Koppelen TE Opdringerig Mannetje

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Plaats reactie
RocKal
Hamsters: Teveel om op te noemen
Leeftijd: 28

Koppelen TE Opdringerig Mannetje

Bericht door RocKal » 25 mei 2018, 11:30

Hey

Ik heb na bijna een jaar voorbereiding men 2 Rusjes gekoppeld.
De koppeling ging perfect behalve dat mijn mannetje heel opdringerig bleef.
Zelfs na 4u bijna non stop achter het vrouwtje te rennen en proberen te paren gaf hij het niet op.
Het vrouwtje was het tegen dan meer dan beu, heel haar vacht zat wild en ze begon meer en meer te piepen.
Ze kreeg hem niet afgeschud, hem afgooien, zich verstoppen, niets liet hem stoppen met jagen.
Dus heb ik besloten dat het genoeg was geweest.

Ik heb nu dus 4 avonden na elkaar ze samen gezet, telkens koppeling geslaagd zonder problemen.
Dag 1 - 3 - 4 jaagde hij haar non stop op tot het punt dat het gewoon zielig werd.
Dag 2 gebeurde er totaal niets, ze zaten samen wat te zitten en hij had geen interesse in paren.

Wat kan ik nu het beste doen? Ze samen laten zie ik niet zitten want het mannetje stopt NIET met haar op te jagen en ik ben vrij zeker dat dat uiteindelijk zou eindigen in zware ruzie. Kan ik ze best gewoon elke avond blijven samen zetten voor een bepaalde tijd terwijl ik erbij ben?

Heeft iemand dit al meegemaakt? Hoe heb jij het opgelost?

RocKal

Re: Koppelen TE Opdringerig Mannetje

Bericht door RocKal » 27 mei 2018, 16:45

Update

Dag 5 was identiek aan dag 1 - 3 - 4. Dus het mannetje dat non stop op haar kruipt maar zij toont geen interesse.

denniss112
Hamsters: Gelly, Dikkie

Bericht door denniss112 » 12 jun 2018, 11:20

Mijn vrouwtjes campbelli heeft het zelfde. Heb er vrede mee gesloten dat het gewoon geen familie karakter heeft. Misschien zijn hamsters toch meer als mensen dan we denken :P

Daarnaast heb ik ook een paar maanden mijn 2 rusjes bij elkaar gehouden, konden gewoon goed met elkaar en kreeg ik pas een paar dagen geleden een nestje van.

Kan misschien ook seizoensgericht zijn? Dat was mijn theorie. Dat ze in de zomer meer actief zijn dan de winter?

RocKal

Bericht door RocKal » 12 jun 2018, 21:48

denniss112 schreef:
12 jun 2018, 11:20
Mijn vrouwtjes campbelli heeft het zelfde. Heb er vrede mee gesloten dat het gewoon geen familie karakter heeft. Misschien zijn hamsters toch meer als mensen dan we denken :P

Daarnaast heb ik ook een paar maanden mijn 2 rusjes bij elkaar gehouden, konden gewoon goed met elkaar en kreeg ik pas een paar dagen geleden een nestje van.

Kan misschien ook seizoensgericht zijn? Dat was mijn theorie. Dat ze in de zomer meer actief zijn dan de winter?
Ik heb het opgegeven met men Rusjes, het mannetje liet het vrouwtje niet gerust dus samen laten zag ik niet zitten.
Jammer na al die voorbereiding maar ach ja. Heb nu wel een koppeltje Robo's. Komt goed :-)

Plaats reactie