[syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - 2e fotoshoot p6

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

[syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - 2e fotoshoot p6

Bericht door Nona »

Voordat mensen schrikken van een derde Blue Skies topic, ik heb straks geen drie nestjes tegelijk! Ik wil het liefst maar één nestje tegelijk, bij uitzondering eens twee, zodat ik ook bij grote nestjes gewoon zeker weet dat er genoeg tijd voor ieder ukje overblijft. Dit nestje wordt dan ook pas verwacht nadat de Camelot ukjes zijn uitgevlogen naar nieuwe baasjes. Tegen de tijd dat Melody's ukjes 10 dagen zijn en dus op handen mogen is ook het Kruiden & Specerijen nestje uitgevlogen of net begonnen met verhuizen naar hun nieuwe baasjes. Het nestje zal dus gewoon mijn onverdeelde aandacht krijgen :)

Toen Dorian's geplande nestje bij bevriende fokker Chantal niet door leek te kunnen gaan heb ik aangeboden Melody met hem haar tweede nestje te laten krijgen. Haar eerste nest is alweer een paar maanden uitgevlogen, ze is nog in super conditie, heeft een mooie bouw, super leuk karakter en past qua kleuren ook nog eens heel goed binnen zowel mijn doelen als die van Chantal. Daarnaast was het gewoon enorm zonde om Dorian niet meer in te plannen, hij heeft een hele mooie leeftijd en ditto achtergrond. Laat me de ouders voorstellen!

Moeder
De mama van dit nestje wordt mijn Melody, een zilvergrijs schildpad langhaar dametje.
Afbeelding
Melody is geboren bij Hamstery Indigo op 8 november 2013 met als ouders Duncton's Charlotte en YamYam's Dane. Beide ouders zijn niet meer in leven, Charlotte werd net geen anderhalf jaar en overleed helaas aan een hele hardnekkige baarmoederontsteking en Dane overleed iets ouder dan twee jaar in begin oktober aan ouderdom. Melody is een heel leuk dametje, enorm lief, nieuwsgierig en mensgericht. Ze komt altijd meteen bij het deurtje van de kooi kijken en wil graag de wereld ontdekken. Als ze lekker over je heen mag klauteren met wat knuffels erbij is ze helemaal gelukkig! Na haar eerste nestje is ze nóg liever en tammer geworden en ik ben echt heel dol op dit geweldige meisje. Melody is hier al mama geworden van mijn Goden & Godinnen nest en dat is helemaal super verlopen, dus ik heb het volste vertrouwen in haar als moeder. Uit haar eerdere nestje is gebleken dat ze met zekerheid zwart, roest, oranje en creme draagt. Vanzelfsprekend is dit tweede nestje ook Melody's laatste nestje en mag ze daarna gewoon de rest van haar leven hier blijven zonder dat er nog met haar gefokt wordt.

Vader
De vader van dit nestje wordt Dorian van Eva C, hij woont bij Miriam van Hamstery Jade.
Afbeelding
Spookje Dorian is een heel leuk wit langhaar ventje dat via Exoknaag in december 2012 naar Nederland is gekomen, afkomstig van een Zweedse fokker Eva C. die stopte met fokken. Hij is geboren op 27-8-2012 dus nu alweer twee jaar en twee maanden oud! Dit vertelt Dorian's baasje Miriam over hem: "Het plan was om Dorian uit huis te plaatsen als externe fokman, maar dat liep toch even anders. Hij voelde vanaf dag 1 al zo als mijn ventje, ik ben zo met hem bezig geweest om zijn vertrouwen te winnen, en heb zo'n band met hem gekregen in de tijd dat hij bij mij is, dat ik gewoon geen afscheid meer kon nemen van dit ventje. Dorian is echt een ontzettende lieverd, hoewel het even tijd heeft gekost zijn vertrouwen helemaal te winnen. Voor hij hierheen kwam woonde hij namelijk bij een gezin met jonge kinderen, die wat te ruw met hem zijn omgegaan met oppakken, waardoor hij erg stressig was geworden en oppakken heeeeel eng vond. Maar met geduld bereik je gelukkig alles bij hamsters, en inmiddels heeft de kleine lieverd allang door dat er hier thuis niets te vrezen valt, en is hij echt ontzettend lief en tam geworden! En met alle aandacht en tijd die ik daarin heb gestoken heeft hij mijn hart NOG meer gestolen...!"
Dorian's kleur is niet zeker omdat hij waarschijnlijk de vachtpatronen van zijn vader heeft geërfd die zijn echte kleur verbergen, wit langhaar is hij genetisch namelijk zeker weten níet. Hij is of draagt gegarandeerd oranje en zou verder ook nog zwart, roest, creme en/of grijs kunnen dragen of zijn. Dorian's ouders zijn Blanca en Mattis, ook door Eva gefokt. Mattis kwam tegelijk met hem naar Nederland en is hier ook al vader geworden, namelijk van mijn Harry Potter nest. Uiteindelijk is Mattis anderhalve maand na zijn 3e verjaardag overleden, een prachtige leeftijd! Dorian is zelf ook nog in hele goede conditie en we hopen van harte dat het hem nog lukt om raak te schieten, nageslacht van hem zou een geweldige toevoeging zijn.

Thema
Het thema van dit nestje is Galaxy geworden, oftewel de Melkweg en andere sterrenstelsels. Binnen dit thema zijn vele namen te vinden in zowel Nederlands als Engels om uit te kiezen, bijvoorbeeld van sterrenstelsels, planeten, sterren, kometen, ruimteschepen etc. Van al deze dingen zijn lijsten vol namen te vinden, te veel om hier te plaatsen, dus ga vooral zelf op zoek naar leuke namen binnen dit thema! Je hamster een algemene naam als Komeet of Star geven kan natuurlijk ook.

Verwachting & planning
De kleurverwachting is afhankelijk van wat Dorian's kleur blijkt te zijn en wat hij draagt, dit kan enorm breed zijn. In elk geval goud, grijs, blond en oranje, voor mannen ook nog geel, zilverparel, zilverhoning en honing roodoog. In ieder geval 50% van de dames met schildpad en 50% van alle ukken met dominant spot, waarschijnlijk ook 50% van alle ukken met witband. Alle ukken langhaar. Kans op zwart, roest en creme en combinaties van die kleuren met elkaar en met grijs, oranje en geel.

Ik hoop via dit nestje dan toch eindelijk een beginnetje te maken aan een dominant spot lijn. Welk geslacht ik zelf wil houden laat ik een beetje afhangen van waar ik verliefd op word. Daarnaast zal er als het goed is een dominant spot fokdiertje bij Chantal van Hamstery Candy gaan wonen.

Reserveren
Onder voorbehoud zijn alle ukjes gereserveerd nu, maar het kan zijn dat er nog 1 of 2 terug vrij komen omdat er mogelijk mensen doorschuiven naar een ander nestje.

1. Nona - fokdier - dame 3 (Castalia) + man 1 (Pluto)
2. Chantal - fokdier - man 4 (Jupiter)
3. Sanne - huisdier - dame 4 (Juno)
4. Geertje - huisdier - man 3 (Mars)
5. Sylvia - huisdier - dame 2 - Venus
6. Astrid - huisdier - man 2 - Castor
7. Linda - huisdier - dame 1 - Ariel
Laatst gewijzigd door Nona op 27 dec 2014, 12:20, 29 keer totaal gewijzigd.

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 27

Re: [syr] Galaxy nestje: Indigo's Melody x Dorian van Eva. C

Bericht door syrischehamster »

Hee daar is de mooie Melody weer! :)
Wat een mooie verwachting zeg! Dorian is ook echt prachtig!
Halfbroertjes en zusjes voor Boreas! :+:
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Mirkku
Leeftijd: 29

Bericht door Mirkku »

Dat worden weer mooie verschillende ukjes! En leuk om Melody nog een keer mama te zien worden! Halfzusjes en broertjes zijn toch even éxtra leuk!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Oranje.. :+: Mooie combi. :D
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Bericht door Hamstery Candy »

Kan niet wachten :D
Hopelijk gaat alles voorspoedig!
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Nona

Bericht door Nona »

Melody is vrijdag avond gedekt! :D Hopelijk is het meteen raak! ^^
Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Knorretje »

Hoop het ook! Dorian wist nu in ieder geval meteen wat hij moest doen, heeft het logeerpartijtje van Silia hier toch nog iets opgebracht. Hij heeft goed zijn best gedaan, dus mijn duimen draaien! Post straks nog wel even een foto van de dekking.
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Hamstery Candy
Leeftijd: 32

Bericht door Hamstery Candy »

Oh like!! Mijn duimen draaien :D
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Nona

Bericht door Nona »

Na 4 dagen +5 gram en niet willig, dus we zijn voorzichtig hoopvol! :D
Nona

Bericht door Nona »

Vanavond gaan we Melody ophalen! Ze is nog niet willig geweest en komt langzaam aan in gewicht. Er is nog geen heel duidelijk buikje zichtbaar, maar dat was bij haar eerste nestje ook niet zo, dus daar maak ik me geen zorgen om. Bij haar vorige nestje was gewichtstoename en een iets harder en voller buikje ook eigenlijk het enige, pas 2 dagen voor bevallen zag je een beetje de bekende zadeltasjes! We gaan dus voor nu gewoon uit van een zwangerschap en dan worden de ukjes 16 november verwacht ^^
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Re: [syr] Galaxy nestje: Melody x Dorian - dekking 31/10

Bericht door Natascha.90 »

Spannend! Ben benieuwd naar de ukjes.
Faith
Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Knorretje »

Net even bij haar gekeken, en ze is nu +20 gram en vandaag een duidelijk dikker buikje dan gisteren, ik ben dus heel hoopvol!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Nona

Bericht door Nona »

Melody is thuis! :D :+: Lekker bezig in haar kooi na even geknuffeld te hebben, nieuw nestje bouwen enzo en ook al meteen weer op haar gemak hier. Ze heeft al echt beginnende zadeltasjes en haar buikje voelt ook echt zwanger, dus yaaay ukjes op komst :D

Nog een foto van de dekking:
Afbeelding
CrazyCatLady
Hamsters: Newton

Bericht door CrazyCatLady »

Wat leuk! :)
Mirkku
Leeftijd: 29

Bericht door Mirkku »

Nou +20 gram lijkt me best een hoop al ! Duimduim op mooie kindjes!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Plaats reactie