Mentaliteit tussen Campbelli fokkers

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Markje1980
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Mentaliteit tussen Campbelli fokkers

Bericht door Markje1980 » 28 sep 2016, 19:23

Toch een korte reactie van mij.
Je beschrijft een sfeer tussen Campbelli fokkers die erg ver van de werkelijkheid ligt.
Voor zo ver ik weet ga ik met iedere Campbelli fokker die ik ken goed om en merk ik ook niks van strijd tussen deze fokkers en dan praat ik toch al snel over een man/vrouw of 8 in Nederland. Ook met de Duitse, Scandinavische en Engelse fokkers is een goeie verstandhouding en merk ik niks van onderlinge strijd of afgunst.

De enige die 'last' heeft van de sfeer ben je volgens mij echt zelf en dat komt omdat je die zelf veroorzaakt.
Je bent erg opdringerig als mensen een andere mening hebben dan de jouwe en je maakt mensen achter hun rug om zwart.

Ook wij hadden een goed contact in het begin en hebben veel goede gesprekken gehad. Ook over de verschillende varianten van diabetes bij Campbelli's en wat de triggers zijn.

Zoals ik ook jou al heb gezegd heb ik in de ruim 20 jaar dat ik nu Campbelli's heb ik 2x bij aangekochte dieren diabetes verschijnselen gezien en die zijn dan ook niet in de fok terecht gekomen.
Zoals veel fokkers heb ik het in mijn eigen dieren nooit gezien.

Wat bij Luc destijds de trigger voor diabetes is geweest is altijd onbekend gebleven.
De 2 dieren die Luc van mij heeft gehad komen uit een lijn die ik nog steeds en daar komen nog altijd mooie en gezonde dieren uit die geen enkel teken van diabetes hebben en ze krijgen hetzelfde voer als die 2 van Luc.

Zoals jij en ik ook al eens besproken hebben zijn er bij Campbelli's meer varianten van diabetes dan simpel de 1 en 2 zoals bij mensen.

Je hebt met mij nooit gesproken over wat er met de dieren bij Luc die niet alleen van mij kwamen maar ook van anderen gebeurde. Ik kon op een Facebook groep lezen hoe mijn goede naam door het slijk werd gehaald.

Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken is er maar 1 persoon die een slechte sfeer probeert te veroorzaken en die door niemand meer serieus meer wordt genomen en tja dat ben jij Marjanne.

Ik maak verder ook geen woorden meer vuil aan je zoveelste stook poging.
Krijg je leven op orde dat gaat veel meer helpen dan dit.

Hamsters of the Northern Haven.
Een paar Syrische hamsters en verschillende Campbelli dwerghamsters.

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 19:28

Lotte, jouw indruk kan ik goed begrijpen, mijn 'naam' is me echter enkel waardig omwille van mijn lieve campbelli's, die beter verdienen dan wat ik om me heen zie. Ik ben juist blij wanneer mensen niet voor mijn spookjes kiezen, ik fok niet voor anderen, maar voor mezelf en enkele fokkers die ik vertrouw, om de Campbelli te verbeteren, mensen die voor mijn Spookjes kiezen, die moet ik volledig vertrouwen, niet iedereen krijgt ze zomaar mee, want t zijn mijn kleintjes, die alle goede zorgen verdienen. Je stoot me niet tegen mijn hoofd, ik kan tegen flinke stoten :zwaai:

-- 28 sep 2016 18:32 --

Euhhh, Luc, hier antwoord je braafjes, maar jouw pb was heel wat anders en mijn leven heb ik op orde hoor, maar niet op de manier die ik hier zie, maar op een veel eerlijkere manier. Ik ga je pb niet openbaar maken hier, zo laag ben ik niet gevallen.

Romy S

Bericht door Romy S » 28 sep 2016, 19:37

Fijn dat ik weet dat ik een mol op mn site te hebben bedankt voor het delen.
Fokdieren krijgen is geen probleem voor mij connekties genoeg.
ik kreeg 4 bellies van je, vlak erna er kwam een melding van jou, je had ze niet getest, of ik dat zelf wilde doen, 3 waren positief. een heb ik er laten inslapen in combi met een tumor,
een paar maandjes later overleden er nog 2 door de hitte en ja ook een syr, deze kwam uit mn pretnest. je 4 de bellie had een oogprolaps en dat ging ook niet goed. Ook laten inslapen.
Rianne fokte in die tijd niet eens om gezondheidsredenen,
O ja ik krijg nog steeds berichten over je, ook PS, nee namen noem ik niet, maar wat ik lees over wat jij zegt wordt ik niet vrolijk van

Ook dit is geen discussie die op het forum thuis hoort.
Marjan, ga ergens anders je gal spugen, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. :zwaai:

En voor de anderen, niet meer reageren, vindt ze alleen maar fijn, want hoe fijn is het dat het internet bestaat en je je zo kunt laten gaan. veilig

@ Nimfee dit gebeurt helaas niet alleen in de hamsterwereld, zelf zat ik jaren in de paardewereld maar ook daar zie je hetzelfde
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 19:38

Romy, correctie: ze testten eerst allemaal negatief bij jou! Het was mijn eerste nestje. ik ben speciaal helemaal naar ndl gereden, ik dacht dat je een goed baasje was.
Ook heb ik je, kosteloos, nog speciale campbelli mix opgestuurd, stank voor dank. Je weet van de dia in de lijnen, je had zelf dia in die lijn, waar we later maar pas achter kwamen. Ik vraag niet om reaktie, ik wil enkel eerlijkheid, maar helaas is dat niet echt meer van deze tijd blijkbaar, spijtige zaak.

Romy S

Bericht door Romy S » 28 sep 2016, 19:40

Wall-e schreef:Romy, correctie: ze testten eerst allemaal negatief bij jou! Het was mijn eerste nestje. ik ben speciaal helemaal naar ndl gereden, ik dacht dat je een goed baasje was.
Ook heb ik je, kosteloos, nog speciale campbelli mix opgestuurd, stank voor dank. Je weet van de dia in de lijnen, je had zelf dia in die lijn, waar we later maar pas achter kwamen. Ik vraag niet om reaktie, ik wil enkel eerlijkheid, maar helaas is dat niet echt meer van deze tijd blijkbaar, spijtige zaak.
Nee alleen jerom was negatief, 3 positief
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 19:43

Nee, ik heb screenshots dat ze eerst allemaal negatief testten, maar dat mag ik hier niet neerzetten vermoed ik, als je dat wilt, stuur ik t via pb, of je kijkt zelf even terug in onze eerste pb's.

Romy S

Bericht door Romy S » 28 sep 2016, 19:51

Wall-e schreef:Nee, ik heb screenshots dat ze eerst allemaal negatief testten, maar dat mag ik hier niet neerzetten vermoed ik, als je dat wilt, stuur ik t via pb, of je kijkt zelf even terug in onze eerste pb's.
Dat heb ik allemaal zelf wel, je bent toen zelf gaan testen we zaten nota bene samen nog te chatten, en ook bij jou testten een aantal niet goed, je hebt gelijk boy ingelicht die ook ging testen, en hij testte alles negatief, dus toen was het voor ons van rara hoe kan dat andere teststrips
Je wilde me zelfs het geld terug doen wat ik niet wilde en ik vroeg ipv voor in de toekomst een fokkoppeltje van je, wat je prima vond en boy destijds ook voor een pretnest.

Jij hebt destijds eerlijk is eerlijk die lijnen er toen uit gegooit, de dbtjes zelf gehouden.

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 19:53

Fijn om toch iets positiefs te horen.

-- 28 sep 2016 19:33 --

Bij deze is de mentaliteit me duidelijk en ben ik hier weg, helaas kan het dierenleed niet verdwijnen op deze manier en spreek ik tegen dovemansoren, goodbye!! Tot plezier van velen waarschijnlijk, doe zo voort! De dieren blijven altijd het onderspit delven helaas.

Jenna
Hamsters: 6
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door Jenna » 28 sep 2016, 20:34

syrischehamster schreef:Even getwijfeld om te reageren.. Maar toch maar even mijn mening.
Vanuit een volledig andere invalshoek trouwens, ik ken geen van jullie allen persoonlijk.
Ik ben dus een volledige buitenstaander..

Als die volledige buitenstaander had ik tot een week geleden echt totaal geen weet van de rancune en de haat die er onderling bestaat bij de campbelli fokkers. Ik ben er eerlijk gezegd van geschrokken, met name van bepaalde uitspraken.
Het is toch bij het fokken van eender welk dier normaal dat er verschillende meningen bestaan? Niet iedereen kan met iedereen vrienden zijn zullen we maar zeggen.
Als ik nou een koppel campbelli's wou (puur hypothetisch want ik ben niet op zoek) denk ik dat ik nu eerlijk gezegd niet snel meer voor een spookjes campbelli zou kiezen. Totaal niet kwaad bedoeld naar jouw Marjan, maar waar ik eerst dacht dat jij een oprechte fokker was schrik ik nu van behoorlijk wat opmerkingen 'onder de gordel'.
Ik heb verder nog nooit iets kunnen lezen van haat over en weer dus volgens mij is het toen meer 'onderling' uitgevochten? Ik vraag me dan ook een beetje af hoe verstandig het is om dit zo op een openbaar forum te zetten. Ik ben bang dat je er vooral je eigen naam flink mee 'verpest'. Ik zeg dus absoluut niet dat jij de enige bent met harde/gemene opmerkingen, maar je bent wel de eerste waarbij ik het zo op het forum lees, openbaar.

Nogmaals, totaal niet kwaad bedoeld. Ik heb niks tegen Marjan of tegen wie dan ook. Maar als ik als buitenstaander dit zou lezen zou bovenstaande mijn indruk zijn.
Ik wou het toch eens van een andere kant belichten, pardon als ik mensen tegen het hoofd stoot. Dat is niet de bedoeling.
Precies dit.
Ik heb er ook werkelijk nooit wat van gemerkt tot de berichten over de warmte. Ik zit dan ook met stijgende verbazing mee te lezen hier.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

Sandra
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door Sandra » 28 sep 2016, 21:03

Ik meng me verder niet in de discussie, maar Romy is GEEN ik herhaal GEEN slecht baasje voor haar hamsters! Als er 1 iemand is die ik kan noemen die alles maar dan ook alles voor dr hamsters doet dan is het Romy! Ook al ligt onze verstandhouding niet meer waar die lag, vind ik deze beschuldiging naar Romy onterecht!
Wall-e schreef:Romy, correctie: ze testten eerst allemaal negatief bij jou! Het was mijn eerste nestje. ik ben speciaal helemaal naar ndl gereden, ik dacht dat je een goed baasje was.
Groetjes Sandra, syrische hamster fokster sinds 26 januari 2004.
Hamstery il Criceto
http://www.vansandra.nl
HIC on Facebook

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 21:17

Sandra, als je wilt, stuur ik je alle screenshots door, ik heb me enorm vergist in Romy destijds.

Romy S

Bericht door Romy S » 28 sep 2016, 21:27

Doe dat marjan de enigste die zichzelf nog zwarter maakt ben je zelf

Maarre ik dacht dat je weg was?

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 21:32

Ik wil hier weg, maar ik kan mezelf niet verwijderen hier mobiel, maar geen nood, alle serieuze fokkers gaan hier uiteindelijk weg, doe zo voort zou ik zeggen!

Romy S

Bericht door Romy S » 28 sep 2016, 21:35

Nee alleen een moderator kan jou verwideren

Wall-e

Bericht door Wall-e » 28 sep 2016, 21:36

Dat ze dat dan maar snel doen, ik ben enorm teleurgesteld in de mensen hier.

Gesloten