Help!!!

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

tassie

Re: Help!!!

Bericht door tassie » 26 apr 2018, 18:08

Mirkku schreef:
26 apr 2018, 17:55
Oh ja, je mag mama lekker de aandacht geven die ze wil hoor, zou zeker goed naar de hamster kijken wat ze wil. het is inderdaad ook wel lastig in te schatten hoe thet met een jong gaat, juist als er maar 1 is denk ik, want anders kun je het altijd vergelijken. Het zal even afwachten blijven.

Het is logisch dat de kleine stil is als mama er niet is: mocht er dan een roofdier in de buurt zijn dan wordt die niet ge-allarmeerd. als mama er is, is het 'veilig' en kan een piepje geen kwaad. Dit zie je bij heel veel jonge dieren wel.
Ah oke! Dus mama mag er wel uit als ze komt voor aandacht?
Dacht echt haar met rust te laten. Snap dat van het jong inderdaad wel... Maar eerst piepte die juist als de mama NIET in de buurt was...
Dus dacht dat die de mama dan echt mistte ofzo, maar je uitleg is inderdaad ook wel plausibel haha!
Ben benieuwd. Ze lijken het samen goed te doen dus ben niet heel bang meer dat mama het op gaat eten ofzo...
Maar gezien de geschiedenis was ik daar echt wel heel bang voor! Maar ben er van overtuigd dat ze genoeg rust hebben en dat het allemaal goed gaat tot nu toe. Zou nu 6 a 7 dagen moeten zijn dus denk dat als het fout moest gaan dit wel eerder zou zijn gebeurd... toch?

tassie

Bericht door tassie » 26 apr 2018, 18:43

Moest net nog op mijn slaapkamer zijn en hup daar kwam mama weer tevoorschijn.
Liep weer langs de rand van de kooi. Volgde me overal dus haalde de bovenkant eraf maar ze bleef toch aardig op haar hoede.
Ze wilde wel maar toch niet. Heb mijn dochter geroepen van wie ze is en die ze dus het meest gewend is. Mama kwam wel naar haar toe en likte wel de mijn dochter haar vinger nu ipv te bijten zoals de laatste keer haha. maar echt op haar hand wilde ze niet dus hebben ze gewoon maar laten zitten.
Ondertussen kon ik snel even een kijkje nemen in het nestje.. (Nog steeds zonder aan te raken uiteraard, alleen met een lepel even een beetje optillen om binnen te kijken, niks met lichaamsgeur!) De kleine lag zo stil dat ik dacht dat ie dood was! maar bewoog al snel. Nog steeds erg klein maar lijk toch haar te krijgen nu... Snel wat vlugge kiekjes gemaakt voordat mama het zou zien :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mirkku
Leeftijd: 26

Bericht door Mirkku » 26 apr 2018, 21:32

Ach wat een lief hummeltje! Wildkleur zo te zien.Wacht maar, voor je het weet gaat het héél snel!

En mama lekker de kans geven is prima, als ze niet wil, ook goed!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, syrenman Herman, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes en kevers.

tassie

Bericht door tassie » 26 apr 2018, 21:38

Haha ja ben benieuwd want papa en mama zijn beiden rusjes en dus lichte onderkant en boven
grijs met de zwarte streep in het midden. De kleine ziet er inderdaad erg donker uit voor nu...
We zullen zien!

tassie

Bericht door tassie » 27 apr 2018, 20:42

Eh.. wat is eigenlijk acceptabel aan moeders loopwiel gedrag?
Zoals gezegd zit deze boven waar de baby er niet bij kan maar ik hoor mama wel echt heel veel erin lopen 's nachts.
Elke keer dat ik wakker word hoor ik haar rond rennen. Is dat erg? Neem aan dat de kleine wel even zonder kan maar vind het ook
weer zo zielig haha. Ze zal best wat energie kwijt moeten natuurlijk maar weet niet wat normaal is als ze een nestje heeft

Mooonie
Hamsters: Toby en Chika

Bericht door Mooonie » 28 apr 2018, 14:43

Ik denk niet dat het echt kwaad kan, wat straks wel belangrijk is is dat de kleine niet bij het loopwiel kan. Dit kan gevaarlijk zijn als mams en in gaat rennen.

tassie

Bericht door tassie » 28 apr 2018, 18:58

Net even wat voer bijgevuld en schoon drinken.
Maar ik zie de kleine niet. Althans niet in het nestje dat moeders had gebouwd.
Zie ook niks bloederigs ofzo.... Durf niet goed verder open te maken om te inspecteren voor het geval
het er wel nog in ligt en ik het nest verstoor.
Wacht morgen even af....

Mooonie
Hamsters: Toby en Chika

Bericht door Mooonie » 29 apr 2018, 12:15

Vandaag de kleine al gezien?

tassie

Bericht door tassie » 30 apr 2018, 16:21

Nee helaas. Nergens meer te zien :(

xDenies
Leeftijd: 25

Bericht door xDenies » 30 apr 2018, 17:27

Dan zal het ukje wel geruimd zijn, die kans zit er dik in. Kan het toch teveel zijn geweest voor moeders. Het kijken of het hebben van een uk in het algemeen.

Wel knap een geslaagde dekking in een korte ontmoeting van twee hamsters :) Zeker 's ochtends vroeg/overdag. Bijzonder hoor! Lucky shot...
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 30 apr 2018, 18:24

Als ze is opgegeten, dan zullen er toch wel bloedsporen zijn? Heeft ze zich niet onder het zaagsel verstopt?

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren

Bericht door Septimus » 30 apr 2018, 19:51

Ze heeft het kleintje niet verplaatst?

Dan kan het jong inderdaad al weg zijn...

tassie

Bericht door tassie » 30 apr 2018, 20:20

Ja had ook bloed ofzo verwacht.. nee het is niet verplaatst. Praktisch al het zaagsel van beneden zat in het nestje dat ze had gemaakt dus daar zou k het zien liggen. Boven ligt wel genoeg maar lag ook niks. Hoorde ook niks meer. Alleen mama zelf die tegenwoordig wat piepte als ik er voer/drinken bij deed. Heel jammer maar heb mijn best gedaan. Vond de kleine ook wel heel erg klein. Met die ong. 6 dagen was het nog geen 2 kootjes van mijn pink groot. Misschien was het niet gezond genoeg.

tassie

Bericht door tassie » 30 apr 2018, 20:44

xDenies schreef:
30 apr 2018, 17:27

Wel knap een geslaagde dekking in een korte ontmoeting van twee hamsters :) Zeker 's ochtends vroeg/overdag. Bijzonder hoor! Lucky shot...
Nou DIE ontmoeting weet ik dus niet haha maar even voor de duidelijkheid: Deze 2 hebben dus al eerder een nest gehad toen ze nog niet bij ons woonden dus ze "kenden" elkaar al. Weet niet in hoeverre ze dat onthouden maar de kooien staan ook langs elkaar dus ze zien, horen en ruiken elkaar dagelijks.

xDenies

Bericht door xDenies » 01 mei 2018, 20:07

Een prooidier laat geen resten achter ;) Nee, je vind dus geen bloedsporen. Dat had het soms veel makkelijker gemaakt.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Plaats reactie