Nutmeg x Dudley [geannuleerd]

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 27

Nutmeg x Dudley [geannuleerd]

Bericht door Nona » 27 mar 2015, 11:07

Na een dosis pech in de vorm van Flora's moeizame bevalling en Hannah die last kreeg van een gasbuik waardoor ik haar niet meer in de goede conditie vind voor een nestje hopen we nu toch weer een nestje ukken te verwelkomen. Laat me de ouders aan jullie voorstellen :)

Moeder
De mama van dit nestje wordt mijn eigen Nutmeg, geboren en getogen in de Hamstery!
Afbeelding
Nutmeg woont hier in de Hamstery en is ook hier geboren, op 12 oktober 2014 in het Kruiden & Specerijen nestje. Haar ouders zijn Brasilia van Sine Cera en Rhydan van de Chocoladefabriek. Rhydan woonde hier in de Hamstery totdat hij van ouderdom overleed. Silia is een dame van Sine Cera Hamsters en is na haar nest terug gegaan, fokker Sanne vroeg namelijk of ik het leuk vond een nestje met Silia te doen zodat zij eventueel een doorstart kon maken met een nakomeling hiervan. Brasilia leeft nog steeds in goede gezondheid bij haar baasje. Mijn keuze voor Nutmeg was niet lastig, deze leuke dame sprong er meteen uit maar haar nieuwsgierige en eigenwijze maar toch knuffelige karakter. Het beste van beide ouders zie ik in haar terug! Nutmeg noem ik trouwens meestal Meggy, een wat spontanere en meer meisjesachtige naam die haar perfect past.
Afbeelding
Nutmeg is een goud schildpad langhaar dame, waarvan het niet zeker is of ze nog verdere kleuren draagt. Haar broertjes zijn goud en zwart, dus beide ouders droegen met zekerheid zwart mee. Haar vader was verder drager van roest en mogelijk oranje. Haar moeder droeg mogelijk roest, oranje en creme. Er is dus kans dat Nutmeg zwart, roest, oranje en/of creme meedraagt. Creme proberen we eruit te fokken, maar met de andere mogelijkheden zijn we zeer blij. Het zal dus een beetje een verrassing worden welke kleurtjes haar kleintjes krijgen.

Vader
De papa van dit nestje wordt Dudley, een ventje uit het allereerste nestje dat hier in de Hamstery werd geboren!
Afbeelding
Dudley heb ik mogen lenen van zijn baasje Sara. Ik wilde eigenlijk zijn broertje Charlie inzetten, het ventje wat ik uit dat nestje zelf heb gehouden, maar toen ik hem in wilde zetten voor een eerder nest bleek dat sulletje Charlie echt niet snapte wat ie met een willige dame aan moest. Daarom heb ik contact gelegd met Sara om te vragen of ik Dudley dan eens in mocht plannen en gelukkig leek haar dat heel leuk! Baasje Sara omschrijft Dudley als een heel relaxed mannetje. Hij voelt zich bij iedereen wel op z'n gemak en krijgt graag een knuffel, maar wanneer hij eenmaal goed wakker is gaat hij toch heel graag op onderzoek uit om zijn omgeving te verkennen! Bij aankomst hier heeft ie ook eigenlijk helemaal niet moeten wennen en het karakter dat Sara omschrijft zie ik ook hier terug. Een lief, makkelijk en nieuwsgierig ventje dus! Dudley is al een tijdje hier, hij heeft namelijk al eerder Flora gedekt. Haar bevalling ging helaas niet goed en in overleg met zijn baasje besloten we dat hij nog eens mag dekken.
Afbeelding
Dudley is een mahonie witband korthaar man. Hij werd hier geboren op 31 maart 2013 in het Harry Potter nestje, met als ouders Hyzenthlay van Sine Cera en Mattis van Eva C. Zijn vader Mattis is 3 jaar en 1,5 maand geworden, een prachtige leeftijd en ik hoop zeker dat zijn nageslacht ook hele mooie leeftijden zal gaan behalen! Om die reden werd halfbroertje Dorian, met ook Mattis als vader maar een andere moeder, hier ook al vader van het Galaxy nestje. Met dat nageslacht wil ik echter het begin gaan maken van mijn dominant spot lijn, terwijl dit nestje bedoelt in voor mijn driekleur lijn, ik zal dus niet in de knoop komen met verwantschappen. Dudley draagt met zekerheid de kleuren oranje en roest, dit waren namelijk de kleuren van zijn ouders. Hij kan ook nog zwart en creme dragen, maar dit is niet zeker. Dudley draagt misschien ook langhaar, maar ook dit is niet geheel zeker, we weten wel dat beide ouders langhaar droegen. Uit zijn nestje met Flora is alleen 1 roest roodoog korthaar zoontje gekomen, dus op basis daarvan hebben we nog geen extra info.

Thema
Het thema van dit nestje wordt Dans! Een breed thema waar je wederom weer veel kanten mee op kunt. Voor een leuke naam kun je je inspiratie zoeken in hele algemene dansstijlen zoals Hiphop of Ballet, specifieke stromingen binnen een genre zoals Popping (hiphop) of Latin (stijldansen), een specifieke dans zoals Tango of zelfs een dansbeweging zoals Pirouette!

Verwachting & planning
Kleurverwachting: in ieder geval goud en mahonie, voor mannen ook geel en geel umbrous. Afhankelijk van gedragen kleuren ook kans op zwart, oranje, roest, roest roodoog, chocolade, dove en champagne, voor mannen deze kleuren ook mogelijk in combinatie met geel zoals yellowblack, yellowchocolate, honeyblack, honing donkeroog en honing roodoog. Alle voorgaande kleuren ook mogelijk met umbrous. 50% van alle dames met schildpad en 50% van alle ukken met witband. 50% langhaar als Dudley dit draagt, anders 100% korthaar.

Qua karakter verwacht ik hele leuke nieuwsgierige, actieve en mensgerichte hamsters, eigenschappen die je bij beide ouders terug ziet. Beide ouders zijn verder erg makkelijke allemansvriendjes die ook graag even knuffelen. Ik denk dat deze ukken erg leuke huisdiertjes worden! Dudley is een vrij klein ventje en Nutmeg is een hele grote dame, dus ik hoop met deze combinatie weer een wat gemiddelder formaat te krijgen.

Daarnaast is dit het 1e nestje waarvan beide ouders door mijzelf zijn gefokt, dus extra bijzonder voor mij! :)

Ik wil zelf een witband of driekleur meisje aanhouden voor de driekleur lijn en die dan wanneer ze oud genoeg is in gaan zetten met mijn honing roodoog man Hephaestus zodat er weer Blue Skies ukjes met geel, witband en driekleur verwacht worden. Het liefst een korthaar meisje, maar ik kijk toch meer naar karakter dan naar vachtlengte of kleur dus dat kan zeker veranderen.

Reserveren
Ik heb ondertussen een flinke wachtlijst, dus voor dit nestje is naar alle waarschijnlijkheid geen plek meer. Reserveren voor volgende nestjes is natuurlijk wel mogelijk, een ruime maand later zal een ander nestje verwacht worden.

1. Hamstery Blue Skies (ikzelf) - fokdier, witband dame
2. Sara - huisdier, voorkeur vrouw
3. Nathalie - huisdier, voorkeur korthaar in choco/dove/champagne
4. Iris - huisdier, korthaar, voorkeur goud
5. Monique - huisdier, voorkeur langhaar
6. Eefje - huisdier, voorkeur langhaar
7. Sam - huisdier, voorkeur langhaar
8. Martijn - huisdier, geen voorkeur
Laatst gewijzigd door Nona op 23 apr 2015, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Mirkku

Re: [syr] Dans nestje: Blue Skies Nutmeg x Blue Skies Dudley

Bericht door Mirkku » 27 mar 2015, 11:12

Nutmeg <3
Dudley <3
allebei heerlijke beestjes dus ik verwacht hele lieve schattige mooie ukken! En ik hoop dat ie langhaar draagt but that's just me (en zo te zien een aantal reserveringen ook!)
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Nona

Bericht door Nona » 27 mar 2015, 11:13

Nutmeg is afgelopen avond gedekt door Dudley. Als het raak was worden de ukken in de nacht van 11 op 12 april verwacht.
Afbeelding
Afbeelding

Nutmeg's 2e foto in de beginpost is trouwens ook op dag van dekking gemaakt, dus let niet op de ietwat verfrommelde vacht op haar 2e foto, Dudley was erg enthousiast :P

En nietus Mirjam, ik stem voor gewoon allemaal korthaartjes :+: :P

Romy S

Bericht door Romy S » 27 mar 2015, 12:31

Yaaaay Sereh wordt oom. Succes meis. Spannend weer .

Mooie Nutmeg, mooi koppel :+:
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi
Leeftijd: 25

Bericht door syrischehamster » 27 mar 2015, 12:50

Veel succes met dit nestje! De ouders zijn prachtig!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Psaraa
Hamsters: Dudley(RIP), Castalia (RIP)
Leeftijd: 25

Bericht door Psaraa » 27 mar 2015, 22:52

Hopelijk gaat deze keer alles goed! Duimen dat de dekking nu wel gelukt is!

Nima

Bericht door Nima » 31 mar 2015, 15:34

Veel geluk met dit nestje! Hopelijk gaat alles goed en komen er lieve, mooie ukjes!!!

Gioia hamsters

Bericht door Gioia hamsters » 31 mar 2015, 19:43

Succes, Nutmeg is mooi :+:

Nona

Bericht door Nona » 06 apr 2015, 20:17

Gisteren is Nutmeg opnieuw gedekt. Als het dit keer weer niet lukt dan stoppen we ermee. Nutmeg is heel onregelmatig willig en ervaring binnen het groepje bevriende (voormalige) fokkers leert toch dat blijven proberen dan vaker leid tot complicaties. 3x proberen zou ook echt wel voldoende moeten zijn, zeker omdat Dudley in januari nog raak heeft geschoten bij Flora dus we weten dat hij vruchtbaar is. Ook zonder dekking is Nutmeg's willigheid onregelmatig, waardoor ik nog sterker denk dat het dan bij 3x niet gelukt misschien wel aan haar ligt en ik probeer dan liever niet nog een ander ventje. Ik heb natuurlijk al veel pech gehad de laatste tijd en om me heen heb ik het nu ook al een paar keer mis zien gaan, dus ik ben daardoor ook wel een beetje huiverig voor een verkeerde afloop.

Nima

Bericht door Nima » 07 apr 2015, 20:46

We hopen en duimen mee voor een nestje ukjes....

Amaretti
Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie
Leeftijd: 47

Bericht door Amaretti » 07 apr 2015, 21:01

Ik duim ook...
Groetjes, Inge

Mirkku

Bericht door Mirkku » 07 apr 2015, 21:58

misschien is 3 keer gewoon scheepsrecht! we blijven gewoon door duimen!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

Nima

Bericht door Nima » 11 apr 2015, 11:57

Hoi Nona,

Hoe gaat t met je hamsters? Kan je al zeggen of je deze keer wel geluk hebt en het goed gaat met (hopelijk) de aanstaande mama...

Nona

Bericht door Nona » 11 apr 2015, 12:16

Nee met zekerheid weet ik nog niks, maar ik vrees dat het weer niet gelukt is, ze is nog op hetzelfde gewicht namelijk :(

Nima

Bericht door Nima » 11 apr 2015, 12:43

he wat rot voor je Nona...

Plaats reactie