Nestje Campbellis

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper
Leeftijd: 17

Re: Nestje Campbellis

Bericht door hamsterpowerrr » 17 jun 2019, 23:10

Ben ik weerr,

Ik heb weer nieuws.. De moeder is waarschijnlijk opnieuw zwanger. Ik heb het mannetje namelijk direct weggehaald toen ik de baby's zag. Maar toen waren ze al 2 dagen oud. Nu heeft ze weer de vorm van een peer en bijt ze veel meer. De draagtijd is 18 tot 21 dagen. De baby's zijn nu 17 dagen. Dat betekent dat ze elk moment kan bevallen 😅.
Ik heb al bijna een thuis voor de vader en 1 van de ukkies, maar de andere 3 nog niet. De moeder houdt ik en laat ik hier bevallen. Het tweede nest wordt ook verkocht. Ik dacht dat dit wel een goede plek was vol hamsterliefhebbers die een goed plekje voor ze hebben.

Anne

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 18 jun 2019, 13:57

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om men laatste Campbelli terug een vriendje of 2 te geven ..
Maar aangezien ik in België (Turnhout) woon zal de afstand wel weer een probleem worden denk ik.. :(

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 18 jun 2019, 14:05

Oeeh ja, dat is inderdaad ver weg..

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Bericht door Gabriëlle » 18 jun 2019, 15:27

Nou dat worden 2 leuke groepjes belli's :lol: .
Ik denk dat de fokker je ook wel zal willen helpen met nieuwe baasjes voor de ukken te vinden mocht je niet alles willen houden.

Teddy

Bericht door Teddy » 18 jun 2019, 19:06

Hoi!

Wat een verhaal zeg... Misschien geen gepaste vraag maar ik ben eigenlijk op zoek naar een hamstertje en heb misschien interesse mits jij ze wil verkopen natuurlijk. Het ligt er uiteraard ook aan waar ik ze moet ophalen, ik wil niet te ver reizen met dat kleine dropje.

Als je hier iets in ziet dan hoor ik het en anders natuurlijk even goede vrienden! :) Heel veel plezier en succes met je kleintjes!

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 19 jun 2019, 15:25

Ik woon zelf in Drachten en heb nog geen rijbewijs dus dat wordt lastig. Ik wil ze best verkopen. Maar ik kan m niet brengen ofzo..

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 19 jun 2019, 15:27

Moeder heeft trouwens vanacht haar tweede nest gekregen. De vier van het eerste nest mogen niet bij moeder en haar jongen komen. Voor de rest geen enkele problemen tussen moeder, nest 1 en nest 2.

Teddy

Bericht door Teddy » 19 jun 2019, 15:53

Hoi!

Drachten is te doen hoor 😊! We komen hem of haar dan graag ophalen. Heb je nog ukjes te koop van nest 1? Zo ja, mogen deze al weg?

En gefeliciteerd met nestje 2!

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 20 jun 2019, 18:58

Zaterdagavond weet ik de geslachten. Ik ga dan kijken welke ik zelf houdt en de andere drie gaan weg. Volgende week zou je hem/haar dan kunnen ophalen. Ze zijn nu 21 dagen dus ze mogen na zaterdag inderdaad weg.
Campbellis zijn wel groepsdieren dus ik zou er 2 nemen, maar dat mag je zelf weten. Heb je al een kooi?

En bedankt 😊 Er zitten 3 jongen in nestje 2. Moeder zorgt goed voor ze en voor haar zelf.

Hoeveel geef je d'r eigenlijk voor?

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 20 jun 2019, 19:03

De fokker koopt trouwens het tweede nestje van me over. Ik ga namelijk een paar dagen nadat ze 3 weken zijn op vakantie dus is het voor mij niet handig om dan nog kopers te zoeken.😁

hamsterpowerrr

Bericht door hamsterpowerrr » 22 jun 2019, 20:16

De fokker is net langs gekomen en heeft de mannetjes meegenomen, dat had ze namelijk het liefst. Ik hou zelf de vrouwtjes. Dat betekent dat ik dus alleen nog ukkies in nest 2 heb. Het zijn er 4. 3 worden bruin en de laatste waarschijnlijk oranje. Maar aangezien ik een week nadat ze 3 weken zijn (dus weg mogen) op vakantie ga, en ik ze daarvoor kwijt wil, wordt het heel krap denk ik om ze in zo'n korte tijd op te halen... Je kunt alsnog er 1 (liefst 2) tussen dinsdag 9 juli en woensdag 17 juli hem/haar ophalen. Dan meld ik dat aan de fokker.

Ik heb de mannetjes uit nest 1 aan haar meegegeven, omdat ik ze nu echt kwijt moest, omdat ik niet een groot genoeg hok had om de 3 mannen incl. vader in te houden tot ik een koper vond.

Oprechte excuses hiervoor Teddy😳

Plaats reactie