[syr] Aventurijn x Mr. Jingles - overleden :'(

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

[syr] Aventurijn x Mr. Jingles - overleden :'(

Bericht door Nona » 01 dec 2013, 18:28

Na het annuleren van het Kruiden & Specerijen nestje mag ik toch weer een nestje aan gaan kondigen. Nogmaals op externe locatie, maar het ziet ernaar uit dat ik van de ellende rondom de mijtuitbraak af ben (al best een tijdje zelfs, maar ik ga voor de zekerheid nog een tijd door met het behandeltraject) en vanaf het nieuwe jaar hier thuis weer nestjes kan verwelkomen. Maar voor nu dus een extern nestje, ditmaal bij Sanne van Sine Cera Hamsters in Best! Lekker dichtbij Tilburg, dus ik kan heeeel vaak op bezoek :D

Sanne heeft heel lief aangeboden dat het nestje bij haar thuis mag plaats vinden en zal dus ook de verzorging & opvoeding voor haar rekening nemen, maar het zakelijke deel (partnerkeuze, reserveringen etc) loopt gewoon via mij. De hamstertjes krijgen ook de Blue Skies hamstery naam mee. Het is dus eigenlijk gewoon een Blue Skies nestje, alleen door de mijtuitbraak van voor de zomer nog even op een ander locatie. De dekking heeft 10 december plaats gevonden!

Introductie
Toen beide externe fokmannen die dit najaar in mijn planning stonden tegen verwachting in al overleden voordat ze vader mochten worden was het even flink puzzelen met de planning. Zowel qua partner als qua locatie zijn we meerdere opties af gegaan. De locatie was uiteindelijk een gemakkelijke keuze toen Sanne's aanbod kwam; Best is immers enorm dichtbij Tilburg en zo kan ik heel vaak op bezoek en veel van het nestje meekrijgen! De man was een grotere zoektocht, veel ventjes waren nog te jong, stonden al ingepland of waren te dicht verwant aan Aventurijn. Toen kwam helaas het verdrietige nieuws dat Mila van Hamstery Grigio Mara voor onbepaalde tijd ging stoppen met fokken en kozen we voor één van haar ventjes. Helaas bleek hij niet te willen dekken, dus vonden we een back-up partner uit één van Sanne's voormalige nestjes. Hopelijk lukt deze combinatie wel, en dan mag Mila's Caddy het in de toekomst nog eens met een dochtertje uit dit nestje proberen.

Tijd om de ouders aan jullie voor te stellen!

Moeder
De moeder van dit nestje wordt Blue Skies Aventurijn, een dame uit het tweede nestje van mijn Hamstery. Het Edelstenen nestje waarin zij geboren werd heeft heel wat meegemaakt, want rond de leeftijd dat de ukken mochten verhuizen kwam hier de mijtuitbraak waardoor haar laatste zusje zelfs pas begin oktober is verhuisd! Ook de verdeling van de ukjes was even puzzelen. Ik was eigenlijk al meteen verliefd op Aventurijn, maar op jonge leeftijd was iedereen er zeker van dat dit toch echt een man moest zijn en ik wilde een dame aanhouden. Gelukkig kon ik wel een mannetje extern plaatsen, en dat zou dus Aventurijn worden. Vervolgens had ik veel moeite met kiezen tussen twee zusjes van Aventurijn die ik ook beide heel erg leuk vond. Ik had deze keuze bijna gemaakt toen ik opmerkte dat Aventurijntje van onderen toch steeds meer op een dame ging lijken.. en dat bleek ze dus uiteindelijk ook te zijn! Daarmee was voor mij de keuze eigenlijk wel duidelijk: Aventurijn was mijn meisje en zou hier blijven wonen.
Afbeelding
Aventurijn is geboren op 15 juni 2013 en is een chocolade korthaar dame. Ze is drager van oranje en mogelijk van crème en langhaar. Haar moeder is Dahlia, afkomstig van Hamstery Picus, die 21 oktober 1 jaar is geworden en nog in goede gezondheid hier woont. Ook haar ouders zijn nog in leven, zij wonen nog altijd in Finland bij Dahlia's fokker. Aventurijntje's vader is Jade's Jerommeke, een externe fokman van deze Hamstery. Jerommeke is ook nog in leven en op 28 oktober is hij 2 jaar geworden.
Afbeelding
Als enige chocoladekleurige uk tussen zes dingyzwarte broertjes en zusjes viel Aventurijn eigenlijk meteen al op. Vervolgens bleek ze ook nog eens een geweldig leuk karakter te hebben! In de kooi is ze heel actief en nieuwsgierig. Buiten de kooi houd Aventurijn ook wel van een ontdekkingsreis, maar blijft daarbij wel altijd dicht in je buurt en komt regelmatig naar je toe voor een knuffel. Dit is geen dame die naar de andere kant van de kamer rent en zichzelf daar gaat vermaken, ze lijkt erg gehecht aan mij wat geheel wederzijds is kan ik jullie verzekeren! Tis ook een heel gemakkelijk meisje wat zich ook snel bij vreemden op haar gemak voelt, maar toch lijkt ze goed te weten wie haar eigen baasje is. Echt een schat van een dame op wie ik enorm dol ben.

Vader
De vader van dit nestje wordt Mr. Jingles van Sine Cera. Toen het met Caddy niet leek te gaan lukken zocht ik verder, welke mannetjes waren er nog meer? Bij bevriende fokkers kon ik zo snel geen ventje vinden die voldeed aan mijn minimum leeftijd en niet al ingepland stond. Ik was allerlei info aan het terug zoeken toen ik me ineens herinnerde dan Sanne in het verleden had geopperd dat ik Mr. Jingles wel eens mocht lenen als ik daar iets aan had. Een top match in dit geval!
Afbeelding
Mr. Jingles is een zwart langhaar man, drager van roest en mogelijk van oranje en creme. Hij is geboren op 28 maart 2012 in het Film-nest van Sine Cera hamsters, wat deze lieverd al ruim 20 maanden oud maakt. Ik zet altijd het liefst oudere ventjes van 18 maanden of ouder in dus hier ben ik erg blij mee. Mr. Jingles heeft als vader Fuego van Sine Cera en als moeder Chill-Zones Amarula Cream, zij zijn beide aan ouderdom gestorven en ieder bijna tweeënhalf geworden. Voor de oplettende lezer: mijn Hyzenthlay (aka Lays) komt uit datzelfde nestje en dus binnen heeft Mr. Jingles binnen mijn Hamstery al familie uit mijn Harry Potter nestje. Ik heb echter al goed uitgezocht dat ik daarmee niet in de knoop kom, en vanwege zijn goede achtergrond, mooie leeftijd en bouw en lieve karakter was het niet moeilijk hem als back-up te kiezen.
Afbeelding
Mr. Jingles woont niet bij zijn fokker, hij is als huisdiertje verhuisd naar Marischa en haar zusje die zo lief zijn hem aan ons uit te lenen. Ik was zelf eigenlijk meteen enthousiast over het idee en gelukkig waren Sanne en Mr. Jingles baasjes het daar ook helemaal mee eens! Omdat het nestje bij Sanne plaats vind en zij Mr. Jingles gefokt heeft is dit nestje voor haar nu ook nog nét dat beetje specialer. Mr. Jingles is een enorme lieverd, echt zo'n lekker knuffel sulletje dat zich overal op z'n gemak voelt. Ik ben heel blij dat we hem mogen lenen en we kijken met z'n allen erg uit naar ukjes van deze combinatie!

Thema
Het thema voor dit nestje is ABBA, de enorm bekende popgroep die overal ter wereld doorbrak in de jaren 70! Nog steeds kent eigenlijk iedereen hun grote hits wel, en dat zijn er aardig wat. Ik ben zelf opgegroeid met heel veel muziek uit de 60s, 70s en 80s en ABBA is voor mij echt een deel van mijn jeugd. Ook Sanne bij wie dit nestje plaats mag vinden was erg enthousiast over dit thema, zij heeft in het verleden zelfs een hamster genaamdf Abba gehad. Veel ABBA nummers hebben lekker catchy titels en omdat muziek een belangrijk iets voor mij is leek het me heel erg leuk een themanestje te kiezen waarbij alle dieren de naam van een ABBA song krijgen! Een heel handig overzicht van songtitles is >hier< te vinden.

Verwachting
Ik verwacht hele lieve kleintjes die erg dol zijn op mensen gezien het heerlijk tamme karakter van beide ouders. Sommige ukjes zullen wat sulliger worden terwijl andere actiever en nieuwsgieriger zullen zijn, maar ik ben er zeker van dat ze allemaal heel leuk worden!

De kleurverwachting voor dit nestje is in ieder geval zwart en chocolade. Mama Aventurijn draagt sowieso oranje, wanneer papa Mr. Jingles dit ook draagt komen daar de kleurtjes dove en champagne bij. Wanneer beide ouders toch ook crème blijken te dragen dan kan er ook crème (donkeroog en roodoog) en caramel (donkeroog en roodoog) in het nestje zitten. Waarschijnlijk zal de beharing ongeveer gelijk verdeeld zijn (helft langhaar, helft korthaar), als Aventurijn toch geen langhaar blijkt te dragen dan worden alle ukjes kortharig.

Uit dit nestje wil ik zelf graag een niet-crème dame aanhouden. Verder wil ik toch vooral op klik kiezen en ook een beetje op de bouw letten dus ga ik me van tevoren niet teveel vast houden aan een gewenste haarlengte of verdere kleurvoorkeur want allevier de niet-crème kleuren zijn hartstikke welkom en passen goed binnen mijn fokdoelen.

Reserveren
Er kan niet meer gereserveerd worden voor dit nestje. We weten nog niet exact hoeveel ukjes het zijn, maar we rekenen op een klein nestje aangezien niet al Aventurijn's tepels bedronken zijn, dus de lijst is hoogstwaarschijnlijk al langer dan het aantal te vergeven ukjes ;)

Reserveringen
1. Nona: fokdame - dame (Dancing Queen)
2. Sanne: externe fokman - korthaar choco (I've Been Waiting For You)
3. Buerklin: huisdier - liefst man en geen zwart (Tiger)
4. silversky: huisdier - langhaar man (Voulez-vous)
5. SpookyH: huisdier - langhaar dame, geen zwart (Angel Eyes)
6. Kasia: huisdier - liefst korthaar dame
7. Sascha: huisdier - zwart langhaar man
8. Familie Sperber - geen voorkeur
Laatst gewijzigd door Nona op 07 jan 2014, 19:58, 27 keer totaal gewijzigd.

Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Re: [syr] ABBA-nest: Blue Skies Aventurijn x Grigio Mara's C

Bericht door Hamstery Candy » 01 dec 2013, 18:29

Leuk nestje :D.. mooie papa hihi
Ben benieuwd!
Groetjes,
Chantal & de hamsters

CrazyCatLady
Hamsters: Newton

Bericht door CrazyCatLady » 01 dec 2013, 18:31

Mijn Cadje! :+: Heb hem vandaag met vertrouwen aan Sanne afgeleverd en kijk al uit naar het weekend van de 21ste-22ste om hem weer terug te zien! Hopelijk heeft hij dan een stel mooie babies gemaakt. :D

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 29

Bericht door silversky » 01 dec 2013, 18:39

Ooh wat een mooie hamsters en wat een prachtig thema en zo dicht bij mij. :-o Nu begint het toch wel te kriebelen. :lol:

Nona

Bericht door Nona » 01 dec 2013, 18:41

Hihi, het mag hoor, plek genoeg nog voor reserveringen ;)
Nieuwe foto's van Aventurijntje komen trouwens ook binnenkort, ze heeft vandaag een fotoshoot gehad :D

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 29

Bericht door silversky » 01 dec 2013, 18:47

Ik ga er echt met mijn moeder over praten (aangezien ik nog in haar huis woon), een ventje uit dit nest zou echt prachtig zijn denk ik. Bovendien is mijn mama fan van ABBA en ben ik zelf ook met hun nummers opgegroeid, dus het is echt meant to be denk ik :lol:

Zoe Carette
Leeftijd: 22

Bericht door Zoe Carette » 01 dec 2013, 19:24

Wat een mooie ouders :+:
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 30

Bericht door Natascha.90 » 01 dec 2013, 19:35

ooooh nona, dit wordt echt een prachtig nestje. Ik ben nu al verliefd op beide ouders!! en wat is aventurijn mooi uitgegroeid!
Ik ben heeeel nieuwsgierig naar de ukkies.
Faith

SpookyH
Hamsters: Pippin
Leeftijd: 20

Bericht door SpookyH » 01 dec 2013, 22:31

Wat een super leuk nestje! Ik had dit topic nooit mogen openen, ik ben echt verliefd.. :+:
Beide ouders zijn super mooi, en het thema is ook heel erg leuk!
Jammer genoeg is Tilburg/Best wel te ver weg :( maar ik ga dit topic zeker volgen. :+:
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆

CrazyCatLady
Hamsters: Newton

Bericht door CrazyCatLady » 01 dec 2013, 23:27

Ik weet niet waar je woont, maar als Nona in de mogelijkheid is de ukken naar mij toe te brengen, kunnen ze ook bij mij in Noord-Holland opgehaald worden, dat is geen probleem.

SpookyH

Bericht door SpookyH » 02 dec 2013, 06:35

Ik woon in Overijssel, in de buurt van Enschede. :-)
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆

Sanne

Bericht door Sanne » 02 dec 2013, 08:45

Zoals Nona al schreef zijn de hamsters gisteren bij mij gekomen, en ik kan nu al zeggen dat ze allebei ontzettend lief, makkelijk en rustig zijn. Caddy is een hele leuke pluizenbal en Aventurijn is gewoon een prachtdame. Daarnaast lijkt ze ook nog eens ontzettend veel op haar voorvader Israël (die bij toeval ook de vader was van mijn ventje Abba). Ik weet zeker dat dit een droomnest wordt :+:

Nona

Bericht door Nona » 02 dec 2013, 09:44

Vervoer is geen probleem hoor, dat kunnen we echt wel regelen :) Laat je dus vooral niet door afstand tegen houden, er is al eens eerder een hamster vanuit hier naar Enschede verhuisd dus dat lukt heus nog wel een keertje :P

SpookyH

Bericht door SpookyH » 02 dec 2013, 14:42

Dat is heel fijn om te horen! :)
Ik ga vanavond gelijk met mijn moeder overleggen. Ik hoop dat ze het goed vind!

Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Bericht door Hamstery Candy » 02 dec 2013, 14:47

Als de Bellies bij Sanne een beetje gaan opschieten kan ik misschien wel als taxi functioneren...
Een reisgenoot extra was vorige keer ook geen probleem :D
Groetjes,
Chantal & de hamsters

Plaats reactie