Charley x Marley

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Gesloten
_xNoaax_
Hamsters: Charley & Marley
Leeftijd: 24

Charley x Marley

Bericht door _xNoaax_ » 24 mar 2020, 18:17

Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Noa en ik ben 24 jaar. Ik woon in Drenthe samen met mijn vriend. En mijn grootste hobby zijn hamsters! Ik heb al verschillende hamsters gehad en 2 keer eerder een nestje gehad. Niet voor de lol over voor het geld, maar omdat ik van mening ben dat de hamsters bij mij een betere basis hebben, dan bij bijvoorbeeld een dierenwinkel.

Mijn hart breekt als ik die kleine hamstertjes in een klein hokje zie zitten. Ik ben daarom grote voorstander van hamsterscaping. Voor degene die niet weten wat dat het is. Hamsterscaping is een natuurlijke leefomgeving nabootsen voor je hamster. Ik zal foto’s van mijn kooien hieronder plaatsen. Bovendien vind ik het zielig dat de meeste hamstertjes uit de dierenwinkel uit broodfok voorkomen. Zo veel mogelijk hamsters in een hokje en maar hopen dat ze zich vermeerderen.

Ik vind dat dit anders moet en daarom heb ik liever dat ik mensen die graag een hamstertje willen er een biedt, dan dat ze naar de dierenwinkel gaan. Bovendien haal ik mijn hamsters altijd bij een fokker, waarbij ik zeker weet dat de hamstertjes om een goede reden gefokt zijn, ze gezond zijn en een stamboom hebben. Ook fok ik enkel raszuivere kleuren zoals wildkleur en blauw-wildkleur. Ik geef de baby's ook niet zomaar aan iedereen mee. Ik wil dat de kooi waarin de hamster terechtkomt minimaal 80 x 35 x 40 centimeter is. Ook wil ik dat degene die de hamster koopt minimaal 12 jaar is.

Op dit moment heb ik twee russische dwerghamsters. Charley & Marley. En Marley kan elk moment bevallen! :D
Ik zal de ouders even voorstellen met een foto.
Papa Charley:
Charley is geboren op 13 september 2019 bij Jakob Stürmer uit Duitsland. Hij is een wildkleurtje drager blauw (Ad). Het is een lekker actief ventje. Als ik de hamsterkamer binnenkom kruipt hij meteen uit zijn holletje en naar mij te kijken op twee pootjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marley is geboren op 20 november 2019 ook bij Jakob Stürmer in Duitsland. Zij is een blauw-wildkleurtje (dd). Marley is een echt slaapkopje, maar ontzettend lief en knap. Al zeg ik het zelf haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik verwacht wildkleurtjes en blauwwildkleurtjes.

Als je vragen hebt hoor ik het graag.
Tips zijn altijd welkom!

Ohja en de kooien zou ik nog laten zien :)

Afbeelding

Afbeelding

Rusjes: Charley ♥ & Marley ♥

Siska ♥ 13-08-2010 - 29-05-2012 †
Rolo ♥ 14-06-2012 - 24-08-2014 †
Bailey ♥ 30-06-2012 - 13-09-2014 †
Speedy ♥ 19-09-2014 - 03-09-2016 †
Mia ♥ 18-10-2014 - 27-08-2016 †
Spooky ♥ 16-01-2017 - 12-12-2018 †

I
Moderator
Hamsters: Jax en Nina
Leeftijd: 36

Re: Charley x Marley

Bericht door I » 25 mar 2020, 09:01

Tot nader order doe ik dit topic even op slot. De foto's van de huisvesting komen uit een ouder youtube filmpje en ook de hamsterfoto's zijn niet authentiek.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

Gesloten