Help! Een rompje gevonden in het hok

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Plaats reactie
Ivydj
Hamsters: Lizzy

Help! Een rompje gevonden in het hok

Bericht door Ivydj » 25 jul 2020, 09:11

Hoi! Mijn hamster heeft baby’s gekregen en op de eerste dag heeft ze er eentje opgegeten. Nu is het dag 15 en vind ik weer een rompje in het hok. Ik heb er nu nog maar 1 over. Tot welke leeftijd blijft ze dit doen? En is het misschien beter om die laatste groot te brengen met de hand? Ze is laatste tijd erg gestresst en ik ben bang dat ze de laatste ook opeet. Heeft iemand tips?

Dukat
Hamsters: 2 kereltjes en 1 dame.

Re: Help! Een rompje gevonden in het hok

Bericht door Dukat » 29 jul 2020, 03:42

Ik weet niet zeker of je een jong van 15 dagen al met de hand kan grootbrengen.
Persoonlijk denk ik dat de plek waar ze nu staat zo rustig mogelijk houden en hopen dat ze weer wat rustiger wordt en het laatste jong nog wel gewoon groot brengt. Zelf zo kalm en rustig mogelijk blijven en alleen komen als je de hamster voert.

Als je het echt niet vertrouwt zou je het jong met kittenmelk kunnen voeren, maar raadpleeg eerst asjeblieft eerst hier ervaren fokkers over!

Overigens vind ik het wel rot voor je dat je een hamster hebt die zwanger bleek te zijn. Het is helaas wel begrijpelijk dat ze alleen al vanwege haar nieuwe adres al gestrest is.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Plaats reactie