hoe kun je merken of een hamster zwanger is?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Plaats reactie
j.uudd
Leeftijd: 16

hoe kun je merken of een hamster zwanger is?

Bericht door j.uudd » 06 nov 2019, 21:34

hoii hoii,
Aangezien mijn hamstertje was overleden wou ik een nieuw vriendinnetje voor mijn hamstertje halen.
Ik kreeg 2 hamstertjes aangeboden dat meisjes zouden zijn. Bleek niet het geval te zijn, het bleken mannetjes te zijn. Heel de avond hebben de mannetjes mijn vrouwtje gedekt... nu is mijn vraag hoe weet je of mijn hamster zwanger is?

ss

xDenies
Leeftijd: 27

Re: hoe kun je merken of een hamster zwanger is?

Bericht door xDenies » 06 nov 2019, 22:10

Oh jeetje. Wat voor soort hamsters zijn het eigenlijk, dat je ze bij elkaar zet? Wat een pech dat het vrouwtje dan ook gelijk 'willig' was deze avond. Maar afhankelijk van de soort hamster duurt het ook nog wel even voordat je iets gaat merken. Komende 15dagen toch maar even het gewicht goed in de gaten houden, dat is het enige waar je wat aan kan merken ;)
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

j.uudd

Bericht door j.uudd » 06 nov 2019, 22:19

xDenies schreef:
06 nov 2019, 22:10
Oh jeetje. Wat voor soort hamsters zijn het eigenlijk, dat je ze bij elkaar zet? Wat een pech dat het vrouwtje dan ook gelijk 'willig' was deze avond. Maar afhankelijk van de soort hamster duurt het ook nog wel even voordat je iets gaat merken. Komende 15dagen toch maar even het gewicht goed in de gaten houden, dat is het enige waar je wat aan kan merken ;)
Jaa echt vervelend! Het is een campbelli, dierenwinkel had niet goed na gekeken😬😅 haar tepels komen ook al te voor schijn
ss

xDenies

Bericht door xDenies » 06 nov 2019, 22:22

Campbellies uit de dierenwinkel...?

Tepels die te voorschijn komen? Ik fok toch al wel een flink tijdje maar ik heb nog nooit ervaren dat de tepels tevoorschijn komen of beter zichtbaar nog voordat er ukken geboren zijn :P
Hamstery Pure Colour

j.uudd

Bericht door j.uudd » 06 nov 2019, 22:26

xDenies schreef:
06 nov 2019, 22:22
Campbellies uit de dierenwinkel...?

Tepels die te voorschijn komen? Ik fok toch al wel een flink tijdje maar ik heb nog nooit ervaren dat de tepels tevoorschijn komen of beter zichtbaar nog voordat er ukken geboren zijn :P
Jaa! eerder nooit tepels gezien tot vanavond.. En ja uit de dierenwinkel.. ze hebben mijn geld terug gegeven en hebben alles nog na gekeken!
ss

TalithaR

Bericht door TalithaR » 07 nov 2019, 00:41

Hier alleen maar dames waarbij de tepels heel duidelijk te zien zijn tijdens een zwangerschap. Geen campbellies overigens, maar bij de Russen heb ik het ook weleens gezien. Heel handig als je twijfelt of ze zich rond hebben gegeten, of dat er wat anders aan de gang is :D Inderdaad even goed het gewicht in de gaten houden, heel veel meer kan je niet doen op dit moment. Zitten de mannetjes nog bij het vrouwtje?
Hamstery Casanova
Hobbyfokster van Roborovski dwerghamsters.
https://www.facebook.com/hamsterycasanova/

j.uudd

Bericht door j.uudd » 07 nov 2019, 07:31

TalithaR schreef:
07 nov 2019, 00:41
Hier alleen maar dames waarbij de tepels heel duidelijk te zien zijn tijdens een zwangerschap. Geen campbellies overigens, maar bij de Russen heb ik het ook weleens gezien. Heel handig als je twijfelt of ze zich rond hebben gegeten, of dat er wat anders aan de gang is :D Inderdaad even goed het gewicht in de gaten houden, heel veel meer kan je niet doen op dit moment. Zitten de mannetjes nog bij het vrouwtje?
Hoii, nee heb de mannetjes uiteindelijk weg gedaan voor 1 vrouwtje ze voelde zich heel alleen dus dat maar gedaan😅
ss

xDenies

Bericht door xDenies » 07 nov 2019, 09:03

Oké, dat is nieuw, bellies uit een winkel. Maar houd vooral het gewicht in de gaten want dat is alles bepalend. Tegen het einde van de dracht ga je flinke gewicht stijgingen ervaren. Niet gewoon één of twee gram, bij mijn russen was het 4gram per dag als het moment naderde.
Hamstery Pure Colour

j.uudd

Bericht door j.uudd » 07 nov 2019, 15:43

xDenies schreef:
07 nov 2019, 09:03
Oké, dat is nieuw, bellies uit een winkel. Maar houd vooral het gewicht in de gaten want dat is alles bepalend. Tegen het einde van de dracht ga je flinke gewicht stijgingen ervaren. Niet gewoon één of twee gram, bij mijn russen was het 4gram per dag als het moment naderde.
Oké! Ze is al wel veel zwaarder dan het mannetje van mij😅
ss

xAnnick
Hamsters: Sir Camelot <3
Leeftijd: 24

Bericht door xAnnick » 07 nov 2019, 16:16

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Ik kan je wel aanraden om de FAQ van Fokken & Voortplanting door te lezen om de mogelijk aanstaande moeder de beste zorg te bieden. En een foto is natuurlijk ook altijd leuk :-D
Syr: Sir Camelot <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04.10.13 - 04.11.15
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29.11.15 - 14.05.17
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03.07.17 - 03.04.19
♥ Penelope ♥ Het is goed, mups. 27.11.18 - 05.08.20

j.uudd

Bericht door j.uudd » 07 nov 2019, 16:35

xAnnick schreef:
07 nov 2019, 16:16
Wat vervelend dat het zo is gelopen. Ik kan je wel aanraden om de FAQ van Fokken & Voortplanting door te lezen om de mogelijk aanstaande moeder de beste zorg te bieden. En een foto is natuurlijk ook altijd leuk :-D
Haha zou ik doen!
ss

Plaats reactie