Vrouwtjes Hamster komt 5 gram per dag aan.zwanger????

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Gesloten
Lotteo
Hamsters: Prosepina, muisje, vos enz.
Leeftijd: 12

Vrouwtjes Hamster komt 5 gram per dag aan.zwanger????

Bericht door Lotteo » 21 jan 2020, 18:50

Ik heb sinds kort mijn 6e hamster. Een vrouwtje syrn maar nu komt ze met 5 gram per dag aan!! Ik heb haar gekregen van iemand die haar pas 3 weken had. En diegene had haar weer van een fokker waar ze samen met mannetjes zat. Kan ze dan zwanger zijn? Ze had dan toch al moeten zijn bevallen? Ze woog vrijdag avond 72 gram. En nu (dinsdag avond) 97 gram. Ik hoop op tips! Alvast bedankt!
Groetjes Lotte

PS
Heb dit bericht 2x verzonden! Sorry!

Every pet needs a owner

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Re: Vrouwtjes Hamster komt 5 gram per dag aan.zwanger????

Bericht door larrice » 21 jan 2020, 20:38

Misschien beetje gekke vraag maar waren haar wangzakken leeg die tweede keer?

Lotteo

Bericht door Lotteo » 22 jan 2020, 07:06

Ja! En ik heb haar ook elke dag gewogen. Niet alleen vrijdagavond en dinsdagavond. Ze woog bijv. Zaterdagavond 81 gram.. dus ze komt echt hard aan. Wangzakken controleer ik voor wegen.
Every pet needs a owner

Dukat
Hamsters: 2 kereltjes en 1 dame.

Bericht door Dukat » 22 jan 2020, 16:23

Hoe jong is ze, Hoe veel weken?
Voor het geval je pech hebt, kun je de jongen (wanneer die zo'n 5 weken zijn) eventueel kwijt aan het knaagdierenasiel het Knagertje in Den Haag. Maar dat kost dan wel wat. Een hamster drinkt na 4 weken niet meer bij de moeder. (Geloof ik) Extra kooien om na 4 weken de mannetjes en de vrouwtjes te scheiden, kun je misschien wel vinden op dit forum of via briefjes met gevraagd bij de supermarkt of via marktplaats. Ik zeg het maar uit voorzorg.

Ik zal voor je duimen dat ze gewoon nog jong is en nog wat moet groeien en NIET zwanger is.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Lotteo

Bericht door Lotteo » 22 jan 2020, 18:32

Ik weet gelukkig goed wat ik moet doen als ze zwanger blijkt te zijn en ze bevalt. Ik heb ook genoeg kooien staan. Dus dat moet goed komen. Ze is ongeveer 16/17 week oud. En komt van Martin braak. Daarna is ze naar iemand gegaan die haar na 2 weken aan mij gaf. Diegene zij dat ze bij Martin braak met meerdere mannetjes zat. Dus ik vind het ook een beetje vreemd.. Ik zal zelf opzoek gaan naar huisjes voor de baby hamsters. Ik hoop dat ze in ieder geval niet worden geruimd. de moeder hamster is natuurlijk 2x verhuisd in haar zwangerschap en dat lijkt me niet echt goed. (Stress) ik laat nog weten hoe dit is afgelopen! Ze ziet er overigens niet perse dik uit. Ze is alleen wat breder geworden aan de achterkant, komt hard aan. En maakt een enorm nest.
Groetjes
Every pet needs a owner

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 28

Bericht door Nona » 23 jan 2020, 11:19

Gezien het gewicht dat je noemt zal het om een Syrtje gaan, die hebben een draagtijd van 16 dagen. Als de info die je hebt gekregen van de vorige eigenaar klopt (dus dat de eigenaar de hamster al zeker 2 weken had), dan kun je zwangerschap dus inmiddels uitsluiten. Jonge Syren kunnen erg hard groeien (de eerste weken is het absolute minimum gewicht aantal dagen x2 gram), dus het kan goed dat ze gewoon aan het groeien is. Hoe snel dat gaat hangt er ook vanaf wat ze voorheen te eten kreeg en wat ze nu krijgt. Een groot nest maken is natuurlijk gedrag dus dat hoeft niks te zeggen.

Lotteo

Bericht door Lotteo » 23 jan 2020, 16:38

We denken inmiddels dat ze inderdaad niet zwanger is. Aangezien ze nu bij 100 gram blijft stil staan. Ze kreeg hetzelfde eten als daar met mijn eten gemixt. Bedankt voor de tips en reacties
Every pet needs a owner

Gesloten