Jonge fokkers gelijk slecht?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Sanne Meulstee
Hamsters: Pluisje en spike

Re: Jonge fokkers gelijk slecht?

Bericht door Sanne Meulstee » 01 sep 2019, 11:03

Hoi! Ik ben nu 15 en heb me 2 jaar ingelezen gesprekken gehad met fokkers en heb 3 verschillende soorten dierenlessen gehad op school... ik wist er nu zoveel van dat ik eens een x ging beginnen, mijn hamster is er bijna klaar voor en alles gaat helemaal goed! Ik snap sommige mensen dat ze zeggen dat er kinderen zijn die inderdaad het gewoon leuk lijken... maar ik ben een serieuze fokker en wil hier me nog meer in verdiepen en ermee doorgaan. :D

Pampiedammie
Hamsters: Spookje, Pareltje, etc.

Re: Jonge fokkers gelijk slecht?

Bericht door Pampiedammie » 02 sep 2019, 19:42

Ik heb geen idee wat ik vind van jonge of oude fokkers. Slechte heb je erbij op allerlei leeftijden. Ik vraag me alleen wel wat af. Het schijnt heel moeilijk te zijn om te fokken krijg ik van mensen mee, maar hoe doen de hamsters dat in de natuur. Ik mag aannemen dat die hamsters zich in de natuur ook kunnen voortplanten. Het zou gek zijn dat ze dat alleen kunnen met de hulp van mensen. Wat alleen wel een probleem is dat ik dan zie is dat de mensen veel te veel bezig zinn met het nestje en de jonkies snel willen aanraken. Of misschien wil je dat alle jonkies blijven leven en is dat in de natuur vaak lastig. Ik wil niet fokken hoor voor alle duidelijkheid. Ik word zelf nogal zenuwachtig van andere fokkers, maar ik heb een fokker meegemaakt die in een klein apartementje woont en gewoon syrische, robos en russische hamsters fokt. Dan vraag ik me af waar die zijn ruimte vandaan halen om al die hamstertjes een plek te geven al is het niet voor een langere tijd.

Dus kortom, de leeftijd maakt hierin niet uit. Er zijn genoeg jonge mensen die bijv. Dierenverzorging of dierenarts assistente hebben gestudeerd en dus al wat kennis hebben van dieren. Mijn zus en vriendin zijn dierenarts assistent en mijn andere zus heeft onlangs een nestje gerbils gekregen onverwachts(ze dacht dat het 1 geslacht was want dat zei de fokker). Ze zijn gezond geboren trouwens. Ik heb zelf nu dus hamsters waaronder 5 robos van een vrij jonge fokker rond de 30 schatte ik haar. Ik heb 1 hamster van de dierenwinkel en de andere rusje van dierenwinkel wel met stamboom dat bekent was. Ik heb het nestje in geheel gezien ook. De hamsters in winkels zijn overigens ook niet altijd slecht hoor. Mijn eerste hamster kwam ook van een dierenwinkel en die werd 3 en was hartstikke tam. Je kunt dus moeilijk zeggen of iets goed of slecht is aan de hand van leeftijd.

Plaats reactie