De vader van de ukken wordt Pravanvandi"s Ow Guess Two maar gewoon Gusje genoemt. Gusje is de zoon van de donker sepia rex satijn korthaar Tristars Guess Who en Picus Finlandia en is zelf geboren in Hongarije. Gusje is een donker sepia roan korthaar satijn ventje , wat rex en langhaar draagt, wordt 3 november 2 jaar en is een volle broer van Ödi waarmee ik vorig jaar een pretnest heb gehad. Mama Guess Who leeft nog steeds in goede gezondheid en is nu 2 jaar en bijna 7 maand. Gusje zelf kwam als ukje van 6 weken naar Nederland vlak voor kerst en was een verjaardag en sinte kerst kadootje voor mij voor alle hulp. het is een schat van een ventje, een grote knuffel , lekker rustig en gaat graag zn eigen gangetje. Tijdens onze knuffelsessies heeft hij de gewoonte om lekker bij je in slaap te vallen. Ik hoop dat hij nog een hele tijd bij me mag blijven. Maar hij is nog steeds lekker fit, slaapt wel wat meer en je merkt toch dat hij wat ouder wordt. Gusje heeft altijd rond de 170 gram gewogen en doet dat nu ook nog. het is een slanke maar een gespierde hamster.

De moeder van de ukken is Nikita of Paradise maar ze wordt Nikki genoemt. Nikki is via hamstery Philippo hier gekomen omdat ze niet echt in de fokplannen zou passen gezien haar lichte gewicht ten opzichte van de grote jongens die daar wonen. Nikki is een rex roest kortharig dametje en vreslijk lief. Geen idee of ze langhaar draagt, kan het op de stamboom niet terug zien, maar je weet maar nooit. Ze is erg rustig en kijkt eerst de kat uit de boom. Maar vindt alles goed. Ze mag graag bij me bankhangen en blijft ook rustig een poosje op schoot zitten, kruipt in de holte van je elleboog en gaat daar rustig liggen, of ze kruipt omhoog in mn hals of nek onder mn haar. lekker warm en knus daar. maar al met al een schat van een dier.
Met deze combi komen er vast weer lieve en mooie hamstertjes. In de tijd dat ze hier woont is ze nog behoorlijk aangekomen en heeft nu een start gewicht van 179 gram .

Inmiddels is ze gedekt en als alles meezit is nikki uitgeteld op 16 oktober. Duimen jullie mee?

Oo oow betrapt

Kleurverwachting, een toverballennest (alweer)
Vacht, korthaar, roan, satijn en deels rex
Reserveren mag.
De hamsters gaan alleen weg als huisdier .