Russisch dwerghamster vrouwtje zwanger of niet?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Plaats reactie
Laura de Vaan
Hamsters: Yumi, Simba en Nala

Russisch dwerghamster vrouwtje zwanger of niet?

Bericht door Laura de Vaan » 16 jun 2018, 22:03

Hoii,
Ik heb thuis een Russisch dwerghamster vrouwtje die al twee keer twee weken bij mijn mannetjes hamster gezeten heeft.
Ik weeg haar regelmatig en plots merkte ik dat ze wat zwaarder werd. Ik dacht dus dat ze zwanger was. Ze is van 46 gram naar 53 gram gegaan. Alleen hier is het ook bij gebleven. Enkele dagen verstreken en ze is nog steeds 53 gram.
Nu merkte ik ook op dat ze van kleur veranderde! Ze ging in wintervacht! Dus ik dacht weer: ooh dat gewicht zal vast van de wintervacht zijn, maar nu las ik online dat ze juist dunner kunnen worden als hamsters in wintervacht gaan en niet dikker!
Ze is ook niet meer willig. Tenminste ik heb het de laatse week niet meer gezien. Zou dit te maken kunnen hebben met dat ze zwanger is of misschien met dat ze in wintervacht is?
Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Laura de Vaan

NenaHamsterVriend
Hamsters: Kiwi en choco

Re: Russisch dwerghamster vrouwtje zwanger of niet?

Bericht door NenaHamsterVriend » 10 aug 2018, 22:35

Hallo ik heb ook een rusjes vrouwtje en toevallig weegt ze ook 53 gram ze heeft even gepaard maar echt niet lang met een mannetje zou ze zwanger zijn ik denk jouwe wel

xDenies
Leeftijd: 25

Re: Russisch dwerghamster vrouwtje zwanger of niet?

Bericht door xDenies » 11 sep 2018, 21:34

Als ze echt zwanger is ga je op een begeven moment een stijging van 2gr per keer merken en op het einde 4gr per keer. Je hamstertje zal dus niet zwanger zijn. Ook niet alle hamsters gaan in gewicht zakken in hun wintervacht.

Lees je vooral nog even wat meer in omtrent het fokken met je hamstertje ;)
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Plaats reactie