Puma, mijn kleine, onee, juist grote, lieve pluizige langharige dame met dr eigenwijze karaktertje. Bij het begin beginnen: Puma werd 5 januari bij mij geboren in het externe Merkennestje namens Hamstery Blue Skies (Nona). Ik had eigenlijk wel een voorkeur voor een man, maar Puma begon me steeds meer op te vallen als leuk, lief, mooi ukje. Toen ze ook nog langhaar droeg was ik er wel over uit dat zij bij mij mocht blijven wonen. Ze is de afgelopen maanden uitgegroeid tot een grote 195 gram dame (gisteren met halfvolle wangen) met hele schattige plukjes pluis en vooral heel zacht haar. Meestal is Puma heel rustig en knuffelig maar wel heel erg gericht op veel aandacht. Ze vindt het iets te leuk om tralieknagend aandacht te vragen. Soms mag ze los rondrennen omdat ze heeft laten zien dat ze naar haar naam luistert en tot nu toe altijd meteen komt aanlopen als ik haar een paar keer roep. Ze is helemaal gek op lekker eten en verse groenten. Rennen in haar wieltje vindt zij het minst interessant van al mijn hamsters.

Puma heeft (ook wel een beetje te zien he?) het meest schattige lieve koppie dat ik ooit heb gezien. Ik ben uiteraard erg blij dat mijn mooie dame nageslacht mag krijgen, nog wel met een hele lieve jongen: dingyblack korthaar man Finn.
Finn is geboren bij Denise, Hamstery Indigo. Hij is een dingyblack korthaar man en een heel stuk kleiner dan Puma, met zijn +- 145 gram. Vandaar dat ik ze ook een goede match vind, met hopelijk ukken van gemiddelde grootte. Ik hoopte dat Finn net zo zacht en knuffelig was als hij er op de foto's uitzag, en dat was zo! Zijn baasje vindt Finn ook erg leuk en zegt dat hij het erg interessant vindt om naar de kat te kijken. Verder is hij verzot op allerlei soorten fruit.

Het thema van dit nestje is dus 'Kinderboeken' en ik weet zeker dat iedereen hier wel iets bij kan bedenken! Alles mag, van jong (Nijntje) tot ouder (Narnia), bij voorkeur een ietwat bekende naam/hoofdpersoon, zodat het aan het thema te linken is.
Kleurverwachting: Toverbal! Voor dames goud schildpad en zilvergrijs schildpad, voor mannen geel en zilverparel. Voor dames goede kans op zwart schildpad, oranje schildpad, dove schildpad, dingyblack schildpad, blond schildpad en zilverdove schildpad, voor mannen een goede kans op yellowblack, honing roodoog, honeyblack, zilverparelzwart, zilverhoning en zilverhoneyblack. Ook een kleine kans op roest, creme en combinaties daarmee. Kans op Umbrous. Als Finn langhaar draagt 50% langhaar, anders 100% korthaar.
Er is voorlopig geen ruimte meer om te reserveren totdat ik weet hoeveel kleintjes er geboren zijn.
1. Hamstery Colourful Critters - (langhaar) man fokdier - Uk 2, Pinkeltje!
2. Hamstery Blue Skies - korthaar - Uk 3, Dolfje weerwolfje!
3. Natasja en Karine - (langhaar) man huisdier - Uk 6, Kodo
4. Louisa (forum zaagsel) - voorkeur man - Uk 1,
5. Caroline (fb) - Uk 5,
6. Fam. Barends - Uk 4,