Is mijn dwerghamster zwanger?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: I

Plaats reactie
Pippie26
Hamsters: Pippie

Is mijn dwerghamster zwanger?

Bericht door Pippie26 » 06 nov 2020, 09:34

Hallooo!

Ik heb sinds een weekje een nieuwe Russische dwerghamster. Ze is echt super lief!

Maar ik heb even een vraagje: kan ze zwanger zijn?
Het zit zo: ik heb haar vorige week opgehaald bij iemand die een nestje had met 4 rusjes. Het lijkt nu alsof ze wat dikker wordt. Ze is geboren op 26 september, dus ik vroeg me af of ze zwanger kan zijn. Ze is wat sneller dan eerst, en lijkt ook iets banger. Haar tepels worden wat meer zichtbaar, en ze is steeds nestmateriaal aan het verplaatsen etc. Ze is nog wel erg jong, dus hoop ik eigenlijk niet dat ze zwanger is. Is het mogelijk dat ze daar (bij het nestje waar ze zat) heeft gepaard? Ik wil het toch graag even weten :))

Groetjes!!

xDenies
Leeftijd: 27

Re: Is mijn dwerghamster zwanger?

Bericht door xDenies » 06 nov 2020, 10:02

Als je haar vorige week hebt opgehaald was ze al 5 weken oud, zat ze nog steeds met broertjes in één hok? In principe gaat het niet zo snel & als zij vorige week gedekt is, dan zie je nu echt niet al een dikker wordende hamster. Maar het lijkt mij heel sterk op die leeftijd om al zwanger te zijn. De natuur is gelukkig niet helemaal achterlijk :) Maarja .. zeg nooit nooit.

Het is normaal dat je hamster groeit overigens. Dat doen ze tot een maand of 3. Een normale hamster zonder zwangerschap maakt ook nestjes met wc-papier. Als je het zeker wilt weten moet je vaste tijden gaan wegen met een keukenweegschaal. Er op letten dat haar wangzakken niet gevuld zijn.
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

Pippie26
Hamsters: Pippie

Re: Is mijn dwerghamster zwanger?

Bericht door Pippie26 » 06 nov 2020, 10:11

Hallo! Heel erg bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb haar vanochtend even gewogen, en ze woog 35 gram. Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat de zwanger is, maar we zien het vanzelf wel.

Plaats reactie