[syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - 2e fotoshoot p6

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

SyrGau
Hamsters: Skippy (Kasimir)

Re: [syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - foto+filmpje p4

Bericht door SyrGau »

Ahhhhh :D

Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Knorretje »

WAUW, ze zijn echt prachtig Nona!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Haags Hopje
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Haags Hopje »

uk7 word inderdaad steeds leuker :)
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 29

Bericht door silversky »

Oooh, ze zijn zo mooi!! :+:
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

Bericht door Nona »

:lol: Dankjulliewel voor alle leuke berichtjes! :D Ik heb alweer een update voor jullie ^^
Helaas lukt het Miriam dit weekend toch niet om langs te komen, dus komt er morgen een kennis langs die ook hobbyfotograaf is, zij zal dan vast 1 á 2 mooie foto's per ukje maken zodat iedereen kan gaan kiezen. Alma komt dan woensdag voor een volledige shoot, maar het duurt vaak een aantal dagen voordat ik daar de foto's van heb en ik wil niet iedereen pas met 5 weken laten kiezen, dat word wel erg laat :P Dus vandaar dat we het zo doen! En misschien komt Mir dan later alsnog met camera langs, maar als dat niet meer lukt dan hebben we het zo in elk geval opgelost.

En dan nu de nieuwe foto's van vandaag :D Ze hadden net tomaat op, dus sommige ukken hebben een beetje een vies neusje of kinnetje of een nattig plukje in d'r vacht, oeps :lol: Alle foto's zijn met flits gemaakt vanwege het donkere weer buiten, dus ze lijken vrijwel allemaal rode oogjes te hebben, dat is in het echt niet zo! Alleen man 1 en dame 4 zijn genetisch roodoogjes, maar dat is een hele donkere kleur, zie je in het echt amper wat van. Bij de vier ukkies met veel wit rondom hun oogjes zie je soms ook een ietwat rode gloed in de oogjes, dat versterkt op de foto's heel erg, maar in het echt zie je dat dus ook amper. Bij man 2 en dame 1 zie je helemaal geen rode gloed, die hebben echt volledig zwarte oogjes. Bij man 1 en dame 1 zie je ondertussen ook wat witte vlekjes in de vacht, dus toch ook dominant spot. Echt gaaf, gewoon 7 v/d 8 ukken hebben het DS gen gekregen! Leuk als kansberekening eens in je voordeel uitpakt, in theorie zou het maar 50% zijn :P

Man 1, zilverhoning dominant spot man, blijft hier en heet Pluto!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 2, zilvercaramel dominant spot + witband man:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 3, goud dominant spot + witband man:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 4, kleur is in ieder geval iets met zilvergrijs, hij is ook dominant spot + witband:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 1, offwhite dominant spot dame:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 2, waarschijnlijk goud van kleur, misschien ook schildpad, sowieso dominant spot + witband:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 3, zilverchoco schildpad + dominant spot dame. Blijft ook hier, ik twijfel tussen Maan en Castalia voor haar naam!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 4, oranje dame:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind ze nog steeds allemaal super leuk :D Hopelijk jullie ook!
Laatst gewijzigd door Nona op 14 dec 2014, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke

Re: [syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - update p5

Bericht door silversky »

Nu vind ik ze nog leuker :lol:
Ze zien er allemaal even knuffelbaar uit :+: Die dominant spot ukken (met of zonder witband) vind ik zo leuk. Dat zie je niet zo vaak vind ik.
Ik ben benieuwd hoe hun kleuren uit gaan komen als ze ouder zijn en of ze meer vlekjes gaan krijgen.
(ik neem aan dat ze nog wat meer kleur krijgen, maar daar weet ik eigenlijk niet zo veel over :-) )
syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 27

Bericht door syrischehamster »

Pluto! :+: En dame 3 is ook nog steeds helemaal geweldig!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Bericht door Natascha.90 »

castalia!
Faith
Amaretti
Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie
Leeftijd: 48

Bericht door Amaretti »

Als ik dit aan de kinderen laat zien, weet ik nú al welk geluid ze gaan maken... "Aaaaaaaaaaaw!"
Groetjes, Inge
xAnnick
Hamsters: Sir Camelot <3
Leeftijd: 24

Bericht door xAnnick »

Ooooohh lichte kleurtjes _/-o_
Offwhite dame :+: :+:
Syr: Sir Camelot <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04.10.13 - 04.11.15
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29.11.15 - 14.05.17
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03.07.17 - 03.04.19
♥ Penelope ♥ Het is goed, mups. 27.11.18 - 05.08.20
Mirkku

Bericht door Mirkku »

Maan vind ik ook wel een hele leuke naam eigenlijk. Bestwel stoer. Castalia heeft meer swung en vind ik meer bij een echt meisje-meisje passen. Beetje karakterafhankelijk dus.

maar wat een knapperdjes he.....
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
ElanorL
Contacteer:

Bericht door ElanorL »

Wat zijn ze prachtig! :+:
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintje Marie.
https://www.facebook.com/HamsteropvangNona/
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

Bericht door Nona »

Sorry voor de verlate update, er was gisteren ochtend kennelijk iets mis gegaan met de foto's naar mij sturen waardoor ik ze pas afgelopen nacht om 01:00 alsnog kreeg! Maar hier is dan toch de grote update met karakters :D De foto's zijn gemaakt door Margot Roijackers, een collega vrijwilliger bij JongNederland. We kwamen toevallig in gesprek over de hamsters, zij heeft zelf een rusje, en zo kwam ik erachter dat zij ook hobby fotografe was. Ze bood aan om te helpen en de ukjes op de foto te komen zetten nu de volledige fotoshoot was uitgesteld. Heel erg bedankt Margot!

Alle aanstaande baasjes mogen op basis van deze foto's en karakterbeschrijvingen een top 3 gaan samen stellen. Heb je daar hulp bij nodig bel of mail dan vooral even, ik adviseer graag welk ukje ik denk dat goed bij jullie past als je er zelf niet uit komt! En mocht er toch geen ukje meer over zijn wat je aanspreekt ben je natuurlijk altijd vrij je reservering te annuleren of een nestje langer te wachten.

Twee ukjes blijven hier en eentje gaat naar Chantal van Hamstery Candy als fokdier, dit staat bij deze ukjes vermeld en die drie ukken zijn dus ook niet te kiezen voor de top. Zodra ik van iedereen de top 3 binnen heb zullen de ukjes verdeeld worden en daarna is het aftellen en een ophaal afspraak maken! :D

Man 1, de zilverhoning dominant spot man. Hij zal hier blijven en heet Pluto. Hij is lekker nieuwsgierig naar zowel mensen als zijn omgeving. Het is een heel schattig mannetje wat zich heel gemakkelijk op laat pakken om bij je te komen zitten. Soms houd hij dat heel lang vol, de andere keer vind ie de wereld om zich heen leuker dus gaat hij eerst op onderzoek uit voordat hij alsnog komt knuffelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 2, de offwhite dominant spot + witband man. Dit ventje is lief en een beetje verlegen bij mensen die hij niet zo goed kent. Hij laat zich dan nog steeds gemakkelijk hanteren maar is beter op z'n gemak bij bekenden. Oppakken vind ie soms nog wel wat spannend, maar als je hem eenmaal bij je hebt gepakt vind ie even knuffelen erg fijn. Op onderzoek uitgaan vind ie ook erg leuk, dus het is wel gewoon een gezellig actief ukje, zijn nieuwsgierigheid wint het altijd wel van zijn verlegenheid!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 3, de goud dominant spot + witband man. Dit mannetje is lekker nieuwsgierig en actief in de kooi en gaat ook graag op verkenning in de ren, maar op de hand is ie een stuk rustiger en blijft hij graag eventjes knuffelen met je. Hij is een echt allemansvriendje en heeft helemaal geen moeite met wennen aan nieuwe dingen. Het is ook een mensgericht ventje, hij komt gemakkelijk zelf je hand op gewandeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Man 4, de zilvergrijs dominant spot + witband man. Hij gaat als fokdier naar Hamstery Candy en is dus niet te kiezen voor jullie top 3. Dit is het sulligste ukje van het nest. Hij is zeker niet lui, ook gewoon lekker nieuwsgierig, maar hij is ook erg makkelijk in de omgang en vind knuffelen heel fijn. Oppakken gaat gemakkelijk, hij komt meestal zelf al je hand op, en dan blijft ie graag een tijd bij je.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 1, de offwhite dominant spot dame. Dit is een heel lief meisje. Ze vind haar kooi erg leuk en komt er daarom niet snel zelf uit, maar je kunt haar wel gemakkelijk pakken. Ze is best rustig op de hand en vind het wel leuk om even te knuffelen. Loslopen vind ze vaak niet zo leuk, zo'n grote nieuwe ruimte vind ze dan best spannend en na even rond te hebben gekeken gaat ze dan meestal gewoon ergens zitten of liggen. Je hoeft dus niet erg je best te doen haar bezig te houden, gewoon een mooie ruime leuk ingerichte kooi en af en toe een knuffel is ze dik tevreden mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 2, de goud dominant spot + witband dame. Ze is heel ondernemend en nieuwsgierig, maar tegelijkertijd wel behoorlijk rustig in hoe ze op verkenning gaat. In plaats van steeds maar rond te blijven lopen gaat ze ergens naartoe, blijft daar eventjes stil zitten om het te bekijken en besnuffelen, verplaatst weer een stukje, gaat weer zitten etcetera. Ziet er heel grappig uit! Op de hand blijft ze dus ook best rustig zitten, maar het verschilt hoe snel ze daarop uitgekeken is. Soms blijft ze wel een tijdje bij je, andere keren wil ze al weer vrij snel het volgende gaan bekijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 3, de zilverchocolade schilband + dominant spot dame. Dit meisje blijft hier en is Castalia genoemd. Ze is een nieuwsgierig en actief meisje wat altijd erg alert is, je ziet haar gewoon reageren op de geluiden en bewegingen om haar heen wanneer je haar uit de kooi haalt, erg leuk om naar te kijken! Doordat ze alles interessant vind blijft ze soms wat moeilijk bij je zitten, maar eigenlijk vind ze knuffelen ook wel leuk dus dit gaat al steeds beter. Ze is ook heel makkelijk te hanteren zowel door bekenden als vreemden en natuurlijk is ze een plaatje om te zien met al haar vlekjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dame 4, de oranje dame. Dit dametje is de meest actieve uk van het nest. Over je heen klimmen en klauteren vind ze wel gezellig dus dat houd ze best een tijdje vol, maar voor langere tijd stil op je hand zitten vind ze niet zo nodig. Bij mensen die ze goed kent vind ze het knuffelen wel al fijner dan bij vreemde mensen, die boeien haar namelijk niet zo. Ze hecht zich dus zeker wel aan haar baasje, maar verwacht geen enorme knuffeltante. Er is immers een wereld om te ontdekken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we sluiten af met een hele schattige foto van 3 ventjes in een chinchillabath! :+:
Afbeelding
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Re: [syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - fotoshoot p5

Bericht door Natascha.90 »

Ik vind man 3 en castalia echt fantastisch _/-o_
Faith
Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Re: [syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - fotoshoot p5

Bericht door Hamstery Candy »