer altijd wel in de avond iets te horen en als ik iets hoor dan doe ik de lamp aan maar dan slaapt hij gewoon :-? enig idee wat ik nog meer kan uit proberen?
~M'Zorro
Leeftijd: 25

Bericht door ~M'Zorro »

Cameraatje plaatsen? xD
Of hem er gewoon eens inzetten, kijken wat ie dan doet ;)
Professionel & betaalbare fotoshoot van uw geliefde viervoeter boekt u bij Marieke Haver Fotografie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
Plaats reactie